.jpg)
Πέρασε στην αιωνιότητα ο πολυπράγμων, Andrea de Adamich.
Συνδέθηκε με την Alfa Romeo, έτρεξε και στη F1 με Ferrari, McLaren και άλλες ομάδες.
Τραυματίστηκε στο μεγαλύτερο ατύχημα που έχει γίνει ποτέ στη F1.
Υπέρμαχος της οδικής ασφάλειας, ίδρυσε τη δική του σχολή.
Υπηρέτησε και το επάγγελμα του δημοσιογράφου.
Πέρασε στην αιωνιότητα ο πολυπράγμων, Andrea de Adamich
Πιο φτωχός είναι από σήμερα ο χώρος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς ο οδηγός αγώνων, δημοσιογράφος και υπέρμαχος της οδικής ασφάλειας, Andrea de Adamich, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 84 ετών.
Συνδέθηκε με την Alfa Romeo, έτρεξε και στη F1
Γεννημένος στις 3 Οκτωβρίου του 1941, ο Ιταλός οδηγός αγώνων, έκανε το ντεμπούτο του στους αγώνες το 1962 πίσω από το τιμόνι ενός Triumph TR3. Στη συνέχεια, στην πρώτη του μεγάλη επιτυχία κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού το 1966 με την Alfa Romeo 1600 GTA, ενώ συμμετείχε για πρώτη φορά σε αγώνα της Formula 1 το 1968 με την ομάδα της Ferrari, κάνοντας το μεγάλο άλμα στην καριέρα του.
Ο de Adamich αγωνίστηκε στη F1 μεταξύ 1968 και 1973, κάνοντας συνολικά 34 εμφανίσεις. Αφού αγωνίστηκε για τη Ferrari στο GP της Νότιας Αφρικής του 1968, μετέπειτα οδήγησε και μονοθέσιο της McLaren το 1970. Κέρδισε συνολικά έξι βαθμούς, μεταξύ των σεζόν 1972 και 1973, αγωνιζόμενος πρώτα για την ομάδα Surtees και στη δεύτερη σεζόν για την Brabham. Μάλιστα, στον τελευταίο του αγώνα της F1, στο Σίλβερστοουν το 1973, ενεπλάκη στο μεγαλύτερο ατύχημα που συνέβη ποτέ στη F1, με δέκα συνολικά μονοθέσια και τελικά ανασύρθηκε από τα συντρίμμια του αυτοκινήτου του μετά από 52 λεπτά και σπασμένο αστράγαλο!
Μεταξύ των πολλών οδηγικών εμπειριών που είχε κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής του καριέρας, ο Andrea de Adamich συμμετείχε επίσης στη F2 και στην ευρωπαϊκή κατηγορία F5000. Επιπρόσθετα, συμμετείχε δύο φορές και στο διάσημο 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans, με μια εγκατάλειψη το 1970 και μια τέταρτη θέση το 1972.
Υπέρμαχος της οδικής ασφάλειας, ίδρυσε τη δική του σχολή
Το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας, βρήκε τον Andrea de Adamich να είναι συνυφασμένος με την Alfa Romeo. Η σύνδεση αυτή τον οδήγησε σε νέα συνεργασία με την ιταλική μάρκα το 1991, αλλά όχι για αγωνιστικούς λόγους. Τότε, ο de Adamich δημιούργησε το Διεθνές Κέντρο Ασφαλούς οδήγησης με βάση την πίστα του Varano, κοντά στην πόλη της Πάρμα. Σκοπός της σχολής να διδάξει στους καθημερινούς οδηγούς όλα εκείνα τα «μυστικά» που θα κάνουν πιο ασφαλείς τις μετακινήσεις τους με το αυτοκίνητο.
H ενασχόληση του με την οδική ασφάλεια, ήταν ο βασικός λόγος που ο Andrea de Adamich έγινε ευρύτερα γνωστός και στην Ελλάδα, αφού η σχολή που ίδρυσε έφτασε να δραστηριοποιείται στο χώρο για περισσότερα από 30 χρόνια. Για την εκπαίδευση των οδηγών ο Andrea de Adamich χρησιμοποιούσε αυτοκίνητα της Alfa Romeo, όπως τις 75, 147 και SZ σε πρώτη φάση και στη συνέχεια τις Giulia QV, Stelvio QV και 4C.
Υπηρέτησε και το επάγγελμα του δημοσιογράφου
Στη διάρκεια της ζωής του, ο Andrea de Adamich υπηρέτησε και το επάγγελμα του δημοσιογράφου. Μετά τη συνταξιοδότησή του από τους αγώνες, έγινε δημοφιλής παρουσιαστής και σχολιαστής αγώνων σε τηλεοπτικούς σταθμούς της Ιταλίας (Italia 1 και Canale 5). Με ένα μικρόφωνο στο χέρι, ο Andrea de Adamich έγινε σημείο αναφοράς για εκατομμύρια Ιταλούς, τους οποίους μύησε στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Καλό ταξίδι Andrea de Adamich!
