
Είναι το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης της ισχύος, δηλαδή ο υπολογιστής που διαχειρίζεται την απόδοση του κινητήρα.
Μπορεί να ανάψει για πολλούς λόγους, από πρόβλημα σε αισθητήρα μέχρι και καμένη λάμπα.
Αν ανάψει μπορεί να χάσεις σε απόδοση για να προστατευθεί ο κινητήρας.
Πρέπει να πας συνεργείο σύντομα.
autotriti team
Είναι το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης της ισχύος, δηλαδή ο υπολογιστής που διαχειρίζεται την απόδοση του κινητήρα
H λυχνία «EPC» (Electronic Power Control) είναι μια ένδειξη στο καντράν του αυτοκινήτου η οποία αν ανάψει σε προειδοποιεί (όπως και όλες οι άλλες λυχνίες πορτοκαλί χρώματος που μπορεί να ανάψουν) πως κάτι συμβαίνει με το σύστημα παροχής ισχύος.
Το «EPC» συνεργάζεται στενά με τoν κεντρικό υπολογιστή του αυτοκινήτου (ECU) για την παρακολούθηση των λειτουργιών που βρίσκονται υπό τον έλεγχό του. Λόγω της παρουσίας του στα μοντέλα του γκρουπ Volkswagen (σ.σ. σε όλες τις εταιρείες και μοντέλα του ομίλου) έχει επικρατήσει η ονομασία «EPC», αν και το ίδιο ακριβώς σύστημα υπάρχει με την ίδια ή και διαφορετική ονομασία σε άλλα μοντέλα (ETC, ΕSC, DMC, ETCS, ECU κ.α.).
Μπορεί να ανάψει για πολλούς λόγους, από πρόβλημα σε αισθητήρα μέχρι και καμένη λάμπα
Το «EPC» είχε αρχικά σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται την ανάφλεξη και το γκάζι στα αυτοκίνητα ωστόσο στην εξέλιξή του έχει αναλάβει την εποπτεία μιας σειράς ηλεκτρονικών συστημάτων όπως το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και το cruise control.
Συγκεκριμένα, το σύστημα ελέγχει κυρίως το πεντάλ του ηλεκτρονικού γκαζιού, το σύστημα ψεκασμού, την ποιότητα της ανάφλεξης και της καύσης, τους αισθητήρες του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας και του ABS. Γενικότερα, μπορεί να οφείλεται σε οποιοδήποτε εξάρτημα του αυτοκινήτου ελέγχεται από υπολογιστή, άρα δεν πρέπει να ανησυχήσετε.
Όταν πάντως ανάψει η σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, το πρόβλημα μπορεί να οφείλεται σε κάτι από τα παραπάνω, όπως στην πεταλούδα του γκαζιού, στην ανάφλεξη (μπουζί, πολλαπλασιαστές) και την καύση γενικότερα (κακή ποιότητα καυσίμου), ενώ μπορεί να καταδεικνύει και πρόβλημα σε κάποια άλλη μονάδα ή σύστημα του αυτοκινήτου (αισθητήρα «λ», ECU, μονάδα ESP/ABS), ενώ μπορεί ακόμα να οφείλεται σε κάποιο βραχυκύκλωμα σε ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου, πιθανότατα και από μια καμένη λάμπα ή μετά από αντικατάσταση της μπαταρίας.

Aναψε λαμπάκι EPC; Δες τι πρέπει να περιμένεις και τι να κάνεις στη συνέχεια | autotriti.gr
Αν ανάψει μπορεί να χάσεις σε απόδοση για να προστατευθεί ο κινητήρας
Στην περίπτωση που η λυχνία του «EPC» ανάψει, μπορεί να συνοδεύεται και από απώλεια ισχύος, δίνοντάς σας μια γενική ένδειξη πως κάτι δεν πάει καλά. Μπορεί βεβαίως να μην είναι κάτι πολύ σοβαρό και να μην σχετίζεται καν με τον κινητήρα, ωστόσο το σύστημα μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία «safe mode» προκειμένου να αποτρέψει την πιθανότητα ζημιάς σε αυτόν.
Παράλληλα μπορεί να οδηγήσει και σε ενεργοποίηση και άλλων ενδείξεων στον πίνακα οργάνων (check engine, ABS κ.α.) χωρίς να αλλάζει ωστόσο κάτι περισσότερο στην γενικότερη λειτουργία του αυτοκινήτου ενώ μπορεί να απενεργοποιήσει και κάποιες από τις ηλεκτρικές λειτουργίες του όπως πχ. το σύστημα infotainment, τα ηλεκτρικά παράθυρα κλπ., όχι όμως συστήματα που έχουν άμεση σχέση με την οδήγηση και την ασφάλειά σας.
Πρέπει να πας συνεργείο σύντομα
Όπως είδαμε είναι πολλές οι περιπτώσεις που μπορούν να προκαλέσουν την εμφάνιση της λυχνίας στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου, ωστόσο όπως και όλες οι πορτοκαλί ενδείξεις, σημαίνει «προειδοποίηση» και όχι «κίνδυνο». Οπότε δεν απαιτεί την άμεση ακινητοποίηση του οχήματος και δεν κινδυνεύει κανείς αν συνεχίσει την οδήγησή του, όμβς ακόμα κι αν το αυτοκίνητο φαίνεται να λειτουργεί κανονικά, πρέπει να επισκεφθείτε κάποιο συνεργείο.
Πριν από αυτό ωστόσο, οι ενέργειες που μπορεί να κάνει κανείς, είναι να σβήσει και να θέσει ξανά σε λειτουργία τον κινητήρα ή αν έχει τον εξοπλισμό (Bluetooth συσκευή OBD και την ανάλογη εφαρμογή app) να ελέγξει το πρόβλημα μέσω της διαγνωστικής θύρας OBD2.
Αν η ένδειξη δε σβήσει ή ανάψει πάλι, απλά πρέπει να επισπεύσετε την επίσκεψή σας στο συνεργείο για την εύρεση και επίλυση του προβλήματος.