
Η βασική έκδοση ξεκινάει κάτω από 16.000 ευρώ.
Με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ η κορυφαία έκδοση με αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα.
Η χαμηλή τιμή του δεν συνδέετε από φτωχό εξοπλισμό.
Για την ώρα διατίθεται αποκλειστικά στην κινεζική αγορά.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η βασική έκδοση ξεκινάει κάτω από 16.000 ευρώ
Ένα νέο ηλεκτρικό SUV της Toyota κάνει ήδη θόρυβο στην Κίνα και όχι άδικα. Ο λόγος για το bZ5, το οποίο λανσαρίστηκε πριν λίγες ημέρες και κοστίζει λιγότερο ακόμη και από ένα μεταχειρισμένο Toyota Corolla πενταετίας στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, η βασική έκδοση διατίθεται από μόλις 129.800 γιουάν, δηλαδή περίπου 15.750 ευρώ με βάση την ισοτιμία 1 ευρώ = 8,24 γουάν. Πρόκειται για μια τιμή που στην ελληνική αγορά αντιστοιχεί σε entry-level θερμικά μοντέλα όπως το Toyota Aygo X ή το Dacia Sandero – όχι όμως σε ηλεκτρικά SUV με πάνω από 500 χιλιόμετρα αυτονομία και εξοπλισμό ανώτερης κατηγορίας.
Με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ η κορυφαία έκδοση με αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα
Το νέο bZ5, που κατασκευάζεται στο πλαίσιο της κοινοπραξίας FAW-Toyota, διαθέτει σχεδίαση που παραπέμπει περισσότερο σε ευρωπαϊκή premium μάρκα παρά σε «οικονομική πρόταση» της αγοράς. Παρότι διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις, ακόμη και η κορυφαία – η 630 Pro – κοστίζει μόλις 159.800 γιουάν, δηλαδή περίπου 19.390 ευρώ. Στην τιμή αυτή, ο αγοραστής αποκτά ένα ηλεκτρικό SUV με κινητήρα 268 ίππων, ροπή 330 Nm και μπαταρία 73,98 kWh που υπόσχεται αυτονομία έως 630 χιλιόμετρα κατά τον κύκλο CLTC δηλαδή 504 περίπου χιλιόμετρα. Ακόμη και οι πιο προσιτές εκδόσεις με την μικρότερη μπαταρία των 65,28 kWh προσφέρουν αυτονομία έως 440 χιλιόμετρα.
Η χαμηλή τιμή του δεν συνδέετε από φτωχό εξοπλισμό
Για να γίνουν οι συγκρίσεις πιο κατανοητές, αρκεί να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα, ένα Leapmotor t03 με αυτονομία 265 χιλιομέτρων ξεκινά από περίπου 16.400 ευρώ, ενώ το Tesla Model Y, που θεωρείται ο βασικός ανταγωνιστής του bZ5, κοστίζει στην Κίνα από 263.500 γουάν ή περίπου 31.980 ευρώ. Με βάση αυτά τα δεδομένα, γίνεται εύκολα αντιληπτό το πόσο χαμηλό είναι το κόστος απόκτησης του bZ5 σε σχέση με την ευρωπαϊκή ή την ελληνική πραγματικότητα. Αυτό όμως που κάνει το Toyota bZ5 πραγματικά εντυπωσιακό είναι ότι η χαμηλή τιμή του δεν συνοδεύεται από φτωχό εξοπλισμό ή κατώτερη ποιότητα. Στο εσωτερικό του συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων, κεντρική οθόνη αφής 15,6 ιντσών, ηχοσύστημα JBL με 10 ηχεία, αλλά και προηγμένο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης με 33 αισθητήρες – μεταξύ των οποίων και LiDAR στις ανώτερες εκδόσεις. Η φόρτιση υποστηρίζεται σε ταχύτητες έως 90 kW DC, με την μπαταρία να φορτίζει από 30% έως 80% σε μόλις 27 λεπτά.
Για την ώρα διατίθεται αποκλειστικά στην κινεζική αγορά
Προς το παρόν, το bZ5 προορίζεται αποκλειστικά για την κινεζική αγορά, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας της Toyota με την FAW. Ωστόσο, σε μια εποχή που οι πιέσεις για οικονομικά και αποδοτικά ηλεκτρικά οχήματα αυξάνονται στην Ευρώπη, δεν αποκλείεται η ιαπωνική εταιρεία να μεταφέρει αντίστοιχες λύσεις και εκτός Κίνας στο προσεχές μέλλον. Η παρουσία του bZ5 είναι μια ηχηρή υπενθύμιση ότι η ηλεκτροκίνηση δεν χρειάζεται απαραίτητα να συνοδεύεται από υψηλό κόστος. Όσο οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και οι κατασκευαστές συνεχίζουν να κινούνται με αργούς ρυθμούς ως προς την οικονομική απόκτηση των EV, η Κίνα και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί – όπως η Toyota μέσω FAW ή η BYD – φαίνεται πως παίρνουν ξεκάθαρο προβάδισμα. Μένει να φανεί αν τέτοια μοντέλα θα καταφέρουν να φτάσουν και στην Ελλάδα, ώστε να δούμε επιτέλους μια σοβαρή αλλαγή στο τοπίο της ηλεκτροκίνησης, πέρα από τις κρατικές επιδοτήσεις και τις λίστες αναμονής.