Γιατί τα παλιότερα αυτοκίνητα εισαγωγής σκούριαζαν & τι ισχύει σήμερα;

Γιατί τα παλιότερα αυτοκίνητα εισαγωγής σκούριαζαν & τι ισχύει σήμερα;

4.194 Επισκέψεις στο άρθρο (2/1/2024)

- Η «γνωστή» ιστορία με τη σκουριά λόγω αλατιού στις πιο βόρειες χώρες
- Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα σε ένα τρακαρισμένο αυτοκίνητο
- Μικρότερο το πρόβλημα στα πιο καινούργια λόγω αντισκωριακής προστασίας από το εργοστάσιο
- Ο σωστός έλεγχος πριν την αγορά θα σου γλιτώσει πολύ χρήμα

Η «γνωστή» ιστορία με τη σκουριά λόγω αλατιού στις πιο βόρειες χώρες

Πιθανότατα όλοι έχουμε ακούσει ότι τα αυτοκίνητα σε ορισμένες χώρες σκουριάζουν πιο γρήγορα. Ειδικότερα σε παλιά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για κάποια χρόνια σε χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης όπως η Γερμανία, τα προβλήματα σκουριάς έκαναν γρήγορα την εμφάνισή τους.

Ο λόγος, δεν είναι άλλος από το αλάτι που πέφτει στους δρόμους σε αυτές τις χώρες, λόγω της συχνής χιονόπτωσης. Ειδικότερα σε αυτοκίνητα που δεν τα πρόσεχαν ιδιαίτερα οι ιδιοκτήτες τους, το πρόβλημα ήταν αρκετά σύνηθες. Για να μη συμβεί αυτό ο ιδιοκτήτης πρέπει να ξεπλένει συχνά τους θόλους και το αμάξωμα για να μην μένει πάνω στις λαμαρίνες το αλάτι προκαλώντας διάβρωση.
 

Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα σε ένα τρακαρισμένο αυτοκίνητο

Μάλιστα το πρόβλημα φαίνεται να είναι ακόμα μεγαλύτερο σε αυτοκίνητα που έχουν επισκευαστεί μετά από ένα τρακάρισμα. Ακόμα και μια μικρή ζημιά, δεν επισκευαζόταν πάντα σωστά (τόσο στο παρελθόν όσο και σήμερα). Εκτός από τη σωστή επισκευή, πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν και τα υλικά που θα καλύψουν την επισκευασμένη λαμαρίνα, κάτι που σε ένα αυτοκίνητο που ήρθε σαν φθηνό εισαγόμενο και επισκευάστηκε «στο πόδι», συχνά δεν γίνεται. Όπως έχει παρατηρηθεί, αυτά τα σημεία είναι που σκουριάζουν πρώτα.
 

Μικρότερο το πρόβλημα στα πιο καινούργια λόγω αντισκωριακής προστασίας από το εργοστάσιο

Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα το πρόβλημα είναι αρκετά μικρότερο. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις πιο εξελιγμένες τεχνικές αντισκωριακής προστασίας που χρησιμοποιούν τα εργοστάσια, ψεκάζοντας εξελιγμένα υλικά στις λαμαρίνες, οι οποίες εδώ και δεκαετίες περνούν από επεξεργασία (γαλβάνισμα) για να μην σκουριάζουν.

Παρόλα αυτά, ένα κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο εισαγωγής που πέρασε από πολλά χέρια (πχ. αυτοκίνητο leasing), έχει πολλές πιθανότητες να εμφανίσει σκουριά, κυρίως σε μηχανικά μέρη κάτω από το αμάξωμα (ανάρτηση, τιμόνι, σύνδεσμοι).
 

Ο σωστός έλεγχος πριν την αγορά θα σου γλιτώσει πολύ χρήμα

Όπως και με τα «ντόπια» μεταχειρισμένα, έτσι και με τα εισαγωγής ο προσεκτικός έλεγχος πριν την αγορά είναι ο βασικός τρόπος να αποφύγεις να αγοράσεις ένα «σαπάκι». Προφανώς ο έλεγχος σε περίπτωση που αγοράζεις το όχημα απευθείας από το εξωτερικό, είναι πιο δύσκολος. Παρόλα αυτά μπορείς και πάλι να ζητήσεις λεπτομερείς φωτογραφίες, ή να προσλάβεις κάποιον ειδικό στη χώρα προέλευσης να κάνει τον έλεγχο για σένα, προφανώς με το αζημίωτο.
 

ETRANSIT VS ESPRINTER
OPEL