3 φωτογραφίες »

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

61.431 Επισκέψεις στο άρθρο (17/5/2021)

Ηλεκτρική αύρα για υψηλές επιδόσεις


Το Peugeot 508 PSE έχει ως στάνταρ εξοπλισμό φορτιστή ισχύος 3,7 kW, καταναλώνοντας 16,6 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα.

Το Peugeot 508 PSE έχει ως στάνταρ εξοπλισμό φορτιστή ισχύος 3,7 kW, καταναλώνοντας 16,6 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα.

Αρκετά με την... γαρνιτούρα. Έφτασε η ώρα να κάτσουμε στην θέση που μας περιμενει και να «νιώσουμε» στην πράξη την ταχύτητα του Peugeot 508 PSE. Πρώτα από όλα, το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα στο E-Mode και μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια έως και 42 χιλιόμετρα χάρη στην μπαταρία των 11,5 kWh. Το υβριδικό μηχανικό σύνολο αποτελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα στον μπρoστά (110 PS) και ένα στον πίσω (113 PS) άξονα, και έναν turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 200 ίππων. Η κίνηση στέλνεται και στους τέσσερις τροχούς με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
 
Για να ενεργοποιηθεί η συνολική απόδοση συστήματος με τους 360 ίππους και τα 520 Nm ροπής χρειάζεται να επιλέξουμε την λειτουργία Sport, μέσω της οποίας μπορούμε να κυνηγήσουμε εντυπωσιακές επιδόσεις. Ενδεικτικά, το Peugeot 508 PSE επιταχύνει στα 0-100 σε 5,2 δευτερόλεπτα, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να δίνουν μπροστά ώθηση χωρίς καμία καθυστέρηση, αλλά με πολύ δυναμισμό. Τα πλεονεκτήματα του Sport προγράμματος, μάλιστα, δεν περιορίζονται απλώς σε αριθμούς. Πιο συγκεκριμένα, το τιμόνι, η ανάρτηση και η συμπεριφορά των κινητήρων σε κάθε πάτημα του γκαζιού είναι είναι έντονα και διαδραστικά, ενώ ο ήχος και το ESP παίζουν κυρίαρχο ρόλο στην ενισχυμένη οδηγική απόλαυση.
 
Σε επίπεδο κατανάλωσης, η εργοστασιακή τιμή του Peugeot 508 PSE δεν ξεπερνά τα 2 λτ. βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, ωστόσο αυτό είναι μία ψευδαίσθηση, διότι κάθε οδηγός πρέπει να περιμένει τουλάχιστον 6-7 λτ/100χλμ. για «πραγματική» κατανάλωση. Ηλεκτρικά, το station wagon καταναλώνει 16,6 kWh/100 χλμ..
 
Στον δρόμο: ικανό να «ξεπηδά» σε διαφορετικά στυλ οδήγησης
Συνολικά, το γαλλικό μοντέλο ισορροπεί αρμονικά ανάμεσα στην άνεση και τον δυναμισμό, με τους μηχανικούς να ρυθμίζουν τα αμορτισέρ σε τρία επίπεδα (Sport, Comfort, Hybrid). Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα να αυτοκίνητο κατάλληλο τόσο για σπορ οδήγηση, όσο και για καθημερινές μετακινήσεις, το οποίο απευθύνεται σε πελάτες με οικολογική συνείδηση αλλά και πάθος για υψηλές επιδόσεις. Έτσι, λοιπόν, επιλέγοντας το Sport Mode το γαλλικό αυτοκίνητο είναι πολύ διασκεδαστικό και έτοιμο να... στροφάρει σε πίστα, χωρίς πάντως να θυμίζει ένα αυθεντικό καθαρόαιμο race car. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση εξασφαλίζει ουδετερότητα, ενώ το μικρό τιμόνι της Peugeot είναι λίγο «μουδιασμένο» και με περιορισμένο feedback, αλλά παρέχει καλή πληροφόρηση.
 
Την ίδια στιγμή, στα προγράμματα hybrid και comfort επιστρέφει στην άνεση της καθημερινής χρήσης, με την ανάρτηση να γίνεται και πάλι... γαλλικά μαλακή. Ακόμα και οι μεγάλες ζάντες των 20 ιντσών δεν επιβαρύνουν την αίσθηση άνεσης, ενώ πιθανώς και με τις 19άρες δεν θα γλιτώναμε μικροενοχλήσεις από τις έντονες εγκάσιες ανωμαλίες του δρόμου.
 
Πόσο κοστίζει και τι «παίζει» με τον εξοπλισμό;
Στην γερμανική αγορά το Peugeot 508 PSE κοστίζει 66.640 ευρώ στο σεντάν αμάξωμα και 67.940 ευρώ στην station wagon έκδοση. Σημαντικό είναι πως από τον βασικό του εξοπλισμό είναι πλήρες με όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού που συναντάμε στο Peugeot 508, όπως νυχτερινή όραση (nightvision), ενεργό cruise control με λειτουργία Stop & Go, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κλπ.. Όσον αφορά το προαιρετικό πακέτο, σε αυτό περιλαμβάνονται τα έξτρα διακοσμητικά χρώματα και η γρηγορότερη φόρτιση.
 
Η γνώμη μας
Το σπορ σήμα PSE αφήνει ανεξίτηλο το στίγμα της Peugeot. Το ευχάριστο μείγμα άνεσης και σπορτίφ εμφάνισης-συμπεριφοράς δεν περνά απαρατήρητο, ενώ το 508 PSE ικανοποιεί ακόμα και όποιον αναζητά ένα πιο δυναμικό plug-in υβριδικό για καθημερινή χρήση.
 

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

home pro
test center