Πατώντας πάνω στις ίδιες αξίες και με ξεκάθαρο αστικό προσανα-τολισμό, το νέο Jazz απογειώνει αυτόν του τον χαρακτήρα στη νέα του γενιά.
Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
31.217 Επισκέψεις στο άρθρο (19/2/2021)
Κινητήρας-Επιδόσεις: Καλύτερο το υβριδικό νέο Jazz
Απέναντι στον 1,3 λίτρων ικανότατο και οικονομικό κινητήρα του προηγούμενου Jazz, η νέα γενιά του μοντέλου κάνει «ρελάνς» με έναν πιο αποδοτικό και πιο οικονομικό κινητήρα που χρησιμοποιεί το εξελιγμένο σύστημα υβριδικής τεχνολογίας i-MMD. Πιο συγκεκριμένα το νέο Jazz χρησιμοποιεί ως καρδιά του συστήματος έναν 1.500άρη θερμικό κινητήρα 98 ίππων, που λειτουργεί σε κύκλο ¶τκινσον συνδυάζεται με μια γεννήτρια για να φορτίσει τη μικρή μπαταρία, αλλά κυρίως για να δώσει ενέργεια στον 80 kW ηλεκτροκινητήρα του συστήματος, ο οποίος κινεί τους τροχούς. Μέσω μιας ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (ΕV, Hybrid, Engine) με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση, ενώ αντί συμβατικού κιβωτίου, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο μιας σχέσης. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει αλλά και χαμηλότερη κατά 1,1 λτ./100 χλμ. κατανάλωση σε σχέση με το Jazz προηγούμενης γενιάς.
Στο δρόμο: Υπερτονισμένος ο αστικός χαρακτήρας στο νέο Jazz
Όπως και ο προκάτοχός του, έτσι και το νέο Honda Jazz έχει έναν εστιασμένο αστικό προσανατολισμό, προσφέροντας τόσο μέσω της μαλακής του ανάρτησης και της ευελιξίας του, ευκολία στη χρήση και άνετες μετακινήσεις. Τον αστικό του προσανατολισμό υπογραμμίζει φυσικά και η υβριδική του τεχνολογία. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως τα καταφέρνει εξίσου καλά και σε εκτός πόλης διαδρομές, με την ανάρτηση και εδώ να είναι αποτελεσματική και άνετη, ενώ παρουσιάζει και καλύτερη ποιότητα κύλισης από τον προκάτοχό του κάτι που οφείλεται, στην αναβάθμιση που έχει δεχθεί στον τομέα της ηχομόνωσης αλλά και τις νέες ρυθμίσεις των μειωμένης τριβής αναρτήσεων. Σε κάθε περίπτωση η ασφάλεια και η άνεση που προσφέρει το καθιστούν ευχάριστο, ενώ όπως είναι λογικό διαθέτει μια πληθώρα νέων συστημάτων και στοιχείων υποβοήθησης άνεσης και ασφάλειας, μεταξύ των οποίων και 10 αερόσακους.
Η γνώμη μας
Το αποκλειστικά υβριδικό νέο Honda Jazz υπερτερεί σχεδόν παντού σε σχέση με τον προκάτοχό του και προβάλλει γενικότερα ένα τεχνολογικά προηγμένο και πρακτικό αυτοκίνητο, αστικού -κυρίως- προσανατολισμού. Όλα αυτά βεβαίως έχουν και το ανάλογο κόστος, αφού η τιμή των 22.450 ευρώ είναι τσιμπημένη για τα δεδομένα της κατηγορίας. Βέβαια το Jazz ποτέ δεν αποτελούσε το «προσιτό» μοντέλο αυτής της κατηγορίας (σ.σ 19.250 ευρώ κόστιζε το προηγούμενο σε πιο λιτή έκδοση αλλά και αυτή με κιβώτιο CVT.)
Πολυ καλο!!..αλλα ακριβο..Ave atque vale..(χαιρε και αντιο).