Η τεχνολογία ανάφλεξης χωρίς μπουζί πρόκειται να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου κατά 30% σε σχέση με ένα αντίστοιχο κινητήρα

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Koenigsegg, στα επόμενα 10 χρόνια θα εξαλειφθούν οι μέθοδοι κίνησης των βαλβίδων με εκκεντροφόρους.

Χωρίς μπουζί και εκκεντροφόρους

24.242 Επισκέψεις στο άρθρο

Δεν νοείται κινητήρας εσωτερικής καύσης χωρίς εκκεντροφόρους, όπως επίσης δεν νοείται βενζινοκινητήρας χωρίς μπουζί. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα, γιατί όλα δείχνουν ότι στο μέλλον η κίνηση των βαλβίδων εισαγωγής-εξαγωγής δε θα γίνεται μέσω των εκκεντροφόρων, αλλά με πνευματικό-υδραυλικό τρόπο. Επιπλέον, ο έλεγχος και το βύθισμα της κάθε βαλβίδας θα ελέγχεται ηλεκτρονικά. Ασφαλώς, οι κινητήρες χωρίς εκκεντροφόρους είχαν εμφανιστεί και στο παρελθόν, αλλά το κόστος ήταν αυξημένο, εμπόδιο που σύντομα δε θα υφίσταται. Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Koenigsegg, στα επόμενα 10 χρόνια θα εξαλειφθούν οι μέθοδοι κίνησης των βαλβίδων με εκκεντροφόρους, ενώ ισχυρίζεται ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία, πέρα από μείωση του βάρους, αυξάνει την ισχύ κατά 47%, τη ροπή κατά 45% και μειώνει την κατανάλωση κατά 15% σε σχέση με έναν αντίστοιχο «συμβατικό» κινητήρα. 
 
Περνώντας στη τεχνολογία των βενζινοκινητήρων χωρίς μπουζί, εδώ τον πρώτο λόγο τον έχει η Mazda με τους κινητήρες SkyActiv δεύτερης γενιάς που θα δούμε σύντομα να περνούν στην παραγωγή και ουσιαστικά καταργούν το σύστημα ανάφλεξης. Πώς γίνεται, όμως, η ανάφλεξη του καυσίμου; Θα μπορούσαμε να πούμε απλοϊκά ότι πραγματοποιείται με τρόπο που θυμίζει τους κινητήρες πετρελαίου. Το καύσιμο μίγμα βενζίνης-αέρα σε συγκεκριμένη αναλογία συμπιέζεται και καίγεται ομοιόμορφα αυξάνοντας το παραγόμενο έργο. Έτσι, ο κινητήρας γίνεται αποδοτικότερος και πιο φιλικός προς το περιβάλλον. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, οι κινητήρες με τη συγκεκριμένη τεχνολογία μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου κατά 30% σε σχέση με ένα αντίστοιχο κινητήρα. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

SPRING SEAT
NISSAN