ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το μεγαλύτερο νησί της μεσογείου θα συνδεθεί με τη στεριά! Πώς;

8.493 Επισκέψεις στο άρθρο (2/9/2025)
Το μεγαλύτερο νησί της μεσογείου θα συνδεθεί με τη στεριά! Πώς;
3 Φωτογραφίες »

«Το μεγαλύτερο έργο υποδομής στη Δύση» και από τα… ακριβότερα, θα συνδέει «Σκύλλα & Χάρυβδη».
Η μακρύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου, θα ξεπεράσει το ρεκόρ των Τούρκων.
Θα κοστίσει σχεδόν 13 φορές παραπάνω από τη γέφυρα του Ρίου, ενώ είναι μόνο 1 χλμ. μακρύτερη.
Με 6 λωρίδες κυκλοφορίας και 2 γραμμές τρένου, έτοιμη σε 8 χρόνια.

autotriti team

«Το μεγαλύτερο έργο υποδομής στη Δύση» και από τα… ακριβότερα, θα συνδέει «Σκύλλα & Χάρυβδη».

«Το μεγαλύτερο έργο υποδομής στη Δύση», όπως ο χαρακτηρίζεται από πολλούς, βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στην πραγματοποίησή του. Πρόκειται για τη σύνδεση της Σικελίας, του μεγαλύτερου νησιού της Μεσογείου, με την ιταλική χερσόνησο στην περιοχή της Καλαβρίας. Το στενό της Μεσσήνης που θα διασχίζει, έχει απόσταση 3,1 χιλιομέτρων στο στενότερό του σημείο και το μέγιστο βάθος φτάνει τα 250 μέτρα, ενώ εκεί βρίσκεται και το επίκεντρο του φονικότερου σεισμού στην ιστορία της Γηραιάς Ηπείρου, που έγινε το 1908 με ισχύ 7,1 ρίχτερ και κόστισε τη ζωή σε πάνω από 120.000 ανθρώπους. Τα ισχυρά θαλάσσια ρεύματα της περιοχής έχουν γεννήσει και τον μύθο της Σκύλλας και της Χάρυβδης.

Η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου, θα ξεπεράσει το ρεκόρ των Τούρκων

Το όραμα της ζεύξης των δύο ακτών κρατά από την αρχαιότητα, ενώ οι πρώτες σοβαρές σκέψεις και σχέδια για το έργο πραγματοποιήθηκαν πριν από λίγες δεκαετίες. Το 2006 μάλιστα, η εκκίνηση του έργου έφτασε πιο κοντά από ποτέ, με τον ίδιο τον Μπερλουσκόνι να ανακοινώνει πως οι δύο ακτές θα ενωθούν με την κατασκευή μιας γέφυρας. Μετά την πτώση της κυβέρνησής του λίγο αργότερα, τα σχέδια ακυρώθηκαν, για να επιστρέψουν εκ νέου το 2009 με την επανεκλογή του και να μπουν οριστικά στο συρτάρι το 2013.

Σήμερα η κυβέρνηση Μελόνι-Σαλβίνι, έδωσαν το πράσινο φως για την κατασκευή της μεγαλύτερης κρεμαστής γέφυρας του κόσμου. Σύμφωνα με τον Σαλβίνι, που εκτός από αντιπρόεδρος της κυβέρνησης είναι και ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, η γέφυρα θα έχει συνολικό μήκος 3,7 χλμ. και θα στηρίζεται σε δύο κολοσσιαίους πύργους ύψους 400 μέτρων. Μάλιστα θα είναι η μεγαλύτερη του είδους της, καθώς η απόσταση ανάμεσα στους δύο πύργους θα είναι 3,3 χλμ., 1.300 μέτρα παραπάνω από το κατάστρωμα της γέφυρας του Τσανακαλέ στην Τουρκία, που κατέχει σήμερα το σχετικό ρεκόρ.


Η γέφυρα της Μεσσήνης θα ενώνει Σικελία και ηπειρωτική Ιταλία.
3 Φωτογραφίες »

Η γέφυρα της Μεσσήνης θα ενώνει Σικελία και ηπειρωτική Ιταλία.

Θα κοστίσει σχεδόν 13 φορές παραπάνω από τη γέφυρα του Ρίου, ενώ είναι μόνο 1 χλμ. μακρύτερη

Το κόστος της σύμφωνα με την ιταλική κυβέρνηση υπολογίζεται στα 13,5 δις ευρώ (4,5 για τη γέφυρα και σχεδόν 7 δις για τις υποδομές γύρω από αυτή), ποσό που… τρομάζει στο άκουσμά του. Αρκεί μόνο να αναφέρουμε πως η κατασκευή της γέφυρας του Ρίου που ολοκληρώθηκε πριν 21 χρόνια κόστισε 630 εκατομμύρια ευρώ που με τα σημερινά δεδομένα του πληθωρισμού υπολογίζονται σε κάτι παραπάνω από 1 δις ευρώ, ενώ αυτή στα Δαρδανέλια της Τουρκίας που παραδόθηκε το 2022 κόστισε περίπου 3 δις ευρώ.

Το τεράστιο κόστος αποτελούσε και το βασικό αγκάθι του συγκεκριμένου έργου όλα αυτά τα χρόνια. Σε συνδυασμό μάλιστα με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τους φόβους για εμπλοκή των δύο τοπικών φατριών της μαφίας στο έργο (Cosa Nostra στη Σικελία και Ndrangheta στην Καλαβρία), οι αντιδράσεις είναι κάτι παραπάνω από έντονες μέχρι και σήμερα. Ωστόσο η κυβέρνηση της Ρώμης διαβεβαιώνει πως το έργο θα προστατευθεί από την εμπλοκή της μαφίας, ενώ σκοπεύει να «περάσει» το έργο ως στρατιωτική δαπάνη ώστε να συνυπολογιστεί στο 5% του ΑΕΠ της χώρας όπως απαιτείται από το ΝΑΤΟ.

Με 6 λωρίδες κυκλοφορίας και 2 γραμμές τρένου, έτοιμη σε 8 χρόνια

Η γέφυρα θα έχει πλάτος 60 μέτρα με αυτοκινητόδρομο 3 λωρίδων ανά κατεύθυνση και δύο σιδηροδρομικές γραμμές, με τη δυνατότητα να τη διασχίζουν έως 6.000 οχήματα την ώρα και 200 τρένα την ημέρα, τα οποία πλέον θα κερδίζουν έως και 2,5 ώρες για να φτάσουν στην πόλη του Παλέρμο. Με ύψος από τη θάλασσα που θα ξεπερνά τα 70 μέτρα σε ένα σημείο 600 μέτρων, θα μπορούν να περνούν από κάτω ακόμα και τα ψηλότερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Στον τομέα της ασφάλειας, η γέφυρα θα αντέχει μεγάλους σεισμούς και ανέμους ταχύτητας 300 χλμ./ώρα, σχεδόν διπλάσιο νούμερο από το υψηλότερο καταγεγραμμένο στην περιοχή.

Τέλος, μαζί με τη γέφυρα και τα ανταποδοτικά έργα, στο σχέδιο περιλαμβάνονται και 3 υπόγειοι σταθμοί του μετρό έως την πόλη της Μεσσήνης. Σύμφωνα με τον ίδιο το Σαλβίνι, το έργο θα δημιουργήσει περισσότερες από 120.000 θέσεις εργασίας, οι εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στο τρέχον έτος, ενώ η γέφυρα θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2032-2033.