Κινητήρες & η γνώμη μας
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κινητήρες & η γνώμη μας

66.953 Επισκέψεις στο άρθρο (9/5/2021)

Κινητήρες: Με 770 χλμ. αυτονομία η EQS, πληρέστατη γκάμα για την S-Class 
Το βασικότερο στοιχείο διαφοροποίησης των δύο εντυπωσιακών μοντέλων της Mercedes είναι βεβαίως το γεγονός πως η μεν S-Class εφοδιάζεται με «συμβατικούς» κινητήρες εσωτερικής καύσης χρησιμοποιώντας όμως και υβριδική τεχνολογία, όταν η ΕQS είναι αποκλειστικά ηλεκτρική.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Ξεκινώντας από την S-Class αυτή εφοδιάζεται με δύο ήπια υβριδικές επιλογές και με δύο πετρελαιοκίνητα μοτέρ. Στην βάση συναντούμε την S 450 4MATIC με τον 6κύλινδρο Μ256 3λιτρο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 367 ίππων, ενώ το επόμενο βήμα γίνεται με την S 500 4MATIC που εξοπλίζεται με το ίδιο μοτέρ, αλλά με απόδοση 435 άλογα. Και στις δύο περιπτώσεις, το σύστημα EQ Boost προσφέρει 22 επιπλέον άλογα για περιορισμένο χρονικό διάστημα κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης.

Στο diesel, πρώτη επιλογή είναι η S 350d σε πισωκίνητη ή τετρακίνητη επιλογή με ισχύ 286 άλογα και 600 Νm ροπής, ενώ στην κορυφή βρίσκεται η S 400 d με ισχύ 330 άλογα και 700 Nm ροπής. Όλες οι επιλογές στο πετρέλαιο εφοδιάζονται από τον 6κύλινδρο OM 656 κινητήρα χωρητικότητας 2.925 κ.εκ., ενώ όλες οι εκδόσεις ανεξαρτήτως καυσίμου συνδυάζονται μόνο με το 9G-Tronic αυτόματο κιβώτιο της φίρμας.

Η EQS, που είναι «χτισμένη» σε μια νέα πλατφόρμα της οικογένειας EQ, ενσωματώνει σε αυτή δύο πακέτα μπαταριών, χωρητικότητας 90 kWh ή 107,8 kWh, ενώ αρχικά θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις με 333 και 523 ίππους. Στη δεύτερη περίπτωση το μοντέλο εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα που συνθέτουν την 4κίνητη έκδοση 4MATIC +. Σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα ώστε να παραταθεί η αυτονομία, ενώ το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 6,2 δλ. για την «μικρή» EQS 450+ και σε 4,3 δλ. για την τετρακίνητη EQS 580 4Matic. Αναφορικά με την ανάκτηση ενέργειας ο οδηγός μπορεί να επιλέξει  μέσα από τέσσερα modes με τα paddles πίσω από το τιμόνι (D+, D, D- και D Auto) με μέγιστη ισχύ ανάκτησης 290 kW. Με τη μεγάλη μπαταρία η αυτονομία είναι στα 770 χλμ. (κατά WLTP), ενώ αναφορικά με την φόρτιση των μπαταριών η EQS μπορεί να δεχθεί ρεύμα ακόμη και από ταχυφορτιστές 200 kWh απαιτώντας έτσι 15 λεπτά της ώρας για να φορτίσει για 300 ολόκληρα χιλιόμετρα. Σημειώστε τέλος, πως το γερμανικό στρατόπεδο εξετάζει και μια AMG έκδοση για την EQS, με ισχύ 761 ίππων….
 
H γνώμη μας
Η Mercedes S-Class είναι αυτό που άνετα θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως «το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου» -για άλλη μια φορά- στη μακρόχρονη ιστορία της. Με την ίδια λογική, η EQS που «πατάει» πάνω σε αυτήν, αποτελεί το «καλύτερο ηλεκτρικό του κόσμου» κάτι που υπογραμμίζει και η τεράστια αυτονομία της. Πλέον, οι ανταγωνιστές της Mercedes σε αυτό το ανώτερο άκρο της αυτοκίνησης, απέκτησαν άλλον έναν πονοκέφαλο από την ίδια.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto