Το να βλέπεις καλά, μακριά και καθαρά, αλλά και το να σε βλέπουν οι άλλοι χωρίς να τους τυφλώνεις είναι το Α και το Ω όταν οδηγείς τη νύκτα.

Το να βλέπεις καλά, μακριά και καθαρά, αλλά και το να σε βλέπουν οι άλλοι χωρίς να τους τυφλώνεις είναι το Α και το Ω όταν οδηγείς τη νύκτα.

Φώτα Xenon, LED, Laser ή απλά αλογόνου;

220.129 Επισκέψεις στο άρθρο

Σε τι διαφέρουν τα Xenon από τα LED; Ποιες άλλες τεχνολογίες υπάρχουν στα φώτα; Ποια είναι η καλύτερη; Μάθε τα όλα στο τεχνικό άρθρο που ακολουθεί!

Το να βλέπεις καλά, μακριά και καθαρά, αλλά και το να σε βλέπουν οι άλλοι χωρίς να τους τυφλώνεις είναι το Α και το Ω όταν οδηγείς τη νύκτα. Αυτό φυσικά το γνωρίζουν πολύ καλά οι κατασκευαστές και για αυτό πειραματίζονται και εξελίσσονται συνεχώς ώστε να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των φώτων των αυτοκινήτων τους. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

 
Σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε όλες τις τεχνολογίες φωτιστικών σωμάτων, από τις απλές λάμπες αλογόνου μέχρι την κορυφαία τεχνολογία λέιζερ, θα εξηγήσουμε τον τρόπο λειτουργίας τους και θα τις συγκρίνουμε ως προς την αποτελεσματικότητά τους. 
 
Πριν ξεκινήσουμε, όμως ας δούμε μερικές μονάδες μέτρησης των χαρακτηριστικών κάθε φωτιστικού σώματος, ώστε να είναι πιο εύκολη και κατανοητή η συνέχεια:
  • Ονομαστική ισχύς: Είναι η ισχύς που καταναλώνει μία λυχνία, μετριέται σε Watt και συναρτήσει του βαθμού απόδοσης μπορούμε να υπολογίσουμε την κατανάλωση της.
  • Φωτεινή ροή: Εκφράζει την ποσότητα φωτός που απελευθερώνεται όταν σταθεροποιείται ο λαμπτήρας και μετριέται σε lumen (lm).
  • Φωτεινή απόδοση: Είναι το ποσό της αποδιδόμενης φωτεινής ροής για κάθε Watt καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ισχύος. Μετριέται σε lm/W.
  • Ένταση φωτισμού: Εκφράζει την ποσότητα της δέσμης φωτός που δέχεται μια κάθετη στη δέσμη επιφάνεια ενός τετραγωνικού μέτρου. Μετριέται σε lux, ή αλλιώς σε lumen ανά τετραγωνικό μέτρο (lm/m2).
  • Θερμοκρασία χρώματος φωτός: Είναι ένα μέτρο σύγκρισης του χρώματος της δέσμης φωτός σε σχέση με το φυσικό φως της ημέρας. Μετριέται σε Kelvin και χαρακτηρίζεται «ψυχρό λευκό» όταν πλησιάζει το φως της ημέρας (5.600Κ) και «θερμό λευκό» όταν η δέσμη κιτρινίζει (όπως στους λαμπτήρες αλογόνου).

Λαμπτήρες αλογόνου: Η «φθηνή» λύση
Σήμερα, η επικρατέστερη επιλογή σε ένα αυτοκίνητο είναι οι λυχνίες αλογόνου, οι οποίες αντικατέστησαν τις λάμπες πυρακτώσεως και προσφέρουν ικανοποιητικό φωτισμό. Αποτελούνται από ένα νήμα βολφραμίου, το εξωτερικό γυαλί κατασκευάζεται από χαλαζία για να είναι ανθεκτικό σε θερμοκρασίες της τάξης των 600 βαθμών Κελσίου, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει αδρανές αέριο και ατμοί ιωδίου ή βρωμίου. Η κατασκευαστική απλότητα και η μεγάλη διάρκεια ζωής είναι τα σημεία «κλειδιά» της επιτυχίας της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ενώ η θερμοκρασία χρώματος αγγίζει περίπου τα 3.000Κ, γιΆ αυτό ο οδηγός αντιλαμβάνεται ένα πιο κίτρινο φωτισμό σε σχέση με τις νεότερες τεχνολογίες. Στο εμπόριο κυκλοφορούν και βελτιωμένες λάμπες αλογόνου με υψηλότερη θερμοκρασία χρώματος τύπου ξένον, χωρίς ασφαλώς να είναι εξίσου αποτελεσματικές με τις HID.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

VW LEASEPRO
test center