Η Έκθεση Φρανκφούρτης δεν θα ξαναγίνει

2.730 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2020)

Τι σημαίνει το τέλος της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης; Οι εταιρείες φαίνεται πως θέλουν όλους τους προβολείς του Ειδικού Τύπου πάνω τους και σε αποκλειστικότητα και όχι να μοιράζονται την δημοσιότητα στις εκθέσεις.

Οι εκθέσεις αυτοκινήτων βρίσκονται ολοένα και περισσότερο υπό αμφισβήτηση και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος όπου πολλές εταιρείες αποφασίζουν να τις παρακάμψουν. Η κρίση αυτή μάλιστα άγγιξε και μία από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εκθέσεις όπως αυτή της Φρανκφούρτης, η οποία δεν θα φιλοξενήσει ξανά το μεγάλο event της αυτοκίνησης, σύμφωνα με την ανακοίνωση της διοργανώτριας αρχής Verband der Automobilindustrie (VDA).

Πριν επιβεβαιωθεί αυτό το γεγονός, είχαν προηγηθεί οι ανακοινώσεις πολλών εταιρειών για την απουσία τους από την επερχόμενη έκθεση της Γενεύης, που θα ανοίξει τις πύλες της στις 4 Μαρτίου, μεταξύ των οποίων οι Audi, Ford, Citroen, Peugeot, Opel, Kia, Volvo, Mitsubishi, Subaru και Tesla. Κάτι παρόμοιο έγινε και την Ελλάδα, καθώς από την τελευταία Εκθεση λείπανε 10 από τις πιο σημαντικές εταιρείες.

Τα σαλόνια αυτοκινήτου, οι εκθέσεις, όπως τις λέμε, φαίνεται να είναι μάλλον ξεπερασμένος τρόπος παρουσίασης νέων μοντέλων. Δεν το λέμε εμείς. Το λένε οι εταιρείες. Οι επικεφαλείς της VW και της Hyundai-Kia έχουν δηλώσει ήδη ότι δεν θα συμμετέχουν σε άλλες, αφού τις θεωρούν «νεκρές». Δική τους λέξη, όχι δική μας.

Και είναι φυσικό. Γιατί μια εταιρεία να πάει να «θάψει» τα νέα της μοντέλα, ή τις καινούργιες τεχνολογίες της ανάμεσα σε τόσες άλλες παρουσιάσεις που θα γίνουν την ίδια μέρα; Γιατί να πάει να προσθέσει το δικό της αυτοκίνητο στη λίστα με όλα όσα θα καλύψει ο ειδικός Τύπος σε ένα μόνο θέμα που θα τα έχει «όλα»; Και γιατί να τα κάνει αυτό με ένα απίστευτα υψηλό κόστος ενοικίασης του χώρου της έκθεσης και όλα τα έξοδα μεταφοράς προσωπικού και αυτοκινήτων από χώρα σε χώρα;
 
Γιατί να τα κάνει όλα αυτά, όταν με σημαντικά μικρότερο κόστος μπορεί να κάνει το δικό της event, μια παρουσίαση με προσκεκλημένο τον ειδικό Τύπο, όπου έχει το 100% της προσοχής του, έχει το βήμα να πει ότι θέλει, και έχει την δυνατότητα μέσω ζωντανής σύνδεσης στο YouTube να μεταδώσει το λανσάρισμα παντού, την ίδια στιγμή και να το δούν ολοι οι δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου σε όλο τον κόσμο. Η κάλυψη που απολαμβάνει με αυτόν τον τρόπο δεν συγκρίνεται καν με ένα λανσάρισμα σε ένα σαλόνι αυτοκινήτου.
 
Σημειώστε πως, το κάνουν οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, το κάνουν οι μικρότερες μάρκες, οι ομάδες Formula 1, τώρα πλέον το κάνουν και οι εταιρείες αυτοκινήτων. Ολοι οι δημοσιογράφοι ενημερώνονται άμεσα και το κάνουν πρώτη είδηση. Ετσι για τον αποδέκτη, δηλαδή τον πιθανό αγοραστή ή τον ενθουσιώδη αυτοκινητόφιλο, η πληροφόρηση είναι άμεση, γρήγορη, πλήρης, με βίντεο, εικόνες και επί τόπου οδήγηση από τον ειδικό Τύπο, και εύκολη. Απευθείας σύνδεση από τον ειδικό τύπο, ολόκληρα αποκλειστικά θέματα από τα περιοδικά και τους ιστότοπους.

Κλείνοντας, σκεφτείτε το διαφορετικά! Μπείτε στη θέση του επικεφαλής μιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τη μία έχεις την επιλογή να διαθέσεις ένα «Χ» budget για να συμμετέχεις στο Σαλόνι Αυτοκινήτου ανάμεσα σε δεκάδες άλλες μάρκες με τα περίπτερά τους και από την άλλη θα διαθέσεις το ίδιο -και ίσως μικρότερο- ποσό για να κάνεις παρουσίαση μόνος σου και να έχεις όλη την προσοχή σε αποκλειστικότητα. Τι θα διαλέξεις;

SPRING SEAT
OPEL