ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πατέντα της Volkswagen υπόσχεται ρύθμιση λειτουργιών με τα μάτια!

(7/10/2025)
Πατέντα της Volkswagen υπόσχεται ρύθμιση λειτουργιών με τα μάτια!
2 Φωτογραφίες »

Κατοχύρωσε την πατέντα η VW.
Ο οδηγός θα κοιτάει τη λειτουργία που θέλει και μετά θα την ενεργοποιεί με τον διακόπτη.
Το σύστημα θα μπορεί να λειτουργεί και με τη φωνή.
Λιγότερα μπουτόν, ένα κεντρικό σύστημα για τη διαχείριση πολλών λειτουργιών.

autotriti team

Κατοχύρωσε την πατέντα η VW

Μία νέα πατέντα που κατοχύρωσε η Volkswagen... έρχεται για να αλλάξει τα όλα όσα ξέρουμε αναφορικά με τον τρόπο που γίνονται διάφορες ρυθμίσεις από τους οδηγούς σε βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου τους, όπως για παράδειγμα η ενεργοποίηση των φώτων.

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, που κατατέθηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα στη Γερμανία από τη VW, δεν έχει σχέση ούτε με παραδοσιακά μπουτόν, ούτε με τα μπουτόν ευαίσθητα στο άγγιγμα, τα οποία αποφάσισε να εγκαταλείψει η γερμανική φίρμα.

Ο οδηγός θα κοιτάει τη λειτουργία που θέλει και μετά θα την ενεργοποιεί με τον διακόπτη

Με λίγα λόγια, η πατέντα περιγράφει ένα σύστημα όπου ένας γενικός διακόπτης εναλλαγής θα είναι τοποθετημένος πάνω στο τιμόνι, στην αριστερή πλευρά και θα συνεργάζεται με ένα σύστημα παρακολούθησης ματιών του οδηγού (eye-tracker) στο κέντρο του ταμπλό. Για να μπορέσει ο οδηγός να χειριστεί βασικές λειτουργίες όπως οι προβολείς ή οι υαλοκαθαριστήρες, θα πρέπει να κοιτάξει τη λειτουργία που θέλει, το σύστημα θα διαβάσει το βλέμμα του και στη συνέχεια να την ενεργοποιήσει μέσω του διακόπτη στο τιμόνι!

Μάλιστα, μέρος της πατέντας είναι και ο συνδυασμός του eye-tracker με φωνητικό έλεγχο, επομένως ο οδηγός πιθανότατα να μπορεί να ενεργοποιήσει αυτές τις λειτουργίες χωρίς να βασίζεται αποκλειστικά στα μάτια του, τα οποία φυσικά θα πρέπει να είναι στραμμένα στο δρόμο.

Λιγότερα μπουτόν, ένα κεντρικό σύστημα για τη διαχείριση πολλών λειτουργιών

Από μόνο του το σύστημα της Volkswagen είναι σίγουρα ενδιαφέρον. Μάλιστα, η μάρκα λέει πως χάρη στο συγκεκριμένο σύστημα, από τη μία θα μειωθεί ο αριθμός των μπουτόν στο εσωτερικό, αφετέρου θα επιτρέψει στους οδηγούς να έχουν ένα κεντρικό σύστημα για τη διαχείριση πολλών λειτουργιών. Η Volkswagen δεν έκανε κάποια αναφορά για εάν και πότε θα μπορούσαμε να δούμε αυτό το σύστημα σε κάποιο από τα μοντέλα της, αλλά μην περιμένετε να συμβεί σύντομα.