ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γερμανικό SUV επικοινωνεί με τους πεζούς μέσω AI - Ποια μάρκα το έχει;

(23/9/2025)
Γερμανικό SUV επικοινωνεί με τους πεζούς μέσω AI - Ποια μάρκα το έχει;
10 Φωτογραφίες »

Η τεχνολογία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε ένα ειδικό Grandland.
Συνεργασία της Opel με το Πολυτεχνείο του Darmstadt.
Τα φώτα του Grandland επικοινωνούν με τους πεζούς ανάβοντας με τα κατάλληλα χρώματα ανάλογα την περίσταση.
Η Opel επενδύει στη νέα εποχή τεχνολογιών φωτισμού.

autotriti team

Η τεχνολογία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε ένα ειδικό Grandland

Η ιδέα τα αυτοκίνητα να επικοινωνούν με τους άλλους χρήστες του δρόμου όπως και τους πεζούς, υπάρχει εδώ και καιρό στις ατζέντες των εταιρειών. Μάλιστα, με την τεχνητή νοημοσύνη να εξαπλώνονται ραγδαία όλα δείχνουν πως τέτοιες τεχνολογίες δε θα αργήσουν να εξοπλίσουν την πλειοψηφία των μοντέλων παραγωγής που θα προσφέρουν οι μάρκες στο μέλλον. Μία απ' αυτές φαίνεται πως θα είναι η Opel, η οποία στο πλαίσιο του International Symposium on Automotive Lighting (ISAL), αποκάλυψε ένα ειδικό Opel Grandland με αυτή τη δυνατότητα.

Συνεργασία της Opel με το Πολυτεχνείο του Darmstadt

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Opel, το εν λόγω Grandland καταδεικνύει πώς τα αυτοκίνητα που θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 και πάνω, θα μπορούν να επικοινωνούν με άλλους χρήστες του οδικού δικτύου μέσω συστημάτων φωτισμού. Για να υλοποιήσει αυτή την ιδέα, η Opel συνεργάστηκε με το Opel Concept Workshop και με φοιτητές από το Πολυτεχνείο του Darmstadt.

Πως ακριβώς επικοινωνεί το Grandland με τους πεζούς

Η ομάδα που έφερε εις πέρας το πρότζεκτ, εξόπλισε το ειδικό Grandland με ένα σύστημα καμερών για ανίχνευση αντικειμένων και χειρονομιών, το οποίο συνεργάζεται με λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και το σύστημα φωτισμού του αυτοκινήτου. Μέσω αυτού του συστήματος το γερμανικό SUV είναι σε θέση να αναγνωρίσει περιπτώσεις όπως ένα παιδί που κυνηγάει μια μπάλα και πετάγεται στο δρόμο ή όπως ένας πεζός που βγαίνει ανάμεσα σε δύο σταθμευμένα αυτοκίνητα, αλλά και να επικοινωνεί με τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Για παράδειγμα όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί σε επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 3 ή μεγαλύτερο τα μπροστινά και πίσω φλας του Grandland ανάβουν μόνιμα σε κυανό χρώμα, δίνοντας ένα σαφές σήμα στους άλλους χρήστες του δρόμου ότι το αυτοκίνητο οδηγείται από τα συστήματα που διαθέτει και όχι από ανθρώπινο παράγοντα. Ταυτόχρονα, ο υπόλοιπος φωτισμός παραμένει στο συνηθισμένο λευκό. Όταν οι κάμερες ανιχνεύσουν έναν πεζό στην πορεία του οχήματος, ο φωτισμός αλλάζει σε ματζέντα (ένα χρώμα μεταξύ κόκκινου και μωβ) και μία μικρή οθόνη στη μάσκα (που έχει πάρει τη θέση του σήματος της Opel) εμφανίζει ένα προειδοποιητικό σήμα στο ίδιο χρώμα, ειδοποιώντας οπτικά τον πεζό ότι το αυτοκίνητο πλησιάζει. Ταυτόχρονα, το όχημα αρχίζει να επιβραδύνει. Μόλις το Grandland ακινητοποιηθεί, ο φωτισμός αλλάζει σε πράσινο και η οθόνη εμφανίζει μια πράσινη φιγούρα που είναι γνωστή από τα φανάρια διάβασης των πεζών, υποδεικνύοντας ότι το αυτοκίνητο έχει αναγνωρίσει τον κίνδυνο, έχει σταματήσει και ότι ο πεζός μπορεί πλέον να διασχίσει το δρόμο. Σε περίπτωση που ο αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης δεν μπορεί να διαχειριστεί την κατάσταση, ο οδηγός   καλείται να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος.

Η Opel επενδύει στη νέα εποχή τεχνολογιών φωτισμού

Η Opel δεν αναφέρεται σε κάποιο χρονοδιάγραμμα όπου θα μπορούσε αυτή η τεχνολογία να είναι έτοιμη για να περάσει στα μοντέλα παραγωγής, αλλά υπογραμμίζει πως η συνεργασία της με το Πολυτεχνείο του Darmstadt για νέες τεχνολογίες φωτισμού είναι σε ισχύ από το 2022 και μέσω αυτής θα μπορέσει να αποκτήσει μία νέα εποχή τεχνολογιών φωτισμού.