
Αν η ιστορία της αυτοκίνησης ήταν αντίστροφη και τα ηλεκτρικά ήταν πρώτα, ποιoς θα ήθελε ένα βενζίνης-diesel;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι καλύτερα σε κάθε πιθανό τομέα εκτός από έναν.
Η αξία των θερμικών δεν είναι στα τεχνικά, ούτε καν όταν μιλάμε για την αυτονομία ή τη φόρτιση.
Μάθαμε να αγαπάμε τις ατέλειες των βενζίνης-diesel, όπως πολλοί προτιμούν ακόμη ένα πικάπ από τη μουσική μέσω internet.
Αν η ιστορία της αυτοκίνησης ήταν αντίστροφη και τα ηλεκτρικά ήταν πρώτα, ποιoς θα ήθελε ένα βενζίνης-diesel;
Σκέψου να είχαμε ξεκινήσει την αυτοκίνηση με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και 100 χρόνια μετά κάποιος να σου έλεγε να αλλάξεις σε θερμικό. Να πάψεις να οδηγείς ένα αμάξι που ακόμη και στις μικρές του εκδόσεις έχει πολλή δύναμη και ροπή, είναι αθόρυβο, χωρίς κραδασμούς, οδηγιέται εύκολα με ένα πόδι και χωρίς ταχύτητες, που το φορτίζεις στο σπίτι και δεν ρυπαίνει. Και στη θέση του να έχεις ένα αμάξι που θέλει κιβώτιο ταχυτήτων για να τραβάει, είναι τραχύ και θορυβώδες, θέλει να μάθεις να χρησιμοποιείς χέρια πόδια για συμπλέκτη και ταχύτητες, και να πρέπει να πηγαίνεις σε ένα ειδικό μέρος για να το ανεφοδιάσεις. Και το μόνο όφελος ότι «γεμίζει» πιο γρήγορα. Θα το έκανες;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι καλύτερα σε κάθε πιθανό τομέα εκτός από έναν
Σε ότι αφορά το αυτοκίνητο ως αυτοκίνητο και όχι όπως το βλέπουμε εμείς ως άνθρωποι με νοσταλγία, αδυναμίες, πάθη και γούστα, τα ηλεκτρικά είναι ανώτερα από κάθε άποψη. Όποιος έχει οδηγήσει ηλεκτρικό έστω και για λίγα χιλιόμετρα, δύσκολα θα πειστεί να επιστρέψει σε θερμικό. Τα ηλεκτρικά έχουν όλα όσα θέλαμε να έχουν τα αυτοκίνητα τα τελευταία 100 χρόνια, χωρίς να υστερούν σε τίποτα. Σε τίποτα εκτός από την φόρτιση. Αν η φόρτιση γινόταν σε 3 λεπτά, δεν θα έμενε τίποτα για τα θερμικά που να μπορέσει να πει κανείς πως υπερέχουν. Και αυτό είναι σχετικό, αφού για όσους οδηγούν ηλεκτρικό, η φόρτιση ούτε είναι ούτε γίνεται όπως νομίζουν όσοι οδηγούν θερμικό. Δεν φορτίζεις 0-100, αλλά κάθε τόσο από λίγο και είσαι πάντα κάπου στο 40-80, αρκετό για τις μετακινήσεις σου.
Η αξία των θερμικών δεν είναι στα τεχνικά, ούτε καν όταν μιλάμε για αυτονομία
Η αυτονομία είναι επίσης ένα ζήτημα που δεν απασχολεί ή δεν θα απασχολεί ακόμη για πολύ. Εκτός και αν κάνεις 400 χιλιόμετρα κάθε μέρα, το ζήτημα του ταξιδιού είναι θέμα προγραμματισμού, και στα επόμενα 5 χρόνια το πολύ θα έχει λυθεί και αυτό με την προσθήκη περισσότερων και ταχύτερων φορτιστών παντού στο δρόμο. Όχι, η αυτονομία δεν είναι πραγματικός λόγος για να προτιμήσεις ένα θερμικό ή υβριδικό. Ίσως η τιμή να είναι ο μόνος λόγος, όμως υπάρχει ακόμη ένας. Το συναίσθημα. Τα θερμικά αυτοκίνητα δεν είναι τέλεια, δεν αποδίδουν την ίδια ροπή παντού, θέλουν «δουλειά» από τον οδηγό για να αποδώσουν στο μάξιμουμ, κάνουν θόρυβο, κάθε χιλιόμετρο με αυτά κοστίζει πολύ παραπάνω και έχουν ένα απίστευτα πολύπλοκο μοτέρ με εκατοντάδες κινούμενα μέρη. Είναι λίγο σαν… ζωντανά.
Μάθαμε να αγαπάμε τις ατέλειες των θερμικών, όπως πολλοί προτιμούν ακόμη ένα πικάπ από το Spotify
Ειδικά για τους παλαιότερους το παράδειγμα της μουσικής είναι μάλλον ό,τι πιο κοντά. Παίζεις ένα δίσκο στο πικάπ, πρέπει να τον καθαρίσεις, να κατεβάσεις τη βελόνα, να ακούς το «χρίτσι-χρίτσι» όσο σέρνεται στο αυλάκι, και πάλι σου αρέσει περισσότερο από την απόλυτη καθαρότητα του ήχου όταν κάνεις streaming από υπηρεσίες όπως το Spotify. Παρότι πρέπει να βρεις τον δίσκο, να τον αγοράσεις, για να ακούσεις μόνο 10 κομμάτια ενώ στο Spotify έχει άπειρα, το προτιμάς. Είναι πιο δύσκολο αλλά λίγο η νοσταλγία, λίγο οι μηχανικές κινήσεις, και αποκτά χαρακτήρα. Και φυσικά η ατέλεια στον ήχο. Το ίδιο ισχύει και για τα θερμικά. Το συναίσθημα είναι ο βασικός λόγος που τόσοι τα προτιμούν ακόμη, και θα παραμείνει στα αυτοκίνητα που κυρίως απευθύνονται στο συναίσθημα, όπως τα σπορ ή τα εκτός δρόμου.
Εσύ τι λες; Μήπως είναι βασικά το συναίσθημα που προτιμάς τα θερμικά από τα ηλεκτρικά; Δεν συμφωνείς πως τα ηλεκτρικά είναι ανώτερα ως αυτοκίνητα και ο μόνος λόγος που θες ακόμη θερμικά είναι γιατί απλά τα «γουστάρεις» περισσότερο;