Πολλές βλάβες στον κινητήρα προκαλούνται από τους ίδιους τους οδηγούς. Δείτε τα 7 λάθη που πρέπει να αποφύγετε, ώστε να μην κλαίτε τα χρήματα σας.
Για να μην βρεθείτε σε μια «κόλαση» εξόδων από βλάβες
Οι βλάβες που μπορούν να εμφανιστούν στη μηχανή του αυτοκινήτου δεν οφείλονται πάντα σε ελαττωματικά ανταλλακτικά ή στο πέρασμα του χρόνου. Αρκετές προκαλούνται από τους ίδιους τους οδηγούς που ξεχνούν ή αγνοούν τους «σωστούς τρόπους μεταχείρισης» ενός κινητήρα. Σας παρουσιάζουμε 7 λάθη που θα πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγετε.
Πολλές ζημιές στον κινητήρα θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, αν οι οδηγοί έριχναν έγκαιρα μια ματιά κάτω από το καπό. Για να διασφαλίσετε ότι ο κινητήρας σας θα έχει μεγάλη διάρκεια ζωής, θα πρέπει να ελέγχετε τη στάθμη των υγρών του ανά τακτά χρονικά διαστήματα και ιδιαίτερα πριν από μεγάλα ταξίδια.
Εάν δεν υπάρχει αρκετό λάδι στο κάρτερ του κινητήρα, τα εσωτερικά εξαρτήματα του μπλοκ δεν λιπαίνονται επαρκώς, με αποτέλεσμα να φθείρονται εξαιρετικά γρήγορα και να υπάρχει κίνδυνος να «κολλήσει» το μοτέρ. Η επισκευή ή η αντικαταστάτη μιας τέτοιας βλάβη θα σας κοστίσει αρκετά εκατοντάδες ευρώ, λεφτά που θα γλιτώνατε με μια ματιά 1-2 λεπτών. Προσοχή όμως γιατί και το υπερβολικό λάδι μπορεί να προκαλεί πρόβλημα στον κινητήρα. Για να είστε σίγουρος, βεβαιωθείτε ότι η στάθμη βρίσκεται εντός των ορίων που ορίζει ο δείκτης λαδιού, δηλαδή να είναι στο «F» (Full).
Εκτός από το λιπαντικό του κινητήρα θα πρέπει να ελέγχεται και η στάθμη του αντιψυκτικού υγρού, διότι αν δεν υπάρχει επαρκής ποσότητα, κινδυνεύει ο κινητήρας να υπερθερμανθεί. Αυτή η αύξηση της θερμοκρασίας θα καταστρέψει τη φλάντζα κεφαλής και θα θέσει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή ολόκληρου του μοτέρ.
Μη τήρηση των διαστημάτων service
Η διάρκεια ζωής ενός κινητήρα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη σωστή συντήρηση του. Όμως πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για να εξοικονομήσουν χρήματα, αφήνουν στη μοίρα τους τα service, υπερβαίνοντας κατά πολύ τα διαστήματα μεταξύ των επισκέψεων στο συνεργείο. Μάλιστα ειδικά στα σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου η απόσταση μεταξύ των απαιτούμενων service μπορεί να αγγίζει και τα 25.000 χλμ., η μη τήρηση του πλάνου ελέγχου μπορεί να προκαλέσει ακριβές ζημιές. Μείνετε τυπικοί στην αλλαγή λαδιών, μπουζί και όλων των φίλτρων, ώστε να επεκτείνετε τη ζωή του κινητήρα και να αποφύγετε φθορές που θα σας κοστίσουν αρκετά λεφτά.
Αγνοείτε φωτάκια και θόρυβο
Δυστυχώς ένα αυτοκίνητο δεν επισκευάζεται ποτέ μόνο του, αλλά πολλοί οδηγοί φαίνεται να έχουν άλλη άποψη. Δεν είναι ασυνήθιστο περίεργοι θόρυβοι ή προειδοποιητικά λαμπάκια (ειδικά το check engine) να αγνοούνται από μεγάλο ποσοστό ανθρώπων. Αυτό είναι τεράστιο λάθος, γιατί οι προειδοποιητικές λυχνίες σπάνια ανάβουν χωρίς λόγο. Εάν η λυχνία ελέγχου κινητήρα ανάψει όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί, τότε συνήθως κάτι δεν πάει καλά με την καύση. Μπορεί μερικές φορές ένα λαμπάκι να ανάψει κι από στιγμιαίο λάθος «διάβασμα» ενός αισθητήρα, αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ελέγχεται ώστε αν υπάρχει βλάβη να εντοπιστεί το συντομότερο δυνατό. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τους περίεργους θορύβους. Τίποτα δεν χτυπάει ή τρίζει χωρίς λόγο. Μην τους αγνοείτε.
Δεν ζεσταίνετε σωστά τον κινητήρα
Όπως οι αθλητές, έτσι και ο κινητήρας πρέπει να ζεσταθεί πριν του ζητήσετε να λειτουργήσει σε πλήρη ισχύ. Όταν ο κινητήρας είναι κρύος, το λάδι είναι πιο παχύρευστο, με αποτέλεσμα να μην λιπαίνει σωστά και να φθείρεται γρηγορότερα το μοτέρ. Επίσης δεν θα πρέπει όταν βάζετε μπροστά ένα κρύο αυτοκίνητο, να ξεκινάτε αμέσως, διότι το λάδι δεν έχει προλάβει να περάσει από όλα τα κινούμενα μέρη. Για να μην «στρεσάρετε» το κινητήρα σας κάθε πρωί, το πρώτο πράγμα που θα κάνετε μόλις μπείτε στο αυτοκίνητο είναι να βάλετε μπροστά. Ο χρόνος που θα είναι σε λειτουργία μέχρι εσείς να βάλετε τη ζώνη και να οργανωθείτε για να ξεκινήσετε, είναι αρκετός ώστε το μοτέρ να έχει λιπανθεί. Στη συνέχεια δώστε του το χρόνο για να φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία, οδηγώντας τα πρώτα χιλιόμετρα με χαμηλές στροφές.