• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Στον αγώνα της οικονομίας, ποιος είναι ο νικητής;

Φυσικό αέριο ή Diesel;

Διαβάστηκε από 13880 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/7/2018

Φυσικό αέριο ή Diesel; Τελικά με ποιο καύσιμο πετυχαίνεις την μεγαλύτερη οικονομία;

 
Η κρίση της τελευταίας δεκαετίας στην Ελλάδα έχει θέσει την οικονομική μετακίνηση πρωταρχικό στόχο κάθε αγοραστή. Με την απελευθέρωση του diesel στις μεγάλες πόλεις το 2012 η πλειοψηφία της αγοράς στράφηκε προς αυτό. Τα σκάνδαλα με τους ρύπους όμως γρήγορα άλλαξαν τις ισορροπίες, φέρνοντας ξανά στην πρωτιά των πωλήσεων τη βενζίνη.

Τα τελευταία χρόνια, αρχίζει και κερδίζει έδαφος και το φυσικό αέριο. Ο λόγος είναι προφανής και ξεκάθαρος. Μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων και πολύ χαμηλοί ρύποι.

Με τις σημερινές τιμές των καυσίμων τι οικονομία προκύπτει; Ένα κιλό φυσικού αερίου (το φυσικό αέριο τιμολογείται ανά κιλό και όχι λίτρο) ισοδυναμεί ενεργειακά με 1,30 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Πρακτικά για κάθε 1.000 χιλιόμετρα που διανύουμε, θα χρειαστούμε 66 λτ. πετρελαίου και 43 κιλά φυσικού αερίου. Χρηματικά αυτό σημαίνει μισά λεφτά (υπολογισμός με μέση τιμή πώλησης μηνός Ιανουαρίου):
  • Πετρέλαιο κίνησης: 88,11 ευρώ
  • Φυσικό αέριο: 41,71 ευρώ
Παράλληλα το φυσικό αέριο συγκριτικά με το diesel εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 κατά 10-15% και περίπου 80% λιγότερους υδρογονάνθρακες και βλαβερά οξείδια του αζώτου (NOx), ενώ ένας τυπικός κινητήρας φυσικού αερίου λειτουργεί με σημαντικά χαμηλότερο θόρυβο από τους αντίστοιχους πετρελαιοκινητήρες.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα CNG (compressed natural gas) μοντέλα της αγοράς είναι διπλού καυσίμου, δηλαδή βενζινοκίνητα που τους έχει προστεθεί εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου. Συνεπώς όταν τελειώσει το φυσικό αέριο την κίνηση την αναλαμβάνει η βενζίνη.

Η οικονομία λοιπόν του αερίου είναι τεράστια, καθώς το κόστος μετακίνησης είναι κάτω από το μισό, σε σχέση με το πετρέλαιο, ενώ δεν έχεις και να ανησυχείς και για τους ρύπους. Ποια όμως τα μειονεκτήματα του φυσικού αερίου;

Αρχικά, το φυσικό αέριο (CNG) δεν υγροποιείται εύκολα και έτσι πωλείται για χρήση πεπιεσμένο και ως αέριο, καταλαμβάνοντας περισσότερο όγκο ανά μονάδα βάρους με αποτέλεσμα την ανάγκη μιας δεύτερης δεξαμενής (συνήθως στην θέση της ρεζέρβας) που μειώνει ελαφρώς τον χώρο αποσκευών.

Και τι γίνεται με τα πρατήρια; Ο μύθος λέει πως η εύρεση του φυσικού αερίου είναι το βασικό του μειονέκτημα. Αυτή τη στιγμή συνολικά υπάρχουν 11 πρατήρια στην Ελλάδα, με 6 εντός Αττικής, 2 στη Θεσσαλονίκη και από ένα σε Λαμία, Βόλο και Λάρισα (τα περισσότερα είναι 24ωρα), που καλύπτουν όλο το οδικό δίκτυο στον βασικότερο εθνικό άξονα της χώρας, ενώ μέσα στο 2018, τα συνολικά πρατήρια αναμένεται να τριπλασιαστούν, καλύπτοντας το σύνολο της Ηπειρωτικής Ελλάδας.

Και επειδή τα πάντα κινούνται γύρω από την οικονομία για το τέλος αφήσαμε τη διαφορά στο κόστος αγοράς. Όπως είπαμε όλα τα εργοστασιακά μοντέλα φυσικού αερίου (ή τροποποιημένα) είναι κατασκευασμένα πάνω στα βενζινοκίνητα μοντέλα και κοστίζουν περίπου 1.000 ευρώ παραπάνω, με την απόσβεση αυτού του ποσού να γίνεται σε μόλις ένα χρόνο.

Από την άλλη, για να αποκτήσεις ένα πετρελαιοκίνητο, θα πληρώσεις περίπου 2.000 ευρώ περισσότερα, ενώ απόσβεση αυτών των χρημάτων θα κάνεις σε σχεδόν 5 χρόνια.

Εσείς λοιπόν βλέποντας όλα τα δεδομένα θα προτιμούσατε να αγοράσετε το ίδιο αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου ή με CNG; Τι θα μπορούσε να συμβεί ώστε να σας κάνει να αλλάξετε άποψη;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Γιώργος Α.

    6,6l/100km !!! μέση κατανάλωση για diesel; Ποιό μοντέλο έχετε τεστάρει με αυτήν την κατανάλωση; Είμαι ειλικρινά περίεργος! Και αλήθεια τα 43kg CNG πού ακριβώς αναφέρονται; Σε ποιό μοντέλο, υπό ποιες συνθήκες. Ξέρετε, αν κάποιος θέλει να υποστηρίξει μία άποψη καλό είναι να βασίζεται σε εμπεριστατωμένες μελέτες και Στοιχεία! Διαφορετικά κάνει παραπληροφόρηση και όχι δημοσιογραφία.

      12
  • Χαλαρός

    ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ. Μια χαρά η οικονομία του φυσικού, αλλα δεν αποτελει μοναδικο κριτηριο. Η εύρεση του φυσικού αερίου/πρατήρια ειναι θεμα τ ε ρ α σ τ ι ο, και βεβαια η ανυπαρκτη γκαμα μοντελων. Και πολλα, πολλα άλλα (αξιοπιστια κινητηρα μετα απο πολλα - πολλα χιλιομετρα, εντονη χρηση σε σκληρες συνθηκες, κτλ, κτλ)

      8
  • Χρηστος

    Το πετρελαιο δεν στεγνωνει τα μεταλλα και λυπαινει τον κινητηρα, σε σχεση με το αεριο. Ειναι πολυ πιο ασφαλες σε περιπτωση συγκρουσης... και η ελειψη ρεζερβας πολυ συμαντικο μειονέκτημα, κατ`εμε. Οι ρυποι... ετσι ελεγαν και με το πετρελαιο και μετα απο 20+ χρονια βγηκε η αληθεια. Ποιος μου λεει οτι δεν θα ξανα γινουμε θεατες στο ιδιο εργο; οσο για την τιμη, δεν μπορω να καταλαβω, γιατι ακολουθει τις τιμες της βενζηνης & πετρελελαιου, την στγμη που δεν ειναι παραγωγο τους.

      6
  • Χρηστος

    Εχω πετρελαιο. Μεσα στην πολη καιω 5,8lit/100km οπως αναφερει και πιο κατω ο φιλος, που το ειδατε το 6,6/100km? Με ενα ρεζερβουαρ 65 λιτρων διανυω 1100-1200km

      5
  • Panos.

    Εχω ενα mazda2 1.6cc μοντ,2004 και του εβαλα φυσικο αεριο πριν 4 μηνες.Του εβαλα μια μικρη δεξαμενη ελαφριου τυπου(1200 ευρω) που παιρνει γυρω στα 5,5kg και ολα μαζι πηγανε 2350ευρω.Τελος του μηνα θα εχω βγαλει τα 500ευρω απο τα 2350. Καθε μηνα κανω 1400 με 1500 χιλιομετρα και με 4,5 εως 4.7 ευρω κανω γυρω στα 105 χιλιομετρα με γρηγορη οδηγηση.Για μενα ειναι μια επενδυση με ρισκο που με τον καιρο θα εχεις κερδος(πανω απο 1000ευρω τον χρονο).Οποιος θελει τα πιστευει,στην αρχη ουτε εγω το πιστευα οτι θα κανω τοσα χιλιομετρα με 4,7ευρω,οταν εδινα τα 40αρια την βδομαδα και εκανα 300 χιλιομετρα.

      5
  • Ακης

    εννοειτε φυσικό αέριο την δεδομένη στιγμή....... μετα από μερικά χρόνια στροφή σε ηλεκτρικά

      4

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός