Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί το τούνελ «Μαύρη Ώρα» της Αττικής Οδού άλλαξε όνομα;

1.680 Επισκέψεις στο άρθρο (11/11/2025)
Γιατί το τούνελ «Μαύρη Ώρα» της Αττικής Οδού άλλαξε όνομα;

Κατασκευάστηκε το 2003 και αποτελεί την πρώτη ή τελευταία σήραγγα της Αττικής Οδού.
Πήρε το όνομά του από το σημείο, που ήταν τόπος εκτέλεσης αγωνιστών στην Κατοχή.
Αρχικά ήταν από τις μοναδικές σήραγγες με ονομασία στον αυτοκινητόδρομο.
Το 2019 πήρε νέο όνομα και μαζί της όλες οι σήραγγες της Αττικής Οδού.

autotriti team

Κατασκευάστηκε το 2003 και αποτελεί την πρώτη ή τελευταία σήραγγα της Αττικής Οδού

Όταν κάποιος πηγαίνει προς την Αθήνα από την Πελοπόννησο και μπει στην Αττική Οδό (μετά τα διόδια της Ελευσίνας), θα χρειαστεί να οδηγήσει 15,6 χλμ. για να περάσει από την πρώτη σήραγγα του αυτοκινητόδρομου. Έχει μήκος 395 μέτρα και βρίσκεται στην τοποθεσία Μαύρη Ώρα Ασπροπύργου.

Πήρε το όνομά του από το σημείο, που ήταν τόπος εκτέλεσης αγωνιστών στην Κατοχή

Η περιοχή ονομάστηκε Μαύρη Ώρα καθώς στο σημείο ήταν τόπος εκτέλεσης αγωνιστών της αντίστασης κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής. Μάλιστα στο σημείο υπήρχε και σχετική επιγραφή που ενημέρωνε τους οδηγούς.

Αρχικά ήταν από τις μοναδικές σήραγγες με ονομασία στον αυτοκινητόδρομο

Από το 2003 που δόθηκε στην κυκλοφορία η Αττική Οδός και μέχρι το 2019, αποτελούσε την μια εκ των δύο σηράγγων της Αττικής Οδού που είχαν κανονική ονομασία, με τις υπόλοιπες να παραμένουν ανώνυμες. Αυτό άλλαξε τον Ιούνιο του 2019, όταν και για επιχειρησιακούς λόγους το αρμόδιο Υπουργείο έδωσε ονόματα σε όλες τις σήραγγες του αυτοκινητοδρόμου.

Το 2019 πήρε νέο όνομα και μαζί της όλες οι σήραγγες της Αττικής Οδού

Και παρότι η συγκεκριμένη σήραγγα είχε ήδη όνομα, η τότε διοίκηση του Υπουργείου Υποδομών και μεταφορών αποφάσισε να γίνει μετονομασία της σήραγγας «Μαύρη Ώρα» σε «Γεώργιος Σημαντήρας», προς  τιμήν του γεννημένου στο Ρέθυμνο της Κρήτης πολιτικού μηχανικού. Πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους του κλάδου του στη χώρα μας, που για περίπου μισό αιώνα συμμετείχε σε μερικά από τα σημαντικότερα έργα υποδομών, όπως η σχεδίαση και κατασκευή του μετρό της Αθήνας, της Αττικής Οδού και της Ολυμπίας Οδού.