• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τα πίσω ταμπούρα επιστρέφουν! Γιατί σε «χαλάνε» τόσο;

16.017 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/4/2021

Τα ταμπούρα πίσω όχι μόνο επιμένουν, αλλά επιστρέφουν. Δεν σου αρέσουν γιατί δείχνουν λίγα, γιατί φρενάρουν χειρότερα ή γιατί απλά δεν τα γουστάρεις; Θα σε κάνουν να πεις «αποκλείεται» σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο;


Μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά είναι αυτά που πέφτει πρώτα πάνω το μάτι σου. Ποιά είναι αυτά που θεωρείς «αδικαιολόγητα» όταν τα βλέπεις σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο και τελικά πόσο «τραγικά» είναι στο μυαλό σου ή στην πραγματικότητα;

Ας δούμε τα ταμπούρα πίσω για παράδειγμα. Κάποιοι με το που ακούσουν ότι ένα καινούργιο αμάξι έχει πίσω ταμπούρα, αλλάζουν πεζοδρόμιο. Εντάξει, τα ταμπούρα, σε σχέση με τα δισκόφρενα, φαίνονται ντεμοντέ. Ειδικά όταν κυριολεκτικά φαίνονται μέσα από τις πίσω ζάντες. Ναι, δεν δείχνουν όμορφα. Είναι όμως «κακά» φρένα; Είναι υποδεέστερα; Φθηνότερα;

Για πολλούς η επιλογή ταμπούρων στο πίσω άξονα είναι δείγμα «οικονομίας» από πλευράς του κατασκευαστή. Νομίζουν πως το κάνουν για να μειώσουν το κόστος κατασκευής. Και πιθανώς αυτό να ισχύει, αφού πριν αρκετά χρόνια οι φθηνές εκδόσεις είχαν ταμπούρα, οι ακριβές δισκόφρενα.

Για άλλους τα ταμπούρα αφαιρούν από ένα μοντέλο κάθε αίσθηση σπορ χαρακτήρα, αφού όντως, δεν τα χρησιμοποιεί κανένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο. Όμως για τους περισσότερους το θέμα του ταμπούρου είναι θέμα αισθητικής αφού φαίνεται, και έτσι διαμηνυει σε όλους ότι το αυτοκίνητο είναι «φθηνό» και όχι σπορ ή έστω η καλή έκδοση.

Όμως τα ταμπούρα όχι μόνο συνεχίζουν την πορεία τους, αλλά επιστρέφουν και θα τα δούμε ακόμη σε πολλά μοντέλα. Εντάξει, η έλλειψη κυκλοφορίας αέρα γύρω από την επιφάνεια τριβής κάνει πολλούς να θεωρούν ότι θα υπερθερμαίνονται στη χρήση (και γι΄ αυτό δεν χρησιμοποιούνται σε σπορ μοντέλα). Όμως αυτό δεν είναι πρόβλημα στην συντριπτική πλειοψηφία των μοντέλων που τα έχουν, ειδικά με δεδομένο το σημαντικά μικρότερο ρόλο των πίσω τροχών στο φρενάρισμα (σε σχέση με τους εμπρός).

Τα ταμπούρα όμως έχουν ένα σημαντικό προτέρημα σε σχέση με τους δίσκους. Όλη η σκόνη που δημιουργείται από τα υλικά τριβής κατά το φρενάρισμα, μένει στο εσωτερικό τους, αντί να σκορπίζεται στο περιβάλλον, όπως στα δισκόφρενα. Και αυτό έχει αξία τόσο για το περιβάλλον, όσο και για τους ρύπους που μετράνε οι κατασκευαστές γραμμάριο-γραμμάριο για να μειώσουν το αποτύπωμά τους στο στόλο τους.

Δεδομένης της ίδιας ικανότητας στο φρενάρισμα, του πιθανώς μικρότερου κόστους και κυρίως του σημαντικού περιβαλλοντολογικού οφέλους, τα ταμπούρα επιστρέφουν, και ηλεκτρικά μοντέλα όπως το VW ID.3 και το Skoda Enyaq τα χρησιμοποιούν χωρίς καμία ντροπή στον πίσω άξονα.

Επίσης, τα ηλεκτρικά μοντέλα φρενάρουν περισσότερο μέσω της μετάδοσης όταν αφήνεις το γκάζι για να κάνουν ανάκτηση ενέργειας, με αποτέλεσμα τα φρένα να «δουλεύουν» και να επιβαρύνονται λιγότερο! 

Μήπως να δούμε τα ταμπούρα για αυτό που είναι και όχι για το πως «μας χαλάνε» την αισθητική; Εσύ ακόμη επιμένεις να ρίχνεις «άκυρο» στα μοντέλα με πίσω ταμπούρα; Και τελικά, γιατί;

 
Σχολιάστε την είδηση 2 σχόλια