ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Νέο Audi Q3 : Η αλλαγή πίσω από το τιμόνι που δίχασε τους οδηγούς

1.009 Επισκέψεις στο άρθρο (1/10/2025)
Νέο Audi Q3 : Η αλλαγή πίσω από το τιμόνι που δίχασε τους οδηγούς
2 Φωτογραφίες »

Έξυπνη καινοτομία ή εργονομικός πονοκέφαλος ο νέος μοχλός στην φλασιέρα;
Όλες οι λειτουργίες στα αριστερά για να μπει ο λεβιές ταχυτήτων δεξιά.
Διχασμένες αντιδράσεις αλλά και θετικά σχόλια.
Καινοτομία με ρίσκο ή το μέλλον της φλασιέρας;

autotriti team

Έξυπνη καινοτομία ή εργονομικός πονοκέφαλος ο νέος μοχλός στην φλασιέρα;

Η νέα γενιά του Audi Q3 (2026) δεν εντυπωσιάζει μόνο με τη σχεδίαση και την τεχνολογία της — προκαλεί και… μεγάλες συζητήσεις για ένα μικρό αλλά καθοριστικό στοιχείο: τον μοχλό χειρισμών πίσω από το τιμόνι την γνωστή σε όλους μας φλασιέρα, που πλέον είναι ένας διακόπτης που ενσωματώνει σχεδόν όλες τις βασικές λειτουργίες. Η αλλαγή αυτή έχει ήδη διχάσει τους φίλους της μάρκας: άλλοι τη βλέπουν ως εργονομική επανάσταση, άλλοι τη θεωρούν υπερβολικά περίπλοκη. Τι ισχύει όμως στην πράξη;

Όλες οι λειτουργίες στα αριστερά για να μπει ο λεβιές ταχυτήτων δεξιά

Η Audi ακολούθησε τη φιλοσοφία που εδώ και χρόνια εφαρμόζει η Mercedes, τοποθετώντας τον επιλογέα ταχυτήτων στον δεξί μοχλό. Έτσι, η δεξιά πλευρά λειτουργεί αποκλειστικά ως λεβιές για τον επιλογέα ταχυτήτων, απελευθερώνοντας χώρο στην κονσόλα. Η χρήση είναι απλή: ένα κλικ προς τα πάνω ή κάτω αλλάζει σχέση, ενώ ένα κουμπί στην άκρη ενεργοποιεί το Park.
Η αριστερή πλευρά όμως είναι εκεί όπου συγκεντρώνονται τα περισσότερα: φλας, φώτα, «μεγάλα» φώτα, εμπρός και πίσω υαλοκαθαριστήρες, ψεκασμός παρμπρίζ και ρύθμιση ταχύτητας λειτουργίας υαλοκαθαριστήρων. Στην άκρη υπάρχει ένα joystick με πολλαπλές κινήσεις, ένα ροδάκι για την αυτόματη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων και επιπλέον κουμπιά για τον πίσω καθαριστήρα.  Στην πράξη, πρόκειται για έναν εξαιρετικά πυκνό εργονομικά χειρισμό που μπορεί να φαίνεται τρομακτικός στην αρχή — όμως η Audi υποστηρίζει ότι όλα βρίσκονται “εκεί που περιμένεις το χέρι σου να τα βρει”. 
Στην παρουσίαση του Q3, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο μοχλό σε πραγματικές συνθήκες. Μετά τις αρχικές ρυθμίσεις του καθίσματος και των καθρεφτών, το αριστερό χέρι φτάνει φυσικά στον μοχλό. Με μια κίνηση στην ροδέλα ρυθμίζεις την αυτόματη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων, ενώ με απλό πάτημα του μπροστινού κουμπιού ενεργοποιείται ένας καθαρισμός ή συνεχής πλύση.
Οι βασικές κινήσεις, όπως τα φλας και τα μεγάλα φώτα, λειτουργούν όπως σε όλα τα αυτοκίνητα: πάνω για δεξί φλας, κάτω για αριστερό, τράβηγμα για να παίξεις την μεγάλη σκάλα, σπρώξιμο για μόνιμη ενεργοποίηση της. Μετά από λίγα λεπτά οδήγησης, η χρήση γίνεται σχεδόν αυτόματη.
Σύμφωνα με τις πρώτες εντυπώσεις, η εκμάθηση του νέου stalk απαιτεί 1-2 ημέρες χρήσης, αλλά μετά οι κινήσεις γίνονται φυσικές και βοηθούν στην αποσυμφόρηση της κονσόλας.

Διχασμένες αντιδράσεις αλλά και θετικά σχόλια

Αρχικά, οι αντιδράσεις στο διαδίκτυο ήταν αρνητικές: πολλοί μίλησαν για “άσχημο” ή “περιττό” redesign και εξέφρασαν ανησυχίες για την ασφάλεια. Ωστόσο, μετά την πρακτική δοκιμή, αρκετοί άλλαξαν γνώμη. Σε Reddit threads, χρήστες τονίζουν ότι το σύστημα είναι πιο απλό απ’ όσο δείχνει και πως «η συνήθεια έρχεται πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο νομίζεις». Κάποιοι μάλιστα τον χαρακτήρισαν «καλύτερο από το τωρινό της VW». Η βασική επιφύλαξη παραμένει το ενδεχόμενο λαθών τους πρώτους μήνες — π.χ. να σβήσεις τα φώτα αντί να ανάψεις φλας — όμως κάτι αντίστοιχο ισχύει σε κάθε νέο εργονομικό σύστημα.

Καινοτομία με ρίσκο — ή το μέλλον της φλασιέρας;

Η Audi δείχνει έτοιμη να σπάσει εργονομικά ταμπού και να επιβάλει τον ανασχεδιασμό σε ένα από τα πιο “παραδοσιακά” στοιχεία των αυτοκινήτων. Ο ενιαίος μοχλός δεν είναι απλώς σχεδιαστικό τρικ· είναι μια προσπάθεια να απλοποιηθεί ο χώρος γύρω από το τιμόνι και να βελτιωθεί η λειτουργικότητα. Αν αυτό θα αποτελέσει νέο πρότυπο για την κατηγορία ή αν θα παραμείνει μια τολμηρή αλλά αμφιλεγόμενη κίνηση, θα το δείξει η αγορά. Προς το παρόν, η Audi έχει καταφέρει ένα πράγμα: να κάνει όλο τον κόσμο να μιλάει γι’ αυτό.