
Audi TT Future Classic
Το ΤΤ παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο στην Φρανκφούρτη πριν ακριβώς 30 χρόνια.
Η πρώτη γενιά ΤΤ είχε τη μοναδική bauhaus σχεδίαση που κάνει το μοντέλο «σχεδόν» κλασικό.
Ο 20βάλβιδος 1.8Τ του γκρουπ, στάνταρ σε όλα τα ΤΤ της γενιάς, είναι από μόνος του κλασικός.
Το ΤΤ γίνεται 30 χρονών επίσημα το 2028, όμως τότε θα προσέξουν όλοι πως είναι πλέον κλασικό.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Το ΤΤ παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο στην Φρανκφούρτη πριν ακριβώς 30 χρόνια
Όπως και να σου είχε φανεί το ΤΤ το 1995 ως πρωτότυπο ή το 1998 ως μοντέλο παραγωγής, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι η σχεδίαση της πρώτης γενιάς ήταν ένα κομψοτέχνημα. Αυτό και μόνο θα ήταν αρκετό για κάθε άλλο μοντέλο ώστε να γίνει αμέσως κλασικό με το που 30αρίσει, όμως το ΤΤ έχει και τη μάρκα, και το όνομα και το μοτέρ για να μείνει στην ιστορία. Μήπως να κάνεις τώρα την αγορά σου;
Μπορεί ο Σεπτέμβριος του 1995 να είναι τόσο μακρινός που είτε δεν ζούσες, είτε δεν σε ενδιέφεραν (ακόμη) τα αυτοκίνητα, είτε δεν προσεξες πως είχε έκθεση στην Φρανκφούρτη. Αν όμως ζούσες και (ήδη) ανέπνεες «αυτοκίνητο», δεν υπάρχει περίπτωση η εικόνα του ΤΤ να σε άφησε αδιάφορο. Περίεργο, «στρογγυλό» παντού, πολύ μικρό, σαν κανένα άλλο Audi πριν (ή και μετά). Το TT έκανε «μπαμ» στην παρουσίασή του ως πρωτότυπο, μοντέρνο αλλά ρετρό, ένα αυτοκίνητο των 90’s αλλά με σχεδίαση από τα 30’s, της σχολής Bauhaus.
Η πρώτη γενιά ΤΤ είχε τη μοναδική bauhaus σχεδίαση που κάνει το μοντέλο «σχεδόν» κλασικό
Τρία χρόνια αργότερα, η κουπέ έκδοση του ΤΤ έκανε το ντεμπούτο της, και η σχεδίαση δεν ήταν η μόνη μεγάλη είδηση γύρω του. Το μοτέρ, ένα και μοναδικό σε όλες τις εκδόσεις του, γνωστό από άλλα Audi, συμπλήρωνε την εικόνα, ενώ στις πιο γρήγορες εκδόσεις η τετρακίνηση Haldex και οι δύο πίσω εξατμίσεις έβαζαν τις τελευταίες πινελιές σε αυτό το μοναδικό αυτοκίνητο. Βάλε και την «περιπέτεια» με την αεροτομή, που ναι μεν χάλαγε λίγο την καμπυλωτή αρμονία του αυτοκινήτου, αλλά κρίθηκε απαραίτητη, και έχεις και την υποχρεωτική δόση «δράματος» που όλα τα ιστορικά αυτοκίνητα χρειάζονται.
Ο 20βάλβιδος 1.8Τ του γκρουπ, στάνταρ σε όλα τα ΤΤ της γενιάς, είναι από μόνος του κλασικός
Η ψυχή όμως του ΤΤ ήταν ο 20βάλβιδος 1.8Τ. Ήταν το μικρότερο μοτέρ που είχε σχεδιάσει η Audi από πλευράς κυβισμού, πριν κατέβει πιο κάτω σε χωρητικότητα για το Α2 μερικά χρόνια αργότερα. Η ιδιοτυπία των 5 βαλβίδων, 3 εισαγωγής και 2 εξαγωγής σε κάθε κύλινδρο μπορεί να μην ήταν καινούργια, αφού η Yamaha είχε σχεδιάσει 20βάλβιδα μοτέρ για λογαριασμό της Toyota, όμως η Audi ήταν αυτή που συνδύασε τις 5 βαβλίδες με τούρμπο και εξαιρετικά αποτελέσματα. Από 150 μέχρι 240 άλογα σε πρώτη φάση, το 20VT είχε εκρηκτική απόδοση, και παρότι κατακρίθηκε από τους σκληροπυρηνικούς των πολυκύλινδρων ατμοσφαιρικών της εποχής ότι το γκάζι του ήταν on/off χωρίς ρυθμισιμότητα, λατρεύτηκε όσο λίγα άλλα μοτέρ στην ιστορία.
Το ΤΤ γίνεται 30 χρονών επίσημα το 2028, όμως τότε θα προσέξουν όλοι πως είναι πλέον κλασικό
Με τα 30 χρόνια να έρχονται μέσα στο 2028, το TT σήμερα ακόμη περνάει στην αγορά ως «παλιό», ειδικά αφού βρίσκεται ακόμη στα χέρια ιδιοκτητών που το βλέπουν ως «γκάζι-τρόπαιο» και όχι για αυτό που πραγματικά είναι. Πράγμα που σημαίνει πως τώρα με τιμές ακόμη και κάτω από 5.000 ευρώ είναι η ευκαιρία να βρεις ένα και να το επαναφέρεις στην σωστή του κατάσταση, έτοιμο για τις κλασικές του πινακίδες όταν έρθει η ώρα. Και πιο σημαντικά πριν το πάρουν «πρέφα» και οι τιμές εκτοξευτούν. Σαν επιλογή το 4κίνητο έχει τα περισσότερα άλογα (180 έναντι 150), τον Haldex, αλλά ακόμη πιο σημαντικά την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση.
Εσύ τι λες; Θα αγόραζες σήμερα ένα ΤΤ για το μέλλον; Είναι το κουπέ της Audi το μοντέλο που θα ήθελες να κρατήσεις για κλασικό; Μήπως να κοιτάξεις να κάνεις την κίνησή σου;