Στην ανανεωμένη γενιά του το Yaris, ενσωματώνεται η σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota, με την καινούργια «X» μάσκα.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στην ανανεωμένη γενιά του το Yaris, ενσωματώνεται η σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota, με την καινούργια «X» μάσκα.

Toyota Yaris HSD

15.191 Επισκέψεις στο άρθρο (11/4/2015)

Μάλλον κάπως έτσι θα αναφώνησε ο μηχανικός εξέλιξης του Yaris HSD, όταν κατάφερε να κάνει εφικτό το φαινομενικά τελικά, ακατόρθωτο! Να προσαρτήσει το υβριδικό σύστημα που είχε ενσωματωθεί στα Auris HSD και Prius στο μικρότερο Yaris. Αυτό ουσιαστικά είναι και το μεγαλύτερο τεχνολογικό επίτευγμα του νέου Yaris HSD. 

Η πρώτη κίνηση ήταν το downsizing του θερμικού κινητήρα που από τα 1,8 λτ έπεσε στα 1,5. Το όφελος από αυτή τη κίνηση είναι πως το συγκεκριμένο μοτέρ είναι κατά 5 εκατοστά πιο κοντό και κατά 17 κιλά πιο ελαφρύ, συμβάλλοντας στον περιορισμό κατά 20% (περίπου 42 κιλά) του συνολικού βάρους του συστήματος HSD, συγκριτικά με το βάρος του στο Auris. Φυσικά για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, περίπου το 70% όλων με των μερών του κινητήρα βενζίνης είναι είτε νέα ή ανασχεδιασμένα. 

Έτσι η συνολική θερμική απόδοση του 1.500άρη βενζινοκινητήρα, έχει βελτιωθεί κατά 6% σε σχέση με τα νούμερα του Prius 2ης γενιάς (στον οποίο και βασίζεται), συμβάλλοντάς έτσι στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Πιο compact όμως είναι και το σύστημα μετάδοσης του Yaris, το E-CVT, καθώς και ο ηλεκτροκινητήρας, όπου το συνολικό μήκος του υβριδικού συστήματος έχει περιοριστεί κατά 6%, ενώ είναι ελαφρύτερο κατά 11 κιλά σε σχέση με το σύστημα του Auris HSD. Last but not least, η συστοιχία των μπαταριών υβριδίου-μετάλλου που κι αυτές έχουν υποστεί downsizing. Ο αριθμός των κελιών έχει περιοριστεί από τα 168 (του Auris HSD) στα 120, μία μείωση της τάξης του 20%, με ένα πλεονέκτημα βάρους 11 κιλών. Παράλληλα έχει περιοριστεί κατά 67% και ο χρόνος επαναφόρτισής τους (σε σχέση με το Auris Hybrid). 

Αποτέλεσμα της μελετημένης δουλειάς των μηχανικών είναι πως στο εσωτερικό οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (286 λτ.) δεν άλλαξαν καθόλου σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, αφού οι πιο compact μπαταρίες είναι, εξ ολοκλήρου, τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα.
Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω απογειώνουν την οικονομία κίνησης του Yaris HSD, το οποίο καταναλώνει μόλις 3,5 λτ./100 χλμ. 

Σχεδιαστικές πινελιές προς όφελος της αεροδυναμικής
Μετά από τους μηχανικούς, ανέλαβαν δράση οι σχεδιαστές της
Toyota με απώτερο σκοπό να προσφέρουν στο υβριδικό Yaris ένα δυναμικό αμάξωμα το οποίο πέρα από την εμφάνιση θα προάγει τις δυνατότητες του υβριδικού συστήματος. Έτσι λοιπόν στην ανανεωμένη γενιά του το Yaris, ενσωματώνεται η σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota, με την καινούργια «X» μάσκα. Η μάσκα αυτή πλαισιώνεται από νέα φανάρια με LED φωτιστικά ημέρας, διαθέτει μεγάλη εισαγωγή για καλύτερη ψύξη του κινητήρα, ενώ και οι λοιπές σχεδιαστικές πινελιές φρεσκαρίσματος δεν αλλοιώνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή του, ο οποίος είναι χαμηλός, στο cd: 0,286.

Η συνδυαστική ισχύς του Toyota HSD είναι 100 ίπποι, με μέση κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ. και μόλις 79 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων. Ο βενζινοκινητήρας που το ορίζει είναι 1,5 λίτρου, παρμένος (αλλά δομικά αλλαγμένος) από το Prius 2ης γενιάς.

Η συνδυαστική ισχύς του Toyota HSD είναι 100 ίπποι, με μέση κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ. και μόλις 79 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων. Ο βενζινοκινητήρας που το ορίζει είναι 1,5 λίτρου, παρμένος (αλλά δομικά αλλαγμένος) από το Prius 2ης γενιάς.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
KIA