ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Νέα Mercedes CLA: Τι νέο φέρνει σε σχέση με την προηγούμενη;

 Σχολιάστε 
1.558 Επισκέψεις στο άρθρο (30/6/2025)
Νέα Mercedes CLA: Τι νέο φέρνει σε σχέση με την προηγούμενη;
3 Φωτογραφίες »

Είναι μεγαλύτερη και το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στην κατηγορία με συντελεστή 0,21 Cd (0,23 πριν).
Για πρώτη φορά διαθέσιμη ως ηλεκτρική με αυτονομία έως 800 χλμ. (WLTP).
Έχει ριζικά αλλαγμένο εσωτερικό με συνολικά 3 οθόνες (μία έξτρα για το συνοδηγό) και νέο τιμόνι.
Στην ήπια υβριδική έκδοση μπορεί πλέον να κινείται ηλεκτρικά για λίγα χιλιόμετρα.

autotriti team

Είναι μεγαλύτερη και το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στην κατηγορία με συντελεστή 0,21 Cd (0,23 πριν).

Η νέα, τρίτης γενιάς Mercedes CLA σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για το μέλλον της μάρκας καθώς, όπως η ίδια αναφέρει, είναι πρώτο μοντέλο μιας εντελώς νέας γενιάς οχημάτων και ενσαρκώνει την καινούργια φιλοσοφία της Mercedes με όνομα «Sensual Purity». Και δεν είναι μόνο αυτό. Η τρίτης γενιάς CLA γίνεται η πρώτη που συνδυάζεται με αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα και συνοδεύεται από μία σειρά κορυφαίων τεχνολογιών, σε όλους τους τομείς. Πάμε να δούμε τι καινούργιο φέρνει σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και ποια είναι τα σημεία που την κάνουν να ξεχωρίζει.

Δεν χρειάζεται δεύτερη ματιά για να καταλάβεις ότι η νέας γενιάς CLA είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με την προηγούμενη σε ό,τι έχει να κάνει με την σχεδίαση και τις διαστάσεις. Αρχικά, είναι μεγαλύτερη σε σχέση με πριν προς κάθε κατεύθυνση, αφού έχει μήκος 4.723 χλστ., (+41 χιλιοστά), πλάτος 1.855 χλστ. (+25 χλστ.), ύψος 1.468 χλστ. (+29 χλστ.) και μεταξόνιο στα 2.790 χλστ. (+61 χλστ.), αλλά μεγάλες είναι και οι διαφορές της στον πρόβολο, όπου διαθέτει νέους LED προβολείς, που ενώνονται μέσω μίας λεπτής φωτιζόμενης λωρίδας και συνοδεύονται με φώτα ημέρας με γραφικά αστεριού, ενώ πιο χαμηλά (στις ηλεκτρικές εκδόσεις), η κλειστή γρίλια με το φωτιζόμενο λογότυπο της Mercedes και τα 142 μικρότερα φωτιζόμενα αστέρια κλέβει την παράσταση. Στο πλάι, οι χωνευτές χειρολαβές για τις πόρτες και το coupe σουλούπι ξεχωρίζουν, ενώ στο πίσω μέρος, τα πράγματα είναι πιο οικεία, γιατί την LED μπάρα που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα την έχουμε συναντήσει ξανά σε άλλα μοντέλα. Συνολικά, η νέα CLA είναι πιο αεροδυναμική (έχει συντελεστή 0,21 Cd που είναι ο χαμηλότερος στην κατηγορία της, πριν είχε 0,23) και επιβλητική χάρη στο νευρώδες αμάξωμά της και τους μυώδεις θόλους της, ενώ πολλοί θα είναι αυτοί που θα της δώσουν τον τίτλο «της πιο όμορφής CLA που κατασκευάστηκε ποτέ».

Έχει ριζικά αλλαγμένο εσωτερικό με συνολικά 3 οθόνες (μία έξτρα για το συνοδηγό) και νέο τιμόνι.

Ακόμη πιο σημαντικές και ραγδαίες είναι οι αλλαγές μέσα στην καμπίνα της νέας CLA. Ενώ προηγουμένως, το τοπίο που είχε μπροστά του ο οδηγός ήταν πολύ κοντά σε αυτό της μικρότερης A-Class, στο οποίο δίνουν το παρών δύο πλήρως ψηφιακές οθόνες 10,25 ιντσών πίσω ακριβώς από το τιμόνι και πάνω στο ταμπλό, στη νέα CLA το τεχνολογικό προφίλ ανεβαίνει επίπεδο και δίνει σε οδηγό και επιβάτες την αίσθηση πως βρίσκονται μπροστά σε... home cinema.

Συγκεκριμένα, η νέα Mercedes CLA εξοπλίζεται με το Superscreen MBUX, που αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών πίσω από το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, μία οθόνη αφής 14 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 4ης γενιάς και μια ακόμη οθόνη 14 ιντσών στον συνοδηγό, ενώ η Mercedes αναφέρει πως υπάρχει διαθέσιμο και Heads-Up Display 12,2 ιντσών. Οι οθόνες χρησιμοποιούν το ολοκαίνουργιο λειτουργικό σύστημα της μάρκας τεχνητής νοημοσύνης, που αντλεί στοιχεία τόσο από τη Microsoft όσο και από την Google. Ως αποτέλεσμα οι οδηγοί έχουν διαθέσιμο το προσωπικό MBUX Virtual Assistant που μπορεί να απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις που θα του κάνει ο οδηγός και οι επιβάτες. Όλες οι παραπάνω λειτουργίες αλλά και αυτές που αφορούν τα πολυάριθμα συστήματα οδήγησης και τα λογισμικά για το ηλεκτρικά σύνολά του βασίζονται στο νέας γενιάς MB.OS σύστημα που κάνει τη νέα CLA «την πιο έξυπνη Mercedes που κατασκευάστηκε ποτέ».

Αναφορικά με τους χώρους, η Mercedes ισχυρίζεται πως, χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο, τόσο οι μπροστινοί επιβάτες έχουν στη νέα CLA περισσότερο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους (εδώ βοηθάει και η στάνταρ πανοραμική οροφή), ενώ όσον αφορά το πορτ-μπαγκάζ της ηλεκτρικής CLA, μπορεί να φιλοξενήσει 405 λίτρα και επιπλέον 101 λίτρα κάτω από το καπό (440 λτ. είναι ο χώρος αποσκευών του απερχόμενου μοντέλου στην ήπια υβριδική του έκδοση).


Το εσωτερικό της νέας CLA είναι ολοκαίνουργιο και διαφέρει σημαντικά σε σχέση με πριν.
3 Φωτογραφίες »

Το εσωτερικό της νέας CLA είναι ολοκαίνουργιο και διαφέρει σημαντικά σε σχέση με πριν.

Για πρώτη φορά διαθέσιμη ως ηλεκτρική με αυτονομία έως 800 χλμ. (WLTP).

Η απερχόμενη CLA διέθετε τρεις ήπια υβριδικές επιλογές στα 163, 190 και 224 άλογα και δύο AMG εκδόσεις 306 και 421 ίππων, ενώ την γκάμα ολοκλήρωναν μια Plug-in υβριδική έκδοση 250 e και δύο επιλογές πετρελαιοκινητήρων με 150 και 190 άλογα. Στη νέα της γενιά, όπως αναφέραμε προηγουμένως, η CLA θα προσφερθεί αρχικά μόνο ως ηλεκτρική σε δύο εκδόσεις, τις CLA 250+ και CLA 350 4MATIC. Η πρώτη έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ στο πίσω μέρος απόδοσης 272 ίππων και 335 Nm ροπής και μια μπαταρία 85 kWh που προσφέρει σύμφωνα με τη μάρκα αυτονομία ακόμη και 792 χιλιομέτρων, όταν τα περισσότερα ηλεκτρικά προσφέρουν αυτονομία περίπου 600 χλμ. Η τετρακίνητη CLA 350 4MATIC «φοράει» δύο ηλεκτροκινητήρες έναν σε κάθε άξονα για συνδυαστική ισχύ 354 ίππων και 515 Nm ροπής, ίδια μπαταρία με την αυτονομία να πέφτει στα 771 χλμ. (ανώτερη επίδοση). Το ξεχωριστό με την περίπτωσή της είναι πως έχει άλλον έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων στον εμπρός άξονα. Αυτός λειτουργεί ως «boost» μόνο όταν χρειάζεται πρόσθεση ισχύς ή καλύτερη πρόσφυση. Όταν δεν θέλεις επιδόσεις, αποσυνδέεται και έτσι δεν χάνεται ενέργεια από την μπαταρία.

Αμφότερες, οι ηλεκτρικές εκδόσεις διαθέτουν μπαταρία ιόντων λιθίου 85 kWh και ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 volt που επιτρέπει τη δυνατότητα γρήγορης φόρτισης έως και 320 kW. Αυτό σημαίνει ότι μια δεκάλεπτη φόρτιση μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως και 325 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τη Mercedes. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αντλία θερμότητας για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας, με σύστημα ανάκτησης ενέργειας 4 επιπέδων και λειτουργίες Vehicle-to-Home (V2H) ή Vehicle-to-Grid (V2G), χάρη στις οποίες η μπαταρία μπορεί να παρέχει ρεύμα είτε για την κάλυψη των αναγκών του σπιτιού είτε στο δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο.

Αργότερα, θα ανάμεσα στις επιλογές θα προστεθεί και μια ακόμη μπαταρία τεχνολογίας LFP με «καθαρή» χωρητικότητα 58 kWh.

Συνέχεια του άρθρου >>>
ford
ford
4green