ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μεταχειρισμένο από Ελλάδα ή από Ευρώπη;

(9/10/2025)
Μεταχειρισμένο από Ελλάδα ή από Ευρώπη;

Μεταχειρισμένο από Ελλάδα ή από Ευρώπη;

Καιρικές συνθήκες: Οι βαριοί χειμώνες του εξωτερικού ευνοούν τη δημιουργία σκουριάς.
Βάση έρευνας, τα γυρισμένα χιλιόμετρα υπάρχουν και σε μοντέλα του εξωτερικού.
Μεταχειρισμένο από μεγάλο αστικό κέντρο: Έχει πολλά χιλιόμετρα στην πόλη.
Μεταχειρισμένο από επαρχία: Έχει περισσότερα χιλιόμετρα, αλλά πιο «ξεκούραστα».

autotriti team

Καιρικές συνθήκες: Οι βαριοί χειμώνες του εξωτερικού ευνοούν τη δημιουργία σκουριάς

Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα δεν προέρχονται όλα από τη χώρα μας. Αντιθέτως, πολλά από αυτά έχουν γίνει εισαγωγή από το εξωτερικό, από χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης. Τι μας συμφέρει να επιλέξουμε όμως; «Ελληνικό» ή «εισαγόμενο» μεταχειρισμένο;

Ξεκινώντας από την κατάσταση του αμαξώματος, πρέπει να γνωρίζουμε πως οι καιρικές συνθήκες παίζουν το δικό τους ρόλο, ειδικά στην περίπτωση των βόρειων χωρών όπου οι χειμώνες είναι δριμείς. Η αιτία είναι οι συχνές αλατοπτώσεις που γίνονται στους δρόμους προκειμένου να εξαλειφθεί η δημιουργία παγετού στο δρόμο. Στην περίπτωση που οι ιδιοκτήτες δεν φροντίζουν να πλένουν τακτικά τους θόλους και το κάτω μέρος του αμαξώματος, για να ξεπλυθεί το αλάτι που έχει συσσωρευτεί –μαζί με το χιόνι, τα νερά και τις λάσπες-, τότε δημιουργείται πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη διάβρωσης.

Για αυτό το λόγο πρέπει να κάνουμε έλεγχο του αυτοκινήτου με χρήση αναβατορίου, ώστε ο τεχνικός ή ο φανοποιός να μας βεβαιώσουν πως δεν υπάρχει πρόβλημα με δημιουργία σκουριάς στο αμάξωμα.

Βάση έρευνας, τα γυρισμένα χιλιόμετρα υπάρχουν και σε μοντέλα του εξωτερικού

Ένας από τους μεγαλύτερους φόβους που μπορεί να έχει κάποιος όταν αγοράζει μεταχειρισμένο, είναι να έχει γίνει παραποίηση των αναγραφόμενων χιλιομέτρων στο καντράν. Ο λόγος για τον οποίον γίνεται η συγκεκριμένη απάτη, είναι φυσικά η παραπλάνηση των αγοραστών, ούτως ώστε να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν «κάτι παραπάνω» για να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο με υποτιθέμενες «λιγότερες φθορές».

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η μάστιγα των γυρισμένων χιλιομέτρων δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο, αλλά συμβαίνει και έξω. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που έχουν μειωθεί είναι παραπάνω από 100.000.

Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να είμαστε καχύποπτοι με κάθε μεταχειρισμένο που βλέπουμε. Παρόλα αυτά, θα πρέπει να ελέγχουμε με επιμέλεια το ιστορικό του οχήματος, καθώς και να κάνουμε ένα τσεκ μόνοι μας, για να δούμε αν η φθορά, πχ στα καθίσματα ή στο τιμόνι, συμβαδίζει με τα νούμερα που αναγράφονται στο καντράν.

Στη συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων οχημάτων, ο αριθμός των χιλιομέτρων δεν καταγράφεται μόνο στο κοντέρ και στον εγκέφαλο, αλλά και σε δευτερεύοντα συστήματα, όπως για παράδειγμα στη μονάδα του ABS, άρα ένας ενδελεχής έλεγχος σε κάποιο καλά εξοπλισμένο συνεργείο μπορεί να αποκαλύψει τυχόν απάτες.

Μεταχειρισμένο από μεγάλο αστικό κέντρο: Έχει πολλά χιλιόμετρα στην πόλη

Τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά για κίνηση σε αστικό κέντρο, μπορεί να διανύουν λιγότερα χιλιόμετρα συγκριτικά με αυτά που κάνουν μεγάλες υπεραστικές αποστάσεις, ωστόσο έχουν αυξημένη φθορά λόγω του συνεχούς «σταμάτα-ξεκίνα». Τα σημεία που εμφανίζουν αυξημένη «κόπωση» είναι ο δίσκος και το πλατό του συμπλέκτη, καθώς και τα φρένα. Επιπλέον, αν οι ιδιοκτήτες σταθμεύουν άτσαλα, πιέζοντας τους τροχούς στο κράσπεδο του πεζοδρομίου, δημιουργούνται φθορές στα ρουλεμάν των τροχών, καθώς και στους συνδέσμους και τα ακρόμπαρα του συστήματος διεύθυνσης.

Με τις μεγαλουπόλεις του εξωτερικού να έχουν μεγαλύτερη έκταση από τις πόλεις της Ελλάδας, είναι αναμενόμενο τα χιλιόμετρα ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου εισαγωγής που χρησιμοποιούταν κυρίως σε αστικά κέντρα να είναι περισσότερα από ένα αντίστοιχο εγχώριο.

Μεταχειρισμένο από επαρχία: Έχει περισσότερα χιλιόμετρα, αλλά πιο «ξεκούραστα»

Οι πόλεις του εξωτερικού είναι πιο αραιά χτισμένες σε σχέση με την Ελλάδα. Παράλληλα, είναι γεγονός πως πολλοί πηγαινοέρχονται καθημερινά σε γειτονικές πόλεις για την εργασία τους. Ως εκ τούτου, ένας κάτοικος επαρχίας στο εξωτερικό διανύει παραπάνω χιλιόμετρα με το αυτοκίνητό του, χιλιόμετρα τα οποία όμως γίνονται σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου.

Μπορεί έτσι το όχημα να «μαζεύει» γρήγορα χιλιόμετρα, όμως αυτά είναι αρκετά πιο «ξεκούραστα» για το ίδιο το αυτοκίνητο, μιας και δεν υπόκειται στο διαρκές «σταμάτα-ξεκίνα» του αστικού κέντρου που περιγράψαμε νωρίτερα. Παράλληλα, η καλύτερη ποιότητα του οδοστρώματος στους αυτοκινητοδρόμους σημαίνει πως ακόμα και η ανάρτηση και οι ελαστικοί σύνδεσμοι έχουν σημαντικά μικρότερη καταπόνηση.

Μπορεί λοιπόν ένα τέτοιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο να αναγράφει μεγαλύτερο αριθμό χιλιομέτρων στο οδόμετρό του, ωστόσο στην πραγματικότητα έχει μικρότερες φθορές. Όπως και στις υπόλοιπες περιπτώσεις ωστόσο, το τελικό «ΟΚ» θα το πει ο τεχνικός που θα κάνει έναν ενδελεχή έλεγχο στο όχημα.
 
Κάνοντας κλικ εδώ θα διαβάσετε όλες τις δοκιμές, τα συγκριτικά και τα αγοραστικά θέματα που αφορούν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Toyota
fthinoporinos elegchos