Η ΕΕ κατηγορεί τους Κινέζους για μη συνεργασία στην έρευνα για τα ηλεκτρικά

1.962 Επισκέψεις στο άρθρο (8/5/2024)
Η ΕΕ κατηγορεί τους Κινέζους για μη συνεργασία στην έρευνα για τα ηλεκτρικά

- «Πυρά» της ΕΕ για BYD, SAIC και Geely.
- Αβάσιμες οι κατηγορίες λέει η πλευρά των Κινέζων.
- «Ακόμη και με δασμούς 30%, οι κινεζικές εταιρείες θα έχουν κέρδη».
- Από τον Οκτώβρη του 2023 «τρέχει» η έρευνα.

«Πυρά» της ΕΕ για BYD, SAIC και Geely

Συνέχεια δίνεται στο θέμα της έρευνας που έχει ξεκινήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά των φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκίνητων, που κατακλύζουν την «Γηραιά Ήπειρο». Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποίησε τρεις κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων πως επιτηδευμένα δεν συνεργάζονται στην έρευνα για τις κρατικές επιδοτήσεις, κάτι που ενδεχομένως να έχει ως αποτέλεσμα την επιβολή υψηλότατων προστίμων.

Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι παρεχόμενες πληροφορίες από τις BYD, SAIC και Geely αναφορικά με το θέμα της έρευνας των κρατικών επιδοτήσεων είναι ανεπαρκείς. Αυτός είναι και ο λόγος που έστειλε ισάριθμες επιστολές στις τρεις εταιρείες, χωρίς ωστόσο αυτές θα παραδεχτούν κάτι τέτοιο.

Η αντίδραση των τριών εταιρειών

Η SAIC δήλωσε ότι είχε «συνεργαστεί πλήρως» με την Επιτροπή και παρείχε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου και τους κανόνες της ΕΕ. Σε ότι αφορά τις δύο άλλες, τόσο η Geely όσο και η BYD δε δέχτηκαν να σχολιάσουν.

Αβάσιμες οι κατηγορίες λέει η πλευρά των Κινέζων

Από τη μεριά του, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας είπε προς την ΕΕ ότι οι αναφερόμενες καταγγελίες περί μη συνεργασίας είναι αβάσιμες και ότι οι εταιρείες συμμετείχαν σε πολλαπλούς γύρους ερωτηματολογίων και διευκόλυναν τις επιτόπιες επιθεωρήσεις. Πρόσθεσε επίσης ότι οι εταιρείες θεωρούν ορισμένες από τις απαιτήσεις της ΕΕ ως υπερβολικές.

Ακόμη και με δασμούς 30%, οι κινεζικές εταιρείες θα έχουν κέρδη

Είναι ενδιαφέρον ότι οι αναλυτές του Rhodium Group δήλωσαν σε μια από τις πρόσφατες εκθέσεις τους ότι οι κινεζικές εταιρείες που παράγουν ηλεκτρικά οχήματα είναι τόσο ανταγωνιστικές που ακόμη και με εισαγωγικούς δασμούς της ΕΕ στο επίπεδο του 15-30%, θα εξακολουθούν να έχουν κέρδη. Για να αναγκαστούν οι Κινέζοι να αλλάξουν τη στρατηγική τους, οι δασμοί θα έπρεπε να φτάσουν έως και το 50%.

Συνέχεια του άρθρου >>>
MIKRA VANS LEASING
ETRANSIT VS ESPRINTER