
Το Hyundai Kona Electric είναι το ηλεκτρικό SUV με την χαμηλότερη κατανάλωση στην πόλη στο Test Center (11,9 kWh/100 χλμ.).
«Φορούσε» Nexen N' Fera Sport EV & έβγαλε 550 χλμ. στην πόλη, με 1 φόρτιση.
Hyundai & Nexen προέρχονται από την Κορέα, λάστιχα Nexen «φοράει» και το Hyundai Inster.
«Μόλις ζεσταθούν ''βεντουζάρουν'' σε στεγνό και βρεγμένο» λένε οι κάτοχοι των Nexen N' Fera Sport.
autotriti team
Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται διαφορετικά ελαστικά
Οι συγκεκριμένες προδιαγραφές που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδηγούν τις εταιρείες στο να φτιάχνουν ειδικά ελαστικά. Η σχεδίαση, η δομή και τα υλικά των EV Ready ελαστικών εξυπηρετούν τρεις διαφορετικούς στόχους:
- Να αντέχουν το παραπάνω βάρος που έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, λόγω της μπαταρίας
- Να είναι αθόρυβα στην οδήγηση
- Να εξασφαλίζουν μέγιστη δυνατή αυτονομία
Η πιο συνηθισμένη πρακτική είναι να βλέπουμε «EV ελαστικά» ως υπο-κατηγορία σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο. Κάτι τέτοιο ισχύει με τα Nexen N' Fera Sport, των οποίων η EV version μπαίνει αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι το Hyundai Kona Electric, το οποίο έχει ένα συγκεκριμένο ρεκόρ στο AutoΤρίτη Test Center.
Το Hyundai Kona Electric είναι το ηλεκτρικό SUV με την χαμηλότερη κατανάλωση στην πόλη στο Test Center (11,9 kWh/100 χλμ.)
Με πραγματική κατανάλωση πόλης στις 11,9 kWh/100 χλμ., το Hyundai Kona Electric είναι το ηλεκτρικό SUV με την χαμηλότερη κατανάλωση σε αστικές συνθήκες οδήγησης. Τέτοια νούμερα βλέπουμε... scooter ή αυτοκίνητα πολύ μικρότερου μεγέθους. Μην ξεχνάμε πως αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο 4,35 μέτρων, που βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας των οικογενειακών SUV. 'Αρα υπολογίζοντας τις διαστάσεις και το βάρος του (1.773 κιλά) η 4η θέση ανάμεσα σε 74 ηλεκτρικά κάθε μεγέθους, έχει πολύ μεγάλη αξία η κατανάλωση πόλης του Hyundai Kona Electric.
To Kona Electric Long Range έβγαλε 550 χλμ. στην πόλη, με 1 φόρτιση
Η παραπάνω τιμή αφορούσε την έκδοση Long Range των 218 ίππων, με μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 68,5 kWh. Η αξιοποιήσιμη χωρητικότητα είναι στις 65,4 kWh, που σημαίνει ότι η πραγματική αυτονομία πόλης του Hyundai Kona Electric με τα 218 άλογα είναι στα 550 χιλιόμετρα. Για έναν οδηγό που κάνει 1.000/μήνα στην πόλη το Kona Electric θα χρειαστεί μία φόρτιση και θα περισσέψουν «κάβα» άλλα 100 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Hyundai & Nexen προέρχονται από την Κορέα, λάστιχα Nexen «φοράει» και το Hyundai Inster
Η κοινή καταγωγή για τις Hyundai και Nexen (Ν. Κορέα) φέρνει στενή συνεργασία στα δύο brands. Στην περίπτωση του Hyundai Kona Electric βλέπουμε Nexen N' Fera Sport EV σε διάσταση 235/45 R19. Η συγκεκριμένη διάσταση φέρει και XL σκληρά πλαϊνά που αφενός αντέχουν το περισσότερο βάρος, αφετέρου σου επιτρέπουν να κινηθείς και εκτός δρόμου, καθώς τα σκληρά λάστιχα αντέχουν και τα κακοτράχαλα μίας off-road διαδρομής.
Γενικότερα η γκάμα του Hyundai Kona επιλέγει Nexen ως μάρκα ελαστικών 1ης τοποθέτησης, καθώς βλέπουμε τα N' Fera Primus στην βενζινοκίνητη έκδοση των 138 ίππων, σε χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο, καθώς επίσης και στο Kona των 170 ίππων με 4κίνηση HTRAC.
Λάστιχα Nexen μπορεί να φορέσει και το Hyundai Inster. Πιο συγκεκριμένα, στις πλούσιες εκδόσεις Distinctive (με τα συρόμενα πίσω καθίσματα) και Cross (με off-road σχεδιαστικές πινελιές) βλέπουμε λάστιχα Nexen N' Blue S.
«Μόλις ζεσταθούν ''βεντουζάρουν'' σε στεγνό και βρεγμένο» λένε οι κάτοχοι των Nexen N' Fera Sport
Κλείνοντας, ας δούμε ορισμένες πληροφορίες για το Nexen N' Fera Sport EV. Καταρχάς, πρόκειται για ένα σπορ ελαστικό υψηλών επιδόσεων, με τεχνολογία παραγωγής του 2021. Το συγκεκριμένο μοντέλο κατασκευάζεται στο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Nexen Tire στην Τσεχία (δείτε τον Οδηγό Αγοράς της κορεατικής μάρκας), ενώ στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από την D. Fragoulopoulos SA (εισαγωγέα και άλλων μαρκών όπως Giti και Leao).Οι αναφορές κατόχων που έχουμε συγκεντρώσει αφορούν την «απλή» version, Nexen N' Fera Sport που κυκλοφορεί από το 2018 και μετά. Με βάση μαρτυρίες κατόχων τους (δηλώνουν πως κρατάνε σαν... βεντούζες στην άσφαλτο) αλλά και επιδόσεις τους σε διεθνή test, τα συγκεκριμένα ελαστικά της Nexen παρέχουν πολύ καλή πρόσφυση στο δρόμο (σε στεγνό και βρεγμένο), ειδικά σε στροφές και υψηλές ταχύτητες. Προϋπόθεση για να συμβούν τα παραπάνω είναι να έχουν κάνει λίγα χιλιόμετρα ώστε να «ζεσταθούν» (κατόπιν «βιδώνουν στις στροφές» και «βεντουζάρουν σε στεγνό και βρεγμένο» όπως λένε κάτοχοι τους).
Αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά & μετρήσεις
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Hyundai Kona Electric Long Range 64 kW |
---|---|
Κινητήρας* | |
Τύπος | Σύγρονος Σταθερού Μαγνήτη |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 218/- |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 255/- |
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή | 14,7 |
Θεωρητική αυτονομία (χλμ.) | 514 |
Μέση δοκιμής | 16,2 |
Αυτονομία δοκιμής (χλμ.) | 460-470 |
Μέση κατανάλωση πόλης | 11,9 |
Αυτονομία δοκιμής στην πόλη (χλμ.) | 550 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 0 |
Xωρητικότητα μπαταρίας, συνολική/ωφέλιμη (kWh) | 68,5/65,4 |
Χρόνος φόρτισης σε Wallbox (11 kW) | 6 ώρες και 25 λεπτά |
Xρόνος φόρτισης σε ταχυφορτιστή (50/100 kW) | 60/41 λεπτά (80%) |
Έκδοση εξοπλισμού | Distinctive |
Τιμή από χωρίς επιδότηση (σε ευρώ) |
Τεχνικά χαρακτηριστικά ελαστικών δοκιμής | Nexen N' Fera Sport EV |
---|---|
Διάσταση | 235/45 R19 |
Εποχή | Θερινό για ηλεκτρικά αυτοκίνητα |
Εγγύηση αντικατάστασης | 1 χρόνο ή 20.000 χλμ. (για ιδιωτική αγορά) |
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση (σε ευρώ) | 160 |
Fuel (δείκτης οικονομίας καυσίμου) | B |
Wet | A |
Noise (θόρυβος κύλισης) | 72 dB |
Δείκτης φορτίου - ταχύτητας | 99V XL |
Μέγιστο φορτίο (κιλά) | 3.100 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 240 |
Model Year | 2021 |