3 φωτογραφίες »

Νέες αναλογίες: ακριβώς επειδή η νέα τεχνολογία απαιτεί λιγότερο χώρο, η εμπρός κολώνα μπορεί να τραβηχτεί εμπρός και να φτιάξει περισσότερο χώρο για επιβάτες.

Ηλεκτρικό VW eSUV «του λαού»

12.233 Επισκέψεις στο άρθρο (6/1/2019)

O όμιλος VW έχει πάρει πολύ ζεστά το μέλλον του. Ένα μέλλον το οποίο είναι σίγουρα ηλεκτρικό και για τους πελάτες αναπάντεχα προσιτό.

«Έως το 2023 θα δαπανήσουμε 44 δις ευρώ σε επενδύσεις έρευνας. Και μέσω αυτών θα γίνουμε το παγκόσμιο Νο 1 στην ηλεκτροκίνηση» Χέρμπερτ Ντις, Επικεφαλής ομίλου VW.

Γοητευτική φόρμα: Ένα σχεδόν τετράμετρο ηλεκτρικό SUV το οποίο θα έχει χώρο μέσα σαν από Tiguan.

Γοητευτική φόρμα: Ένα σχεδόν τετράμετρο ηλεκτρικό SUV το οποίο θα έχει χώρο μέσα σαν από Tiguan.


Μην ξεγελιέστε. Ο Χέρμπερτ Ντις, ο –σχετικά- νέος στη θέση του προέδρου του ομίλου VW είναι ένας τυπικός Γερμανός μάνατζερ και ως τέτοιος κινείται στο χώρο του: ικανός, έξυπνος και προβλέψιμος. Φροντίζει να βγάζει προς τα έξω μια θετική εικόνα όταν μιλάει σε κάποια τηλεοπτική εκπομπή π.χ. με θέμα την πετρελαιοκίνηση, κι ας πρόκειται να βγει χαμένος από το debate. 

Αρθρωτή πλατφόρμα: παρόλο που το μικρό SUV θα είναι περίπου 30 πόντους μικρότερο από το ID Neo, θα βασίζονται στο ίδιο δάπεδο.

Αρθρωτή πλατφόρμα: παρόλο που το μικρό SUV θα είναι περίπου 30 πόντους μικρότερο από το ID Neo, θα βασίζονται στο ίδιο δάπεδο.


Έχει όμως και κάποιες ιδιαιτερότητες. Από την καθημερινότητά του απουσιάζει μια μεγάλη κουστωδία στελεχών να τρέχει πίσω του, όπως επίσης λείπουν και οι παχιές λιμουζίνες ή, ακόμα πιο πολύ, το πολυτελές τζετ του προκατόχου του. Ο ίδιος προτιμά (και το έκανε πάντα και όχι απλώς για τα media) να ταξιδεύει με το τρένο από το Βόλφσμπουργκ στο Βερολίνο. Είναι κάτοχος μιας Ducati Monster (ναι, της μοτοσικλέτας των 147 ίππων με το διαφημιστικό σλόγκαν «Better, Faster, Monster») ενώ μόλις πρόσφατα εμφανίστηκε σε συνέντευξη χωρίς να έχει τον υπεύθυνο Τύπου δίπλα του και έφτασε στο χώρο του ραντεβού με υβριδικό ταξί από ανταγωνιστική εταιρεία (ονόματα δε λέμε). Αυτό που θέλουμε με όλα τα παραπάνω είναι ότι αυτή η καθημερινότητα αρμόζει σε κάποιον που είναι σίγουρος. Ειδικά για ό,τι κάνει. 

Κι αυτό πρέπει πρωτίστως να ισχύει για τον Ντις. Αφού το στέλεχος αυτό κουμαντάρει ένα πολύ μεγάλο βαπόρι προς μια επανάσταση. Μέχρι το 2023 το Βόλφσμπουργκ θέλει, σύμφωνα με απόφαση που λήφθηκε μόλις προ ημερών, να δώσει το ένα τρίτο όλου του κύκλου εργασιών της στην ηλεκτροκίνηση, την ψηφιοποίηση και την αυτόνομη οδήγηση. Κι αν αυτό δεν τύχει καλής υποδοχής από τους πελάτες θα μπορούσε να αποτελέσει μεγαλύτερο κίνδυνο για την ύπαρξη της VW, από ότι ήταν το πρόσφατο σκάνδαλο των ντίζελ. 

Μέσα στον κυκεώνα αυτών των αποφάσεων, η VW έχει βάλει σε μια νέα σειρά όλη την αυτοκρατορία της επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Τρία γερμανικά εργοστάσια θα μεταλλαχθούν σε μονάδες συναρμολόγησης ηλεκτρικών μοντέλων, το Passat θα περάσει σε ένα νέο εργοστάσιο στην Ανατολική Ευρώπη (δεν έχει οριστεί ακόμη). Στην -μελλοντικά- πρώην μονάδα του Passat, το Έμντεν, έχει ήδη ανατεθεί το σχέδιο για ένα μικρό ηλεκτρικό SUV, το οποίο σας δείχνουμε εμείς εδώ, κατΆαποκλειστικότητα. Ο πρόεδρος Ντις θέλει αυτό το μοντέλο να χτυπήσει την Tesla στην Ευρώπη. Με βασικό όπλο και τις χαμηλές τιμές. «Θέλουμε έως το 2020 να λανσάρουμε αυτοκίνητα που ο κόσμος θα τα ξέρει όπως τα Tesla, αλλά με τιμές χαμηλότερες κατά το ήμισυ», λέει το αφεντικό του γκρουπ. 

Για το μέχρι στιγμής αβάφτιστο μικρό Crossover αυτό σημαίνει: αυτονομία 400 χλμ. και μια τιμή εκκίνησης στα 18.000 ευρώ. Και η εταιρεία θέλει να βγάζει κέρδος από αυτά τα χρήματα, ακόμα κι αν δεν είναι μεγάλη η κρατική βοήθεια. Αυτός είναι ο στόχος των Γερμανών. Και πώς θα τον πετύχουν; Μα εφαρμόζοντας και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτά που ξέρουν άριστα από τα συμβατικά. Δηλαδή, μια σειρά από τυποποιημένα μηχανικά μέρα (κοινή πλατφόρμα και λογική «Lego» στο χτίσιμο κάθε μοντέλου), τα οποία θα χρησιμοποιηθούν κατά εκατομμύρια από τις φίρμες του ομίλου και θα ρίχνουν τελικά έτσι και το κόστος. 

Πρόκειται για μια προσπάθεια να εφευρεθεί από την αρχή το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μάλιστα από την εταιρεία που έφτιαξε τον Σκαραβαίο και έδωσε, σε παγκόσμια κλίμακα, μια νέα επιλογή προσιτής μετακίνησης. Η MEB είναι η πρώτη μαζικής παραγωγής πλατφόρμα που σχεδιάζεται για ηλεκτρικά, όλες οι παραγωγικές διαδικασίες είναι φουλ βιομηχανοποιημένες και ως εκ τούτου πιο προσιτές, σε βαθμό που δε μπορεί να πετύχει ο Ίλον Μασκ με τα 5.000 Tesla Model 3 που φτιάχνει κάθε βδομάδα. 

Για τον πελάτη, η στρατηγική αυτή θα συνεπάγεται ένα αυτοκίνητο που ανάλογό του δεν υπάρχει σήμερα. Μέσα σε σχεδόν 4,0 μέτρα μήκος θα παρέχονται χώροι ανάλογοι ενός Tiguan, ενώ το ψηφιακό κόκπιτ θα μας δείχνει πώς η ευκολία χειρισμού ενός smartphone θα μπορεί να συνδυαστεί με τον κόσμο του αυτοκινήτου. 

Και φυσικά μετά είναι οι μπαταρίες. Μέχρι τώρα είναι πολύ ακριβές, σε σημείο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά τα λιγότερα εξαρτήματα που διαθέτουν, δε μπορούν να είναι το ίδιο προσιτά με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Η VW το λύνει αυτό φτιάχνοντας δικό της εργοστάσιο για μπαταρίες. Εδώ υπάρχει αληθινή επανάσταση. 

Η VW φτιάχνει από τώρα την ευρωπαϊκή δυναστεία της για το μέλλον. Κρίσιμο αυτό, διότι οι υπόλοιποι ποντάρουν μόνο στην Κίνα. 

Η άποψή μας
Είναι ένα ρίσκο, ένα στοίχημα για το μέλλον: η VW θέλει να δώσει στις μάζες την πρόσβαση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την παραγωγή να μένει στην Ευρώπη. Είναι μια τολμηρή απόφαση, χωρίς όμως εναλλακτική. Ο ανταγωνισμός αντιθέτως βασίζεται πάρα πολύ στην Κίνα.

FORD E-TRANSIT
OPEL