• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Και όμως! Το ζέσταμα του κινητήρα στους σύγχρονους κινητήρες δεν ενδείκνυται! 30 δευτερόλεπτα είναι αρκετά…

Περίμενε να ζεσταθεί! Μύθος ή πραγματικότητα;

Διαβάστηκε από 123452 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/2/2018

Γνωρίζετε ότι το 90% της φθοράς ενός κινητήρα γίνεται στα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας; Δείτε τώρα, τι συμβαίνει στα πρώτα λεπτά και σε ποιες ενέργειες θα πρέπει να προβείτε ώστε να τον προστατέψετε! Πρέπει να περιμένω να ζεσταθεί ή μήπως όχι;

 
Πόσες φορές έχετε διαπιστώσει μία πιο θορυβώδη λειτουργία του κινητήρα σας τις πρώτες πρωινές ώρες και γενικότερα όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι σχετικά χαμηλή; Πόσες φορές παρατηρήσατε, ότι για μερικά δευτερόλεπτα οι στροφές του κινητήρα στο ρελαντί είναι υψηλότερες από το φυσιολογικό; Σίγουρα αρκετές και κάτι τέτοιο δεν πρέπει να σας ανησυχήσει, μιας και είναι μία προγραμματισμένη διαδικασία που έχει συγκεκριμένους σκοπούς. Στο συγκεκριμένο τεχνικό κείμενο θα αναλύσουμε τι σημαίνει «κρύα εκκίνηση», για ποιον λόγο πραγματοποιείται και τι θα πρέπει να γνωρίζουμε για να αυξήσουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό τη «ζωή» του κινητήρα μας.
 
Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε, ότι το φαινόμενο της κρύας εκκίνησης, ή cold start cycle, όπως συχνά αναφέρεται είναι μία λειτουργία που γίνεται με εντολή της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (ECU) και πραγματοποιείται σε κάθε εκκίνηση, μετά από πολύωρη αδράνεια του κινητήρα, ενώ ακόμα πιο έντονη γίνεται τους χειμερινούς μήνες. Ας δούμε σε πρώτη φάση τι συμβαίνει σε αυτά τα πρώτα λεπτά λειτουργίας!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Γιώργος

    Χρήσιμο άρθρο. Δύο ερωτήσεις: 1) Αυτό ισχύει και για τα πετρελαιοκίνητα ή εκεί όντως περιμένουμε περισσότερο να ζεσταθεί? 2)Αυτό ισχύει και πριν το σβήσιμο του κινητήρα (περιμένουμε λίγο και μετά σβήνουμε τη μηχανή σε turbo αυτοκίνητα ή όχι)?

      4
  • Takis Dimos

    Αν η εξωτερική θερμοκρασία είναι πολύ χαμηλή επιβάλεται ολιγόλεπτο ζεσταμα . Μέχρι να ξεπαρκαρουμε η να βγούμε από το γκαράζ είναι αρκετό. Τα ντίζελ θέλουν λίγο περισσότερο ζεσταμα για να 'ανεβάσουν λάδια' που λέμε. Το υπερβολικό ζεσταμα ( πάνω από 5' με δική μου εκτίμηση) δεν είναι καλό γιατί δημιουργούνται τοπικές θερμανσεις στα μέταλλα. Μετά από πίεση του κινητήρα με τούρμπο ειδικά (ανέβασμα σε ανηφόρα με γεμάτο το αυτοκίνητο) επιβάλεται ολιγόλεπτη άφορτη λειτουργία στο ρελαντί να συνέλθει λίγο το μοτέρ. Αυτά συμβάλουν στην μακροζωία του κινητήρα νομίζω. Η επιλογή λαδιών πλέον με την τεχνολογία των συνθετικών λιπαντικών δεν παίζει μεγάλο ρόλο.

     
  • Theodore.

    Για τα τούρμπο ισχύει αυτό που γράφεις,αλλά μόνον εφ' όσον το έχεις ζορίσει το μοτέρ.Το αφήνεις επομένως μερικά λεπτά να κρυώσει λίγο όλο το σύστημα που έχει υπερθερμανθεί.Αν κινείσαι στην πόλη όμως, με λίγες στροφές στον κινητήρα, δε χρειάζεται.

     
  • loukia

    ...ας μην ξεχνάμε ΟΛΟΙ ΜΑΣ, ΠΩΣ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΥΠΕΡΝΙΚΗΘΟΥΝ.- Αν είναι κάποια υποτίθεται οικονομία όπως το σύστημα start-stop με συστήματα... που όταν αλλαχτούν κοστίζουν πολύ περισσότερο από την οικονομία που μας κάναν στο καύσιμο... τα ίδια για να μην κάψουμε στα 2-3 λεπτά με το να περιμένουμε καύσιμα, όμως να κάνουμε κακό... στα μέταλλά της μηχανής μας...

     

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα