Στο επόμενης γενιάς Ford Fiesta ο 1,0 Ecoboost θα εφοδιάζεται με τεχνολογία απενεργοποίησης των κυλίνδρων.

    Απενεργοποίηση κυλίνδρων

    24.246 Επισκέψεις στο άρθρο

    Η εξέλιξη των συστημάτων απενεργοποίησης κυλίνδρων ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια και εφαρμόστηκε κυρίως σε κινητήρες υψηλής χωρητικότητας. Σήμερα, όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξελίξει αυτή την τεχνολογία σε κινητήρες μικρού κυβισμού, όπως ο πολυβραβευμένος 3κύλινδρος 1,0 EcoBoost από την Ford και ο 1.4 TSI ACT της VW, που αντικαταστάθηκε από το νέο 1.5 TSI EVO του γκρουπ. Πώς λειτουργεί, όμως, το συγκεκριμένο σύστημα και ποια τα πλεονεκτήματά του για τους σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης; Στην ουσία, σε έναν 4κύλινδρο κινητήρα απενεργοποιούνται ο δεύτερος και ο τρίτος κύλινδρος, όταν το «φορτίο» του κινητήρα βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Για να γίνει κάτι τέτοιο, δεν διακόπτεται απλά η παροχή καυσίμου στους δύο κυλίνδρους, αλλά τα περισσότερα συστήματα απενεργοποίησης κυλίνδρων εξοπλίζονται με εκκεντροφόρο που φέρει ειδικά σχεδιασμένα έκκεντρα και κλείνει τις βαλβίδες εισόδου. Με αυτόν τον τρόπο οι εταιρείες ισχυρίζονται ότι μπορεί να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου κατά περίπου 6%, ενώ η μετάβαση στις δύο φάσεις (ενεργοποίηση/απενεργοποίηση) γίνονται ταχύτατα χωρίς να το αντιληφθεί ο οδηγός.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    FORD E-TRANSIT
    citroen