Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κινέζικο αυτοκίνητο με ελληνική υπογραφή

1.007 Επισκέψεις στο άρθρο (24/10/2025)
Ο Γιώργος Κούκος, Υπεύθυνος Σχεδίασης της Changan, μας αποκαλύπτει τα μυστικά της σχεδίασης του Deeapal S07.
4 Φωτογραφίες »

Ο Γιώργος Κούκος, Υπεύθυνος Σχεδίασης της Changan, μας αποκαλύπτει τα μυστικά της σχεδίασης του Deeapal S07.

Το να φτιάξεις κάτι όμορφο με λίγα στοιχεία και σε προσιτή τιμή θέλει «μαστοριά» από τον σχεδιαστή, απαιτεί ευφυΐα και ευρηματικότητα. Μιλάμε με τον Έλληνα υπεύθυνο Σχεδίασης της Changan και βρίσκουμε τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο Deepal S07, αλλά και στη σχεδιαστική ταυτότητα της κινεζικής μάρκας.

autotriti team

Συνέντευξη με τον σχεδιαστή της Changan, Γιώργο Κούκο

Όταν μαθαίνεις ότι κατά την εξέλιξη-σχεδίαση ενός μοντέλου έχει βάλει το χέρι του ένας Έλληνας, χαμογελάς. Στην περίπτωση του Changan Deepal S07, o Γιώργος Κούκος δεν έχει βάλει απλά ένα μικρό λιθαράκι, αλλά είναι ο Υπεύθυνος Εξωτερικής Σχεδίασης της μάρκας Changan παγκοσμίως (Exterior Design Manager), μιας νέας μάρκας στην Ελλάδα που την φέρνει ο όμιλος Βασιλάκη, αλλά μεγάλης καθώς ανήκει στους 4 μεγαλύτερους ομίλους της Κίνας.

Με αφορμή το λανσάρισμα της μάρκας στην Ελλάδα, είχαμε την ευκαιρία για μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον άνθρωπο που σχεδίασε το μοντέλο στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδίασης της Changan στο Τορίνο, μάθαμε τι υπήρξε η πηγή έμπνευσης, τις δυσκολίες κατά το σχεδιασμό και αναζητήσαμε περισσότερα για τη σχεδιαστική ταυτότητα της κινεζικής μάρκας και τι κρύβεται πίσω από αυτή. Πόσο δηλαδή είναι ο άνθρωπος και η φύση στο επίκεντρο του σχεδιασμού…
 

Ποιο είναι το πιο όμορφο αυτοκίνητο που έχετε σχεδιάσει;
Μα βέβαια το Deepal S07.

Και ποιο αυτοκίνητο θα θέλατε να είχατε σχεδιάσει;
Δεν είναι εύκολο να απαντήσει κανείς σε κάτι τέτοιο, μπορώ όμως να αναφέρω πως υπάρχουν δύο εταιρείες που εκτιμώ ιδιαιτέρως, η κάθε μια για το δικό της λόγο. Η μία σχεδιάζει φθηνά αυτοκίνητα, η άλλη ακριβά αυτοκίνητα. Αναφέρομαι στην Range Rover / Land Rover. Π.χ. το Defender είναι ένα αυτοκίνητο που εκτιμώ πολύ όταν το κοιτώ. Η άλλη μάρκα είναι η Dacia. Το Duster για παράδειγμα είναι ένα αυτοκίνητο που δίνει σε έναν μικρομεσαίο αγοραστή -αν μπορώ να το πω αυτό- κάτι το τίμιο, όμορφο και σε χαμηλή τιμή.
 
Καταλαβαίνω λοιπόν πως η Dacia έχει μια σχεδιαστική ταυτότητα. Έχουν οι ευρωπαϊκές μάρκες σχεδιαστική ταυτότητα σήμερα;
Εξαρτάται από το πρίσμα που βλέπει κάποιος τα πράγματα. Πρώτα από όλα δεν πρέπει να κρίνουμε κανέναν, γιατί το έργο μιας ομάδας, ενός σχεδίου, ενός ανθρώπου μπορούμε να το δούμε μόνο μέσα στον χρόνο. Έχουν π.χ. έχουν δεχθεί πάρα πολλή έντονη κριτική οι καινούριες BMW, αλλά νομίζω πως θα το δείξει ο καιρός για την προσπάθεια που κάνουν οι άνθρωποι εκεί. Είναι από τις ελάχιστες εταιρείες που αντιδρούν στο τι γίνεται στο παγκόσμιο επίπεδο του design και προσπαθούν να βγάλουν κάτι καινούριο. Δεν περιορίζονται μόνο στο παρελθόν και αυτό συμβάλει στην ανανέωση της ταυτότητας, είναι κάτι εκτιμητέο.

Αυτό από την άλλη, στις κινέζικες εταιρείες και συγκεκριμένα για την εταιρεία στην οποία δουλεύω είναι κάτι που το ψάχνει εξαρχής, γιατί δεν έχει ιστορικό. Άρα είναι πιο «εύκολο» να κοιτάξεις μόνο τα εμπρός, αφού δεν υπάρχει πίσω.

Σημαντικό και ενδιαφέρον το ότι χτίζετε σχεδιαστική ταυτότητα. Και από την πλευρά μου θα πω πως η Changan τα καταφέρνει αρκετά καλά. Όμως ο κόσμος συχνά σχολιάζει πως τα κινέζικα είναι ίδια, ή ότι έχουν κοινά σχεδιαστικά στοιχεία. Π.χ. κάνεις αναζήτηση στην google με βάση εικόνες, και σου βγαίνουν 2-3 παρόμοια σχήματα.


Έμπνευση αποτέλεσαν οι άρτιες αναλογίες στη χρυσή τομή, ενώ στις επιφάνειές του το concept είναι το «digital origami», για αυτό και υπάρχουν αυτά τα κοψίματα στο πλάι.
4 Φωτογραφίες »

Έμπνευση αποτέλεσαν οι άρτιες αναλογίες στη χρυσή τομή, ενώ στις επιφάνειές του το concept είναι το «digital origami», για αυτό και υπάρχουν αυτά τα κοψίματα στο πλάι.

Συνέχεια του άρθρου >>>
LEXUS
Moto