ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Golf R ή Audi RS3 τώρα που θα έχουν το ίδιο 5κύλινδρο μοτέρ;

(1/10/2025)
Golf R ή Audi RS3 τώρα που θα έχουν το ίδιο 5κύλινδρο μοτέρ;

Το επόμενο Golf R θα είναι επετειακό αλλά και το κύκνειο άσμα του μοντέλου.
Με τον 5κύλινδρο του RS3 θα είναι το ταχύτερο Golf στην ιστορία.
Το πιο τούμπανο Golf ever, αλλά το Audi παραμένει Audi.
Η πιο δύσκολη επιλογή ανάμεσα στα δύο «αδελφά» αυτοκίνητα του ομίλου.

autotriti team

Το επόμενο Golf R θα είναι επετειακό αλλά και το κύκνειο άσμα του μοντέλου

Το Golf R κλείνει τα 25 χρόνια του από το λανσάρισμα της σειράς R. Το μοντέλο (Golf IV) που ξεκίνησε ως R32 με το καταπληκτικό VR6 να «φτύνει» φωτιές από τις διπλές εξατμίσεις του το 2002, έφερε στον κόσμο της αυτοκίνησης εκτός από το πρώτο μικρομεσαίο supercar, και το πρώτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Με ζωή μόλις 3 ετών αντικαταστάθηκε από το Golf V το 2005, με το ίδιο μοτέρ και κιβώτιο. Τώρα το R θα είναι το κύκνειο άσμα του Golf, αφού η επετειακή έκδοση αυτή θα σημάνει και το τέλος του Golf με το πέρασμα της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση.

Με τον 5κύλινδρο του RS3 θα είναι το ταχύτερο Golf στην ιστορία

Για το τέλος η VW θέλει το R να ξεφύγει από το 4κύλινδρο παρόν του, και έτσι θα δανειστεί το 5κύλινδρο σε σειρά κινητήρα Ε855 που φοράνε σήμερα το Audi RS3 και το Cupra Formentor VZ5 για να γράψει ακόμη μια φορά ιστορία. O 5κύλινδρος παρά την περιορισμένη του χρήση, ζει και βασιλεύει ενώ θα περάσει και το εμπόδιο του Euro7 και θα συνεχίσει μέχρι να σβήσουν και τα τελευταία θερμικά μοτέρ του ομίλου. Για το Golf είτε στην έκδοση των 400 ίππων είτε και λίγο παραπάνω, αυτό θα σημάνει πως το 0-100 θα κατέβει για πρώτη φορά κάτω από τα 4.0 δλ. που δίνει το τρέχον R, κάνοντάς το το ταχύτερο Golf στην ιστορία του μοντέλου.

Το πιο τούμπανο Golf ever, αλλά το Audi παραμένει Audi

Η αναβάθμιση του μοτέρ σε σχέση με το τετρακύλινδρο σήμερα σημαίνει πολλή δουλειά στο σασί. Ενισχυμένο παντού, με πιο στιβαρό εμπρός άξονα, μεγαλύτερη γωνία κάμπερ (-2.0 μοίρες!), νέα ανάρτηση πιθανώς δανεισμένη ως έχει από το RS3 και σίγουρα φρενάρες. Εμπρός από 357 χιλιοστά δίσκους θα αναβαθμιστεί σίγουρα στα 380, ακόμη και κεραμικούς όπως το RS3. Το επόμενο Golf R θα είναι το απόλυτο Golf, από πλευράς μηχανολογίας και επιλογών, και ως το τελευταίο και επετειακό μοντέλο, θα αξίζει σίγουρα περισσότερο από ποτέ ως αγορά. Αφήνεις όμως το RS3 για να πάρεις Golf;

Η πιο δύσκολη επιλογή ανάμεσα στα δύο «αδελφά» αυτοκίνητα του ομίλου

Για του φίλους του ομίλου που έχουν την άνεση να διαλέξουν ίσως το δίλημμα λήγει αγοράζοντας και τα δύο! Για όλους τους άλλους όμως, τους «φιλολογικούς» η επιλογή σηκώνει συζήτηση. Γιατί φυσικά ένα αμάξι σαν το RS3 έχει το προνόμιο να θεωρεί τον 5κύλινδρο «δικό του» μοτέρ, ενώ το Golf όσο νά’ναι το «δανείζεται». Επιπλέον το RS3 είναι το γνήσιο «τούμπανο» της κατηγορίας, ενώ και πάλι το Golf επίσης «δανείζεται» ότι χρειάζεται για να γίνει το απόλυτο R. Από την άλλη όμως, άλλο να λες έχω «ένα» RS3 και άλλο να λες έχω το απόλυτο και το τελευταίο, στερνό Golf.
 
Εσύ τι θα διάλεγες; Golf R ή RS3 όταν θα είναι και τα δύο το ίδιο «τούμπανα»; Παραμένει το RS3 το «γνήσιο» ή θα προτιμούσες το επετειακό, στερνό Golf; Τι λες;