
Η Jeep σταματάει τη διάθεση του θρυλικού Wrangler στην Ευρωπαϊκή αγορά.
Νόρμες ασφαλείας, ρύπων και ηλεκτροκίνηση αφήνουν λίγο χώρο στο Wrangler στην Ευρώπη.
Mercedes, Land Rover ακόμη και η Audi λανσάρουν μοντέλα στην κατηγορία.
Η Jeep επιστρέφει με το Recon, ένα αυθεντικό εκτός δρόμου αλλά η απώλεια του Wrangler παραμένει.
Η Jeep σταματάει τη διάθεση του θρυλικού Wrangler στην Ευρωπαϊκή αγορά
Πώς θα ήταν μια Porsche χωρίς την 911 ή μία VW χωρίς το Golf; Μερικές μάρκες όσο και να έχουν προχωρήσει από το παρελθόν τους έχουν κάποια μοντέλα με τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Χωρίς το Wrangler στη γκάμα της Jeep στην Ευρώπη, θα υπάρχει ένα κενό που κανένα άλλο μοντέλο της μάρκας δεν θα μπορέσει ποτέ να καλύψει. Όσοι προλάβουν μέχρι το τέλος του χρόνου να το αγοράσουν, για τους άλλους ό,τι βρουν στα μεταχειρισμένα ή εισάγουν μόνοι τους από τις ΗΠΑ και τις άλλες αγορές εκτός Ευρώπης όπου το μοντέλο συνεχίζει κανονικά.
Νόρμες ασφαλείας, ρύπων και ηλεκτροκίνηση αφήνουν λίγο χώρο στο Wrangler στην Ευρώπη
Το Wrangler είναι θρυλικό γιατί ακριβώς παραμένει με λίγες διαφορές αυτό που ήταν εδώ και δεκαετίες. Είναι το γνήσιο εκτός δρόμου όχημα από τις ΗΠΑ, και το μόνο που έχει μείνει ως έχει στα βασικά του. Παρά τις «περιποιήσεις» που δέχτηκε το 2023 ώστε να εναρμονιστεί με τις νέες νόρμες προστασίας πεζών, οι νέοι κανονισμοί είναι απλά πολύ πολύπλοκοι για να κάνουν το Wrangler να προσαρμοστεί. Βάλε και την συμπιεσμένη αγορά των SUV όπου τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, φορτωμένα με τεχνολογία που δεν συνάδει με το χαρακτήρα του Wrangler πουλάνε σε μισή τιμή, η ζήτηση έχει πέσει.
Mercedes, Land Rover ακόμη και η Audi λανσάρουν μοντέλα στην κατηγορία
Το Wrangler είναι εξάλλου το θρυλικό μοντέλο που δεν έκανε εκ βάθους ανανέωση. Η G-Class μπορεί να δείχνει ίδια τα τελευταία χρόνια, όμως από εκτός δρόμου όχημα έγινε status-symbol, καβάλησε το καλάμι και με την τιμή να εκτινάσσεται, έγινε εύκολο να απορροφήσει όλα όσα χρειάστηκε για να συνεχίσει με τις νέες νόρμες και κανονισμούς. Το Land Rover Defender άλλαξε ολοκληρωτικά για να συνεχίσει, και δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ήταν, ενώ και αυτό, επίσης αποκλειστικά πλέον απευθύνεται στα «σαλόνια», όχι στα κατσάβραχα. Μέχρι και η Audi θέλει κομμάτι από αυτή την «πίτα» και ετοιμάζει το δικό της πανάκριβο «εκτός δρόμου».
Η Jeep επιστρέφει με το Recon, ένα αυθεντικό εκτός δρόμου αλλά η απώλεια του Wrangler παραμένει
Για την Jeep στην Ευρώπη η απάντηση θα έρθει με το ηλεκτρικό Recon που θα είναι το βασικό εκτός δρόμου όχημα της Jeep στα επόμενα χρόνια. Δεν κοιτάζει να ανταγωνιστεί G-Class και Defender, αλλά θέλει να συνεχίσει την βασική παράδοση του Wrangler. Δηλαδή εκτός δρόμου χρήση, σκληροτράχηλη εικόνα και ουσία. Μέχρι και αποσπώμενες πόρτες θα έχει. Δεν θα είναι Wrangler, θα είναι όμως ό,τι πιο κοντά. Και έτσι όμως η Jeep ίσως θα πρέπει να σκεφτεί μήπως είναι ώρα να επαναλανσάρει ένα Wrangler με τον ίδιο τρόπο που το έκανε το Defender. Στοχεύοντας δηλαδή το άνω άκρο της αγοράς. Εξάλλου στα 90.000 που είχε φτάσει το Wrangler, δεν είναι πως θα το αγόραζαν κυνηγοί και αγρότες. Άρα μπορεί.
Εσύ τι λες; Πώς σου φαίνεται μια Jeep χωρίς Wrangler; Πρέπει η μάρκα να το αντικαταστήσει με ένα νέο μοντέλο όπως έκανε η Land Rover με το Defender; Ή καλύτερα να το θυμόμαστε όπως είναι; Γνήσιο!

