ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μπορεί το Yugo να επαναλάβει τη μεταμόρφωση της Dacia;

 Σχολιάστε 
2.909 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2025)
Μπορεί το Yugo να επαναλάβει τη μεταμόρφωση της Dacia;

Το φθηνότερο και ίσως χειρότερο αυτοκίνητο των 80s θέλει να γίνει το επόμενο «θαύμα».
Ένα μοντέλο σε κλίμακα, η ιδέα για ένα νέο Yugo από Σέρβο σχεδιαστή.
Αν μπορούν τόσες μάρκες από την Κίνα που δεν τις ξέρει κανείς, γιατί όχι και το Yugo.
Όχι μόνο θα έχει κινητήρα βενζίνης και χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά θα είναι και τρίπορτο.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Το φθηνότερο και ίσως χειρότερο αυτοκίνητο των 80s θέλει να γίνει το επόμενο «θαύμα»

Αξίζουν όλες οι μάρκες την αναβίωση που είχε η Dacia ή την σωτηρία που έχει η Lancia; Και ποιος το αποφασίζει; Αν υπάρχει όρεξη, μεράκι και καλές ιδέες, όπως είδαμε σε τόσες άλλες περιπτώσεις, το εγχείρημα αξίζει και με το παραπάνω. Θα είναι όμως η αναβίωση του Yugo μια τέτοια περίπτωση;
 
Για όποιον δεν ξέρει τι σημαίνει Yugo, μιλάμε για το φθηνότερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του `80, ένα μοντέλο της Zastava βασισμένο στο ήδη παλιό, τότε, Fiat 127, και κατασκευασμένο στην (τότε) Γιουγκοσλαβία ώστε να είναι όσο φθηνό γίνεται. Με την αρνητική διάκριση του χειρότερου ανατολικού μοντέλου, το Yugo όχι μόνο ήταν φθηνό, αλλά το έδειχνε με κάθε δυνατό τρόπο. Όσοι το είχαν έχουν να λένε τις καλύτερες ιστορίες, για καλό ή για κακό, αλλά χάρη σε αυτόν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του, έχει γίνει κάτι από καλτ.

Σήμερα το εργοστάσιο της Zastava στη Σερβία ανήκει στη Stellantis και σήμερα παράγει το νέο Citroen C3. H ίδια η Zastava χρεοκόπησε το 2017, όμως το σήμα του Yugo το απέκτησε ο Αλεξάντρ Βιέλιτς, πανεπιστημιακός, που ανέθεσε στον Σέρβο σχεδιαστή Ντάρκο Μαρτσέτα να δημιουργήσει ένα μοντέλο σε κλίμακα 1:5 που να δείχνει την αναβίωση του μοντέλου. Η σχεδίαση πολύ καλή, με αναφορές στις αναλογίες και βασικές γραμμές του αρχέτυπου, που ομολογουμένως δεν ήταν κακές. Η όλη μελέτη είναι μάλλον μια πρόσκληση σε επενδυτές και έτσι ο δρόμος μέχρι ένα μοντέλο παραγωγής είναι ακόμη πολύ μακρύς.

Αν μπορούν τόσες μάρκες από την Κίνα που δεν τις ξέρει κανείς, γιατί όχι και το Yugo

Αυτό που θα πρέπει να δουν οι επίδοξοι επενδυτές είναι φυσικά αν μπορεί μια νέα ευρωπαϊκή μάρκα να σταθεί στο σημερινό σκηνικό. Αν ήμασταν δύο χρόνια πριν, με την ηλεκτροκίνηση να καλπάζει, η απάντηση θα ήταν «μάλλον όχι», όμως σήμερα, με την ελαφρά οπισθοχώρηση της Ε.Ε και τα βενζινοκίνητα και πολύ περισσότερο τα φθηνά αυτοκίνητα να είναι περιζήτητα, ίσως η ευκαιρία που περίμενε η Υugo να έχει εμφανιστεί.

Όχι μόνο θα έχει κινητήρα βενζίνης και χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά θα είναι και τρίπορτο

Δεν είναι τυχαίο πως το όραμα για τη μάρκα είναι (αρχικά) ένα βενζινοκίνητο μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο, όπως ξέραμε τα αυτοκίνητα μέχρι πρότινος. Ένα αυτόματο και ένα υβριδικό θα είναι τα επόμενα βήματα, ενώ η Yugo λέει πως έχει τη δυνατότητα και για ηλεκτρική έκδοση στο μέλλον. Αυτό που κλέβει όμως την παράσταση είναι πως το Yugo, ένα μοντέλο που θα ανήκει στη μικρή κατηγορία, θα είναι αποκλειστικά τρίπορτο στην αρχή, όπως ήταν και το αρχέτυπο μοντέλο. Με δεδομένο ότι τα τρίπορτα έχουν εξαφανιστεί εδώ και σχεδόν 10 χρόνια, η κίνηση αυτή θα είναι ή μια ανάσα ή τελείως άκυρη. Θα δείξει, αν και δεν είναι το μόνο ρίσκο για την νεοσύστατη Yugo.
 
Εσύ τι λες; Αξίζει να αναβιώσει η Yugo; Εσύ θα αγόραζες ένα Yugo με έμφαση στο χαμηλό κόστος, μοτέρ βενζίνης, χειροκίνητο και τρίπορτο αμάξωμα; Είναι καλή στιγμή για κάτι τέτοιο;

ford
ford
ford