ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πωλήσεις Ηλεκτρικών 2025: Το leasing κυριαρχεί, η λιανική ψάχνει 2η ευκαιρία, η αγορά δίνει... bonus!

 Σχολιάστε 
1.138 Επισκέψεις στο άρθρο (5/5/2025)
Πωλήσεις Ηλεκτρικών 2025: Το leasing κυριαρχεί, η λιανική ψάχνει 2η ευκαιρία, η αγορά δίνει... bonus!
3 Φωτογραφίες »

2.641 ηλεκτρικά πουλήθηκαν το πρώτο 4μηνο της χρονιάς (συνολικά 109 μοντέλα).
Το 76% από όσα πουλήθηκαν, αφορούν 1.574 εταιρικές πωλήσεις (με leasing).
Tα άλλα 1.067 (24%) πωλήθηκαν στη λιανική, δηλαδή σε ιδιώτες.
Η αγορά παίρνει το παιχνίδι πάνω της με bonus-προσφορές (σαν επιδότηση).

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

2.641 ηλεκτρικά πουλήθηκαν το πρώτο 4μηνο της χρονιάς (συνολικά 109 μοντέλα)

Επιδότηση «γιόκ» (με άγνωστο το αν και πότε μπορεί να γίνει κάποιο reload στο ταμεία του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»). Όμως, νέα μοντέλα ηλεκτρικών μπαίνουν στο παιχνίδι το ένα μετά το άλλο (πολύ-αναμενόμενα κάποια σαν το e-C3 της Citroen - Δες εδώ την πρώτη δοκιμή του Citroen e-C3 στην Ελλάδα). Kαι «τώρα»; Τι γίνεται τώρα;

Η αγορά απαντά με... bonus: οι εισαγωγικές εταιρείες αναλαμβάνουν δράση και με ειδικές εκπτώσεις «επιδοτούν» οι ίδιες τους αγοραστές που έχουν αποφασίσει πως τα οφέλη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πολλά και τους καλύπτουν μα κάνουν «σημειωτόν» έως σήμερα αφού περίμεναν να δουν τι θα γίνει με την... επιδότηση. Όλοι οι «παίκτες», λοιπόν, σε «θέσεις μάχης» (πωλήσεων - μεριδίων). Μα ας δούμε τι έχει γίνει στο πρώτο 4μηνο της χρονιάς στις πωλήσεις αυτού του τομέα.

Τι έγινε το πρώτο 4μηνο: «Σημειωτόν» τέλος! Ώρα για... bonus - κίνηση

Η αποτίμηση του πρώτου τετραμήνου του 2025 για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα αποτυπώνει κυριαρχία των εταιρικών πωλήσεων. Από τις 2.641 συνολικές ταξινομήσεις, το 76% αφορούσε leasing/fleet και μόλις το 24% λιανικές αγορές. Η εξάντληση του «κουμπαρά» της επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» στα τέλη Φεβρουαρίου άφησε κενό και έτσι βρέθηκαν πολλοί ενδιαφερόμενοι αγοραστές σε αναμονή και με βήμα «σημειωτόν», κάτι το οποίο οι εισαγωγικές αποφάσισαν να καλύψουν οι ίδιες.

Με ειδικά τιμολογιακά προγράμματα («bonus»), μάρκες όπως Citroen, Opel, smart, CUPRA, Volvo, Audi προσφέρουν σημαντικές εκπτώσεις σε όλη την ηλεκτρική γκάμα τους. Η στρατηγική αυτή στοχεύει καταναλωτές που έχουν ήδη αποφασίσει να στραφούν στο ηλεκτρικό, αλλά δεν μπορούν να περιμένουν «για πάντα» το κράτος, ενώ βλέπουν τα σαφή οικονομικά οφέλη από κόστος κατοχής-χρήσης μεταξύ του βενζινοκίνητου που έχουν και του ηλεκτρικού που επιθυμούν.

Οι μεγάλοι όμιλοι με «πολυμαρκική παρουσία» όπως το «group Βασιλάκη» (Hyundai, Kia, CUPRA, Fiat, Leapmotor) έκαναν πωλήσεις χάρη στο έξυπνο μείγμα μοντέλων σε premium και σε budget κατηγορίες. Aντίστοιχα, το «group Συγγελίδη» (με παραδοσιακή δύναμη στις εταιρικές πωλήσεις και τους στόλους), συνεχίζει να διατηρεί υψηλή εταιρική διείσδυση, επενδύοντας πλέον και σε νέες αφίξεις όπως τα Citroen e-C3Opel Grandland και MG 4.

Με την κρατική επιδότηση να μην αναμένεται άμεσα -τουλάχιστον πριν τα τέλη Ιουνίου-, η αγορά «αυτο-τροφοδοτείται» με εμπορικά κίνητρα. Οι πωλήσεις ενδέχεται να σταθεροποιηθούν, ειδικά αν οι καταναλωτές αντιληφθούν ότι «η προσφορά του σήμερα» μπορεί να είναι πιο συμφέρουσα από την κρατική ενίσχυση του αύριο (ή αν «καβατζώσουν» και τα δύο, αφού οι μάρκες λένε «πάρε τώρα τη δική μου έκπτωση και ΑΝ βγει και νέα επιδότηση, πάρτην και εκείνη», δηλαδή διπλό όφελος).

Top 30 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 2025

Στον πίνακα που ακολουθεί βλέπεται το Top 30 των ηλεκτρικών μοντέλων (που έκανε τα 2.167 από τα συνολικά 2.641 αυτοκίνητα του 4μήνου).

Μοντέλο Σύνολο Leasing Λιανική %  λιανικής
BYD Dolphin 385 125 260 67,5%
Tesla Model 3 213 90 123 57,7%
Volvo EX30 172 69 103 59,9%
BYD Atto 3 168 83 85 50,6%
Tesla Model Y 163 76 87 53,4%
KIA EV3 123 88 35 28,5%
Hyundai Inster 95 47 48 50,5%
Leapmotor T03 75 28 47 62,7%
MINI Aceman 66 51 15 22,7%
Audi Q4 60 45 15 25%
BMW iX1 60 50 10 16,7%
Jeep Avenger 42 35 7 16,7%
Ford Explorer 41 20 21 51,2%
Porsche Macan 40 26 14 35%
BMW iX2 38 27 11 28,9%
Hyundai Kona 37 27 10 27%
VW ID.3 35 31 4 11,4%
VW ID.4 33 29 4 12,1%
Peugeot 2008 32 28 4 12,5%
Volvo EX40 30 19 11 36,7%
Citroën C3 NEW 30 19 11 36,7%
Toyota bZ4X 30 27 3 10%
Mercedes EQA 29 23 6 20,7%
MINI Countryman 28 19 9 32,1%
Opel Mokka 28 25 3 10,7%
BYD Seal 25 19 6 24%
MG4 24 21 3 12,5%
Hyundai Ioniq 5 23 12 11 47,8%
BYD Atto 2 21 13 8 38,1%
MINI Electric 21 16 5 23,8%

Νέα μοντέλα, νέες τιμές, εκπτώσεις και ένας έντονος ανταγωνισμός (συνήθως αποβαίνει προς όφελος του καταναλωτή που παίρνει περισσότερη αξία για τα λεφτά του ή φθηνότερο αυτοκίνητο). Για να δούμε πως θα πάει.

Εσείς τι λέτε; Θα κινηθεί ανοδικά (όπως αναμένουν οι περισσότεροι);

FORD
Autotriti.gr