
Οι αφόρητοι καύσωνες σε μια από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου απαιτούν…. καινοτομία.
Ο εργοστασιακός κλιματισμός των ταξί δεν αντέχει την υπερβολική ζέστη και οι επισκευές είναι ακριβές.
Οι τεχνίτες με τα χειροποίητα συστήματα που κοστίζουν κάτω από 40 ευρώ κάνουν χρυσές δουλειές.
Μόνο μειονέκτημα ότι πρέπει να τα γεμίζουν με νερό δύο φορές τη μέρα.
autotriti team
Οι αφόρητοι καύσωνες σε μια από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου απαιτούν…. καινοτομία
Το Αφγανιστάν είναι μία από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου και από τις πλέον επηρεασμένες από την κλιματική αλλαγή, με αφόρητους καύσωνες και ξηρασίες διαρκείας. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό, έχουν φέρει στο προσκήνιο μια ιδιαίτερη πατέντα όσον αφορά την ψύξη των αυτοκινήτων και πιο συγκεκριμένα των ταξί. Στους «παλιούς», η παρακάτω πατέντα ίσως να είναι γνωστή με διάφορα ονόματα, από το αγγλικό «swamp cooler», έως την ελληνική ονομασία «αεροψύκτης». Πάμε να δούμε περί τίνος πρόκειται.
Αν τα χασατε – Διαβαστε και αυτά:
![]() | Γιατί μια θέση πάρκινγκ στην Αθήνα έφτασε να κοστίζει όσο ένα σπίτι; |
![]() | Η μεγαλύτερη κλοπή της ιστορίας: Πώς η Βόρεια Κορέα έκλεψε 1.000 Volvo |
![]() | Μοναδική ελληνική εφευρετικότητα: Φέρι μποτ αντί… γέφυρας! |
Ο εργοστασιακός κλιματισμός των ταξί δεν αντέχει την υπερβολική ζέστη και οι επισκευές είναι ακριβές
Αν κάποιος επισκεφτεί το Κανταχάρ, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας που βρίσκεται στα νότια, θα προσέξει μια ιδιαίτερη κατασκευή στην οροφή πολλών ταξί. Ρωτώντας τους επαγγελματίες οδηγούς, θα μάθει πως πρόκειται για ένα χειροποίητο σύστημα ψύξης της καμπίνας. Όπως λένε οι ίδιοι, ο εργοστασιακός κλιματισμός των ήδη ταλαιπωρημένων ταξί της πόλης δεν αντέχει τους καύσωνες και χαλάει, με την επισκευή του να είναι ασύμφορη μα και πανάκριβη για τα τοπικά οικονομικά δεδομένα.

Μόνο μειονέκτημα σύμφωνα με τους ίδιους, ότι πρέπει να το γεμίζουν με νερό δύο φορές τη μέρα.
Οι τεχνίτες με τα χειροποίητα συστήματα που κοστίζουν κάτω από 40 ευρώ κάνουν χρυσές δουλειές
Έτσι λοιπόν, απευθύνονται σε τοπικούς τεχνίτες που κατασκευάζουν ένα χειροποίητο σύστημα ψύξης που ψύχει την καμπίνα με την βοήθεια του νερού. Πιο συγκεκριμένα, τοποθετούν ένα μεταλλικό ή πλαστικό κουτί με γρίλιες στην οροφή και από το οποίο «βγαίνει» μια φυσούνα που καταλήγει στο εσωτερικό της καμπίνας, είτε μέσω κάποιου παραθύρου είτε μέσω μιας τρύπας στον ουρανό του αυτοκινήτου.
Μόνο μειονέκτημα ότι πρέπει να τα γεμίζουν με νερό δύο φορές τη μέρα
Εκτός από τα παραπάνω, το αρκετά απλό σύστημα αποτελείται από έναν ανεμιστήρα που συνδέεται κατευθείαν με την μπαταρία του αυτοκινήτου, ενώ το κουτί γεμίζει με νερό. Όπως λένε οι ίδιοι οι οδηγοί των ταξί, το σύστημα εκτός από πιο απλό και αξιόπιστο από τον κλιματισμό του αυτοκινήτου, ψύχει όλη την καμπίνα και όχι μόνο το μπροστινό της μέρος, ενώ ίδια άποψη φαίνεται να έχουν και οι πελάτες τους.
Δες εδώ το σχετικό ρεπορτάζ του γαλλικού πρακτορείου AFP
Μόνο μειονέκτημα, ότι στις «γερές ζέστες» χρειάζεται γέμισμα με νερό 2 φορές την μέρα. Όσον αφορά το κόστος τους, αυτό κυμαίνεται στα 3.000 Afghani, δηλαδή περίπου 38 ευρώ. Τέλος, όπως λένε οι τεχνίτες του χώρου, η δουλειά τους έχει αυξηθεί πολύ τα τελευταία 3-4 χρόνια που οι καύσωνες διαρκείας είναι συχνότεροι και όλο και περισσότεροι οδηγοί απευθύνονται σε αυτούς για να δροσιστούν όταν οδηγούν.🇦🇫 VIDEO: Afghanistan taxi drivers turn to handmade coolers to beat the heat
— AFP News Agency (@AFP) July 10, 2025
As temperatures soar in southern Afghanistan, taxi drivers in Kandahar have taken to installing handmade cooling systems on their vehicles to beat the heat. pic.twitter.com/CevZEuFooV