Ηλεκτρικό ή βενζινοκίνητο σκούτερ για μέσα στην πόλη;

2.527 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2024)
Ηλεκτρικό ή βενζινοκίνητο σκούτερ για μέσα στην πόλη;

- Με το ηλεκτρικό γλιτώνεις 800/έτος από βενζίνες και Service.
- Τα βενζινοκίνητα 125άρια είναι πιο φθηνά, δεν καίνε πολύ και δεν έχεις το άγχος της φόρτισης.
- Τα ηλεκτρικά είναι κατά μέσο όρο 1500 ευρώ πιο ακριβά, αλλά σε 1,5 χρόνο κάνεις απόσβεση.
- Τα scooter δεν είναι σαν τα αυτοκίνητα, έχουν αποσπώμενες μπαταρίες και δεν χρειάζονται ταχυφορτιστές.

Με το ηλεκτρικό γλιτώνεις 800/έτος από βενζίνες και Service

Πλέον για την μετακίνηση με δίκυκλο μέσα στην πόλη έχουν ανοιχθεί δύο «δρόμοι» που αφορούν το «καύσιμο» το οποίο χρησιμοποιεί το μέσο σου. Από τη μια πλευρά υπάρχει το πιο «παραδοσιακό» μέσο, δηλαδή το βενζινοκίνητο σκούτερ και από την άλλη η «νέα τάση», δηλαδή το ηλεκτροκίνητο σκούτερ. Κάθε ένα από αυτά έχει τα θετικά και τα αρνητικά του και τελικά η απόφαση έχει να κάνει με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του τελικού καταναλωτή. Ας δούμε λοιπόν τα υπέρ και τα κατά των δύο καταστάσεων. Ένα ηλεκτρικό σκούτερ απαλλάσσεται από έναν μεγάλο «βραχνά» που έχει το βενζινοκίνητο αδερφάκι του και αυτό είναι το κόστος service. Χωρίς θερμικούς κινητήρες δεν έχεις αλλαγές λαδιών ή μπουζί, ενώ δεν φοβάσαι ότι κάποιο εξάρτημα μπορεί να πάθει ζημιά και να σε στείλει στο συνεργείο. Το μόνο «αναλώσιμο» σε ένα ηλεκτροκίνητο σκούτερ είναι τα τακάκια των φρένων και οι δισκόπλακες, με τις τελευταίες να έχουν και αρκετά μεγάλη διάρκεια ζωής. Επίσης ακόμα και με το ακριβότερο πλέον ρεύμα, η φόρτιση συνεχίζει να είναι κατά πολύ οικονομικότερη της βενζίνης, με το μέσο χρήση να «κερδίζει» μέχρι και 800 ευρώ ανά έτος από τη χρήση ηλεκτρικού σε σχέση με βενζινοκίνητο, δηλαδή 4.000 σε βάθος πενταετίας! Πέρα από αυτό, η αυτονομία τους δεν θα αποτελέσει πρόβλημα για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη καθώς, για να μιλήσουμε βάση των μετρήσεων σε πραγματικές συνθήκες που πραγματοποιεί το Moto Τρίτη, το ESF E-RIDE E-R MAX 80 έφτανε με το πιο γρήγορο mode (με πραγματική τελική που ξεπερνά τα θερμικά σκούτερ  στα 129 χλμ./ώρα!) τα 120 χιλιόμετρα αυτονομίας, επίδοση που μπορεί να αυξηθεί πολύ χρησιμοποιώντας κάποιο άλλο από τα 3 riding modes. 

 

Τα βενζινοκίνητα 125άρια είναι πιο φθηνά, δεν καίνε πολύ και δεν έχεις το άγχος της φόρτισης

Από την άλλη ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο σκούτερ 125cc είναι αρκετά φθηνό, με επιλογές να ξεκινούν από τα 2.000 ευρώ και να φτάνουν μέχρι περίπου 4.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι στην στιγμή της αγοράς, η τσέπη σου θα πονέσει λιγότερο. Επίσης, η κατανάλωσή τους διατηρείται γενικά σε χαμηλά επίπεδα, καθώς πολλά  μοντέλα ζητάνε λιγότερα από 3 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα που διανύουν.  Για παράδειγμα τo SR1 της Voge και το  M125 της Zontes, τα οποία μετρήσαμε σε πραγματικές συνθήκες (και όχι τις ιδανικές που ανακοινώνουν οι εταιρείες), χρειάστηκαν μόλις 2,7 λίτρα καυσίμου για 100 χιλιόμετρα. Όμως όλα αυτά φαίνονται λίγα μπροστά στο πιο βασικό πλεονέκτημα ενός βενζινοκίνητου σκούτερ. Αυτό φυσικά είναι η αυτονομία, καθώς πολλά από αυτά μπορούν να φτάσουν και τα 300 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα, ενώ ο ανεφοδιασμός τους διαρκεί 2-3 λεπτά, κάτι για το οποίο δεν υπάρχει (ακόμα) απάντηση από τα ηλεκτροκίνητα σκούτερ.

Τα ηλεκτρικά είναι κατά μέσο όρο 1500 ευρώ πιο ακριβά, αλλά σε 1,5 χρόνο κάνεις απόσβεση

Ένα άλλο χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών σκούτερ είναι ότι είναι κατά μέσο όρο 1.500 ευρώ πιο ακριβά στην τιμή αγοράς από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα σκούτερ. Ακόμα και με την κρατική επιδότηση η πλάστιγγα γέρνει υπέρ της βενζίνης, τουλάχιστον κατά τη στιγμή της αγοράς. Ένα ηλεκτρικό όπως είδαμε έχει πολύ μικρότερο κόστος συντήρησης και κίνησης (και σαν κερασάκι στην τούρτα δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας) και έτσι η ψαλίδα αυτή κλείνει με τον καιρό. Ο μέσος χρήστης σκούτερ θα κάνει απόσβεση αυτά τα παραπάνω χρήματα που έδωσε για το ηλεκτρικό σε 1,5 με 2 χρόνια και από εκεί και πέρα θα ξεκινήσει να έχει καθαρό κέρδος από τη χρήση του ηλεκτρικού.

Τα Scooter δεν είναι σαν τα αυτοκίνητα, έχουν αποσπώμενες μπαταρίες και δεν χρειάζονται ταχυφορτιστές

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν γενικά μεγαλύτερες αυτονομίες από τα σκούτερ, αλλά αυτό απαιτεί και μεγαλύτερες μπαταρίες, κάτι το οποίο τα κάνει απαγορευτικά για ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού. Αν δεν έχεις γκαράζ ή σταθμό φόρτισης στη δουλειά, τότε θα πρέπει να ξοδεύεις κάποιες ώρες από τη ζωή σου σε σταθμούς φόρτισης. Αυτό δεν ισχύει για πολλά από τα ηλεκτρικά σκούτερ, τα οποία έχουν αποσπώμενες μπαταρίες και φορτίζουν σε οποιαδήποτε οικιακή πρίζα, δηλαδή στην άνεση του σπιτιού σου. Αυτό αφαιρεί ένα τεράστιο κομμάτι από το «άγχος της αυτονομίας», όπως ονομάζεται στο εξωτερικό αυτό το φαινόμενο. Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών σκούτερ ζυγίζουν 10-12 κιλά, ένα νούμερο που ακούγεται μεγάλο, δεν είναι όμως σε καμία περίπτωση απαγορευτικό για το κουβάλημα από το σημείο που πάρκαρες μέχρι την πρίζα του σπιτιού σου ή του γραφείου σου. Επίσης οι χρόνοι φόρτισης έχουν πέσει, όπως αποδεικνύουν οι δοκιμές μας. Τρανταχτό παράδειγμα το JSM-1 της EMOOV, το οποίο φορτίζει μέχρι το 80% σε 2,5 ώρες σε οικιακή πρίζα!

ETRANSIT VS ESPRINTER
OPEL