• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αντίθετα με τα χειροκίνητα κιβώτια, τα αυτόματα κιβώτια αγοράζονται από τρίτους προμηθευτές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ποιος φτιάχνει αξιόπιστα αυτόματα κιβώτια;

30.932 Επισκέψεις στο άρθρο (21/11/2018)

Έχουν τα αυτόματα κιβώτια τη «ρετσινιά» ότι χαλάνε; Και τότε πως μετράμε την αξιοπιστία τους; Μήπως με τη μάρκα; Με την χώρα προέλευσης; Με την τεχνολογία που χρησιμοποιούν; Ποια αυτόματα είναι πιο αξιόπιστα και ποια όχι; Εσείς τι λέτε;

Κάθε φορά που το αυτόματο κιβώτιο γίνεται θέμα συζήτησης, η αξιοπιστία πάντοτε αποτελεί ένα επιχείρημα εναντίον τους. Πολύ συχνά μάλιστα η κακή αξιοπιστία των αυτόματων κιβωτίων συγκεκριμενοποιείται σε κάποιες μάρκες, και οι συζητήσεις παίρνουν και δίνουν για το ποια μάρκα, ποιάς χώρας «φτιάχνει» τα καλύτερα ή τα χειρότερα αυτόματα κιβώτια; Αυτά τα εισαγωγικά στη λέξη «φτιάχνει», έχουν λόγο. Γιατί απλά τα αυτόματα κιβώτια δεν τα φτιάχνει καμία μάρκα.

Είναι λοιπόν λίγο άτοπο να συζητάμε για το πόσο καλό ή κακό είναι ένα αυτόματο κιβώτιο που φοράει μία μάρκα, και μάλλον αστείο να το συγκρίνουμε με ένα «άλλο» που φοράει μια άλλη μάρκα, με θεωρητικά καλύτερη αξιοπιστία στα αυτόματα κιβώτιά «της», όταν τα κιβώτια είναι ακριβώς τα ίδια.

Αντίθετα με τα χειροκίνητα κιβώτια που είναι μάλλον πεπατημένη τεχνολογία και έτσι ο κάθε κατασκευαστής κάθε δέκα-δεκαπέντε χρόνια μπορεί να εξελίξει και να λανσάρει και ένα καινούργιο, τα αυτόματα κιβώτια αγοράζονται από τρίτους προμηθευτές.

Μάρκες όπως η ZF, η Getrag, η Aisin είναι μόνο μερικές από αυτούς τους προμηθευτές, αφού υπάρχουν τουλάχιστον δέκα που κυριαρχούν στην αγορά. Αλλα κιβώτια είναι αυτόματα με μετατροπέα ροπής, άλλα είναι με διπλό συμπλέκτη, άλλα είναι συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, άλλα αυτοματοποιημένα μηχανικά, άλλα αυτόματα με μονό συμπλέκτη, άλλα ηλεκτρομηχανικά με ή χωρίς υβριδική τεχνολογία. Ότι και να είναι όμως, σίγουρα δεν είναι προϊόντα ενός κατασκευαστή αυτοκινήτων και έτσι τα βρίσκουμε σε πολλά, συχνά ανταγωνιστικά μοντέλα.

Για παράδειγμα ένα εξατάχυτο αυτόματο με μετατροπέα ροπής που βρίσκουμε σε μάρκες από την Peugeot και τη Volvo μέχρι τη Ford και την Toyota είναι αυτό της Aisin (ιδιοκτησίας Toyota), και άρα το να συζητάμε ποια από αυτές τις μάρκες έχει το καλύτερο ή πιο αξιόπιστο αυτόματο στα συγκεκριμένα μοντέλα είναι μάλλον αστείο.

Τo αυτόματο με 8 σχέσεις της ZF, πάλι το φοράνε ανταγωνιστικά μοντέλα από τις BMW, Audi και Jaguar, μόνο για να ονομάσουμε μερικά. Αυτό που πετυχαίνουν οι κατασκευαστές είναι κάποια αποκλειστικότητα για μερικά χρόνια, όπως είχε κάνει η VW με τα DSG της BorgWarner που πλέον όμως είναι κοινά και σε άλλες μάρκες.

Τι λέτε λοιπόν; Μήπως η αξιοπιστία των αυτόματων κιβωτίων δεν έχει σχέση με τη μάρκα, ή τη χώρα προέλευσης της μάρκας; Μήπως αυτό που έχει περισσότερη σημασία είναι η after sales εξυπηρέτηση και η εγγύηση σε περίπτωση βλάβης, και όχι αν η μάρκα είναι γαλλική, ιταλική ή γερμανική; Τι λέτε; Μήπως σε ότι έχει να κάνει με την αξιοπιστία καλύτερα είναι να δούμε ποιος πληρώνει τα σπασμένα και όχι πως «προλαμβάνονται»; Τι λέτε;

Σχολιάστε