Το Audi SQ7 είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής με 3 turbo, 1 ηλεκτρικό και δύο συμβατικά (διαβάστε τη δοκιμή στο τεύχος 15/2017).

    Ηλεκτρικό turbo

    24.245 Επισκέψεις στο άρθρο

    Η συνεισφορά του υπερσυμπιεστή καυσαερίων στην αύξηση της αποδοτικότητας των κινητήρων είναι λίγο πολύ γνωστή, μιας και είναι μία τεχνολογία που εφαρμόστηκε στο χώρο της αυτοκίνησης πριν από πολλά χρόνια. Τα στάδια της εξέλιξης του ήταν αρκετά και σήμερα πολλά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής εξοπλίζονται με δύο, τρεις ή ακόμα και τέσσερις υπερσυμπιεστές. Παράλληλα, μετά από μακροχρόνια έρευνα, πέρασαν στην παραγωγή μοντέλα με υπερσυμπιεστές, οι οποίοι εξοπλίζονται με πτερυγώσεις μεταβλητής γεωμετρίας για εξάλειψη του turbo-lag, αλλά η εφεύρεση που θα μας απασχολήσει αρκετά στο μέλλον είναι το ηλεκτρικό τούρμπο.

    Πρόκειται για μία τεχνολογία που καταργεί την υστέρηση απόκρισης του κινητήρα, μιας και όταν τα καυσαέρια δεν έχουν την απαιτούμενη κινητική ενέργεια για να περιστρέψουν την φτερωτή, αναλαμβάνει δράση ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας. Έτσι, ακόμα και σε χαμηλές στροφές λειτουργίας, ο κινητήρας είναι «πρόθυμος» να επιταχύνει. Μόλις η κινητική ενέργεια των καυσαερίων γίνει επαρκής, το ηλεκτρικό turbo «δίνει τη σκυτάλη» στον συμβατικό υπερσυμπιεστή και η αύξηση της ισχύος γίνεται ομαλά. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έγινε πράξη για πρώτη φορά στο Audi SQ7, το οποίο εξοπλίζεται με έναν 4λιτρο V8 πετρελαιοκινητήρα. H ηλεκτρική ενέργεια για την περιστροφή του ηλεκτρικού turbo γίνεται μέσω του πρόσθετου ηλεκτρικού κυκλώματος των 48 Volt.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    SPRING SEAT
    4green