Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Premium, κανονική ή budget; - Πού ανήκει η κάθε νέα μάρκα στην Ελλάδα

(11/11/2025)
Το positioning των νέων μαρκών: Ποιες είναι Budget, Mainstream, Premium και Luxury  | autotriti.gr

Το positioning των νέων μαρκών: Ποιες είναι Budget, Mainstream, Premium και Luxury | autotriti.gr

Όλο και περισσότερες είναι οι νέες μάρκες που έρχονται στην Ελλάδα. Άγνωστες που θέλουν να γίνουν γνωστές. Για να τις καταλάβουμε καλύτερα τις ταξινομούμε. Κάποιες είναι mainstream (εμπορικές), κάποιες έχουν premium στοιχεία, και κάποιες θέλουν να ξεχωρίσουν με το τεχνολογικό προφίλ τους.

autotriti team

Οι mainstream – εμπορικές μάρκες

Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει τον δικό της χαρακτήρα και βάσει αυτού τοποθετείται στην αγορά και την αντιλαμβάνεται το κοινό. Η τοποθέτηση αυτή είναι σημαντική για κάθε μάρκα και ακόμα περισσότερο για κάθε νέα μάρκα αυτοκινήτου, οπότε εκμεταλλευόμενοι την είσοδο των νέων μαρκών στην ελληνική αγορά, επιχειρούμε αυτό το «positioning» για τις 16 μάρκες και τα μοντέλα που έχουμε δει έως τώρα από αυτές.

Συγκεκριμένα, τις ταξινομούμε σε 4 βασικούς άξονες-κατηγορίες και συγκεκριμένα στα οικονομικά αυτοκίνητα (budget), τα δημοφιλή-εμπορικά (mainstream), αυτά με premium στοιχεία και τα πολυτελή-hightech. Να διευκρινίσουμε πως η αξιολόγηση αφορά συνολικά τις νέες μάρκες. Αυτό γιατί, ειδικά στις κινεζικές εταιρείες, υπάρχουν όμιλοι που περιλαμβάνουν πολλές μάρκες που καλύπτουν όλα τα στρώματα της αγοράς, ενώ και μέσα στην ίδια μάρκα τα επιμέρους μοντέλα ενδέχεται να έχουν επίσης διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Όπως συμβαίνει και στο σύνολο της αγοράς, τα περισσότερα αυτοκίνητα από τις νέες μάρκες τοποθετούνται στα mainstream. Είναι δηλαδή τα αυτοκίνητα που βλέπουμε συχνότερα στους δρόμους και συνδυάζουν την καλή ποιότητα κατασκευής με τις λογικές τιμές.

Από τις 16 νέες μάρκες, οι μισές τοποθετούνται σε αυτό το κομμάτι της αγοράς και είναι συγκεκριμένα η MG με την πλούσια γκάμα της (στον όμιλο SAIC), η Omoda του ομίλου Chery, η Aion που ξεκινά την εμπορική της σταδιοδρομία και στη χώρα μας με 2 μοντέλα, η BYD ως μάρκα και όχι ως όμιλος, κάτι που ισχύει και για τις μάρκες Changan (σ.σ. δεν έχουμε δει ακόμα μοντέλο της μάρκας εκτός από το Deepal S07 του ομίλου), οι Dongfeng, Chery και Geely (που ανήκουν στους ομώνυμους κολοσσούς). Στην ίδια «βαθμίδα» τέλος βρίσκουμε επίσης την Leapmotor που έχει και budget αυτοκίνητο στην γκάμα της.

Ανώτερης ποιότητας -με premium στοιχεία

Ο πιο «αγαπημένος» επιθετικός προσδιορισμός σήμερα στην αγορά αυτοκινήτου είναι η λέξη premium. Οι περισσότεροι κατασκευαστές (νέοι και μη) θέλουν να λογίζονται ως premium οπότε ενίοτε αυτός ο όρος χρησιμοποιείται καταχρηστικά.

Κατά κανόνα πάντως για να είναι ένα αυτοκίνητο ή μια μάρκα premium πρέπει να προσφέρει ανώτερη ποιότητα κατασκευής, προσεγμένο και όχι απαραίτητα τραβηγμένο σχεδιασμό, τεχνολογικά προηγμένο προφίλ και πλούσιο εξοπλισμό, ενώ όλα αυτά πρέπει να τα συνδυάζει με υψηλές after sales υπηρεσίες και μια ξεχωριστή οδηγική εμπειρία κυρίως καλύπτοντας οδηγικά τόσο την άνεση όσο και τον δυναμισμό.

Από τις 16 νέες μάρκες αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά, αυτές που καλύπτουν τους περισσότερους από τους παραπάνω τομείς είναι η Changan Deepal με το S07, η Jaecoo  (του ομίλου Chery) με το οικογενειακό SUV της το Jaecoo 7, η Lynk & Co λόγω του connectivity και η smart με τα #1, και ακόμη περισσότερο με τα #3 και #5 (του ομίλου Geely επίσης).

Luxury για την ώρα μόνο οι XPeng και Zeekr

Στο ανώτερο σκαλοπάτι βρίσκονται μάρκες που έχουν μέσα στο D.N.A. τους την πραγματική πολυτέλεια όπως αυτή ορίζεται από την προηγμένη τεχνολογία, την κορυφαία άνεση, την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, τον υπερπλούσιο εξοπλισμό με τις συχνές υπερβολές του, αλλά και την μοναδικότητά τους γενικότερα σε στοιχεία και λεπτομέρειες.

Στην παρούσα φάση δεν υπάρχουν αρκετές μάρκες που να εξυπηρετούν απόλυτα αυτή τη βαθμίδα του positioning, εκτός από την αυτόνομη μάρκα τεχνολογίας την XPeng με το G6 και πολύ περισσότερο με το εντυπωσιακό μεγάλο SUV της, το G9 τα οποία αναμένονται σύντομα και στη χώρα μας και την Zeekr του ομίλου Geely με τα 001, Χ και 7Χ. Προφανώς αυτό το κομμάτι της αγοράς θα καλυφθεί μελλοντικά και από άλλες προτάσεις, αφού ο αυτοκινητικός χάρτης από την Κίνα κυρίως διαθέτει αρκετές Luxury μάρκες, τις οποίες δεν τις έχουμε δει –ακόμα ( ; ) στη χώρα μας.

Low Budget η KGM και η DFSK οι πιο «προσγειωμένες» νέες μάρκες

Μια λογική και αναμενόμενη θέση τοποθέτησης, ειδικά για νέες μάρκες που κάνουν τώρα τα πρώτα τους βήματα στην ελληνική αγορά, είναι αυτή του budget ή πιο σωστά των οικονομικών επιλογών. Σε αυτήν την κατηγορία συναντάμε την KGM (πρώην SsangYong) και την DFSK (του ομίλου Dongfeng), δύο εταιρείες που στοχεύουν σε όσους θέλουν κυρίως πρακτικά, αξιόπιστα και προσιτά αυτοκίνητα.

Αν και οι δύο αυτές μάρκες δεν επιδιώκουν να κοντραριστούν με τις mainstream ή premium εταιρείες, η στρατηγική τους τοποθέτηση βασίζεται στο να προσφέρουν περισσότερα στοιχεία αλλά σε χαμηλές τιμές, καθιστώντας τα μοντέλα τους ελκυστικά για όσους αναζητούν καινούριο αυτοκίνητο με περιορισμένο προϋπολογισμό, χωρίς αυτό να σημαίνει πως απαιτούν παραχωρήσεις στους υπόλοιπους τομείς.