
Μπορείς να κάνεις άνετο ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Με το Ford Capri EV κάναμε 200 χλμ. και κάψαμε τη μισή μπαταρία του.
Ήσυχο και ξεκούραστο σε σχέση με βενζίνη ή diesel στην Εθνική.
Φορτιστές πλέον υπάρχουν σχεδόν παντού, ακόμα και σε μικρές πόλεις.
Ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Τι έδειξε το Ford Capri EV;
Η δοκιμή του Ford Capri EV δείχνει ότι το ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πλέον απλό. Με κατανάλωση της μισής μπαταρίας των 77 kWh στα 200 χλμ. που κάναμε και άνετη φόρτιση σε ΣΕΑ ή super market, η εμπειρία είναι απροβλημάτιστη.
Οικογενειακό coupe SUV με 460 χλμ. πραγματικής αυτονομίας, στην πόλη κάνει έως και 630 χλμ.
Πριν ελάχιστα χρόνια υπήρχε η εξής απορία «Πόσο εύκολο είναι ένα ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο». Και είχε βάση ο συγκεκριμένος προβληματισμός, για τους δύο παρακάτω λόγους:
- Το μέτριο δίκτυο φορτιστών στη χώρα μας.
- Τα λιγοστά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μεγάλη μπαταρία, από 70 κιλοβατώρες και πάνω, τα οποία θα «έβγαζαν» με άνεση σε ένα μακρινό ταξίδι.
Ένα από αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι και το Ford Capri. Ακολουθώντας την πετυχημένη συνταγή της Ford Mustang Mach-E με τον ταξιδιάρικο... χαρακτήρα που έφτασε ως τη Θεσσαλονίκη, το νέο coupe SUV ξεχωρίζει, μεταξύ άλλων, και για την πολύ μεγάλη πραγματική αυτονομία του. Στην αναλυτική δοκιμή του Ford Capri Extended Range RWD καταγράψαμε 460 χιλιόμετρα αυτονομίας σε πόλη και ταξίδι, ενώ στο Range Test του AutoΤρίτη είδαμε μέχρι 628 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, κινούμενοι αποκλειστικά σε αστικό ιστό.
Και στο ταξίδι, πόσα χιλιόμετρα «βγάζω» και πόσο εύκολα (φόρτιση, εμπειρία οδήγησης); Η πρόσφατη εξόρμησή μας στα Καλάβρυτα, θα δώσει τις απαντήσεις που ψάχνουμε.

Γίνεται εύκολα ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Με το Ford Capri κάναμε 200 χλμ., καταναλώσαμε μισή μπαταρία και φορτίσαμε άνετα.
Μπορείς να κάνεις άνετο ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Έχοντας στο γκαράζ μας την πισωκίνητη έκδοση Ford Capri των 286 ίππων με την μπαταρία των 77 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα) βάλαμε... πλώρη για τα Καλάβρυτα. Μία διαδρομή απόστασης άνω των 200 χιλιομέτρων, με κυρίως πορεία στην Εθνική Οδό αλλά και οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο 32 χιλιομέτρων (ποσοστό 50-50% ανηφόρα κατηφόρα).
Η αλήθεια είναι πως το ταξίδι βγήκε πολύ αβίαστα και ξεκούραστα. Η μπαταρία του Ford Capri έφτασε και με το παραπάνω (ξεκινήσαμε με ποσοστό 86%), ενώ στη διαδρομή βρήκαμε αρκετούς φορτιστές σε ΣΕΑ, διαθέσιμους κιόλας, χωρίς περιττούς χρόνους αναμονής παρόλο που το ταξίδι έγινε εν μέσω Αυγούστου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το πλήθος των αυτοκινήτων που ήταν στους δρόμου ένεκα διακοπών. Μάλιστα, φορτιστές έβρισκες και στην πόλη των Καλαβρύτων, στο χιονοδρομικό κέντρο αλλά και σε άλλα, μικρότερα χωριά, όπως συμβαίνει πλέον και σε πολλές επαρχιακές πόλεις της επικράτειας.
Ήσυχο και ξεκούραστο ένα ηλεκτρικό, σε σχέση με βενζίνη ή diesel στην Εθνική
Την ίδια στιγμή, η γενικότερη εμπειρία οδήγησης ήταν κάτι παραπάνω από ξεκούραστη και αγχολυτική. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυτό το πλεονέκτημα σε σχέση με ένα θερμικό μοντέλο, κάτι που σε κάποιο μακρινό ταξίδι δεδομένα «μετράει» πολύ.
Καταρχάς, είναι αθόρυβα. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει λιγότερο θόρυβο σε σχέση με ένα θερμικό μοτέρ, ειδικά στις πιο υψηλές ταχύτητες (69,1 dB/120 χλμ. το Capri). Εκτός αυτού, τα ηλεκτρικά έχουν και πολύ καλύτερες επιδόσεις, καθώς ο κινητήρας τους έχει όλο το εύρος της ροπής άμεσα διαθέσιμο με την πρώτη γκαζιά. Έτσι, προσπερνάς εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια, ενώ δεν έχεις και το όποιο βουητό παράγει το «Χ» αυτόματο ή χειροκίνητο θερμικό αυτοκίνητο.
Σελίδα 2 | Οδοιπορικό στα Καλάβρυτα με το ηλεκτρικό Ford Capri |
Σελίδα 3 | Η γνώμη μας - Συμπέρασμα |