ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το 5θυρο smart forfour επιστρέφει εντελώς διαφορετικό από ό,τι στο παρελθόν και κυρίως, πιο έτοιμο από ποτέ ώστε να συνδυάσει την μοντέρνα εμφάνιση, την ευχρηστία και την οικονομία κίνησης, με την πρα

Το 5θυρο smart forfour επιστρέφει εντελώς διαφορετικό από ό,τι στο παρελθόν και κυρίως, πιο έτοιμο από ποτέ ώστε να συνδυάσει την μοντέρνα εμφάνιση, την ευχρηστία και την οικονομία κίνησης, με την πρακτικότητα και τους καλούς χώρους για 4 επιβάτες.

Δοκιμή: Νέο smart forfour 71 PS

41.619 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2015)

Το 5θυρο smart forfour επιστρέφει εντελώς διαφορετικό από ό,τι στο παρελθόν και κυρίως, πιο έτοιμο από ποτέ ώστε να συνδυάσει την μοντέρνα εμφάνιση, την ευχρηστία και την οικονομία κίνησης, με την πρακτικότητα και τους καλούς χώρους για 4 επιβάτες.

Στα γρήγορα:
• Κινητήρας 1,0 λτ.-71 PS
• Μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ.
• Χωρίς τέλη κυκλοφορίας
• Κοστίζει από 12.087 ευρώ

+ Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, ευελιξία, ποιότητα, χώροι για 4 και πρακτικότητα, ευκολία στην οδήγηση
- Επιδόσεις, πίσω παράθυρα με μεντεσέ, ρηχό πορτ-μπαγκάζ

Το 2004 η smart λανσάροντας το πρώτο forfour, θέλησε να προσφέρει στους θιασώτες των μοντέλων της εταιρείας μια πιο πρακτική επιλογή. Το αυτοκίνητο, βασισμένο πάνω στο Mitsubishi Colt, ήταν μεγαλύτερο και κυρίως, πολύ διαφορετικό σε σχέση με το 2θέσιο fortwo, με την εμπορική του πορεία να ολοκληρώνεται τελικά νωρίς το 2006. Σήμερα, 8 χρόνια αργότερα, η smart επιστρέφει με το νέο forfour ακολουθώντας τον πιο ορθολογικό δρόμο της απλής επιμήκυνσης του fortwo και της προσθήκης δύο πίσω θυρών στο διθέσιο αμάξωμα της νέας γενιάς του μοντέλου. Φυσικά, το forfour διατηρείται πισωκίνητο και με τον κινητήρα στο πίσω μέρος του, ενώ από πλευράς τιμής, με κόστος από 12.087 ευρώ για την έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα της δοκιμής μας, το forfour κερδίζει και σε Value for Money, παρά κάποιες εξοπλιστικές ελλείψεις της αρχικής του έκδοσης (ρύθμιση τιμονιού, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, στροφόμετρο ).

Ένα μακρύτερο smart
Σχεδιαστικά, το νέο forfour βασίζεται πάνω στη νέα γενιά του smart fortwo, στο αμάξωμα του οποίου έχουν προστεθεί οι δύο πίσω πόρτες και έχει διευρυνθεί κατά 619 χλστ. το μεταξόνιο. Περαιτέρω αισθητικές αλλαγές δεν υπάρχουν στο εμπρόσθιο ή το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με το νέο forfour να διατηρείται άκρως νεανικό και μοντέρνο. Στο όλο concept της νεανικότητας του μοντέλου εντάσσεται και η διχρωμία του αμαξώματος, με μια σειρά από διαφορετικούς συνδυασμούς να είναι διαθέσιμοι, ενώ φυσικά, υπάρχουν και διάφορα σχέδια και μεγέθη για τις ζάντες αλουμινίου. 


Κινητήρας-Επιδόσεις: Πολιτισμένος, με καλή οικονομία
Όπως και στο smart fortwo, έτσι και στο forfour, ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.000άρης βενζινοκινητήρας τοποθετείται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η ονομαστική του απόδοση φθάνει τους 71 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 91 Nm στις 2.850 σ.α.λ. Χωρίς να βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο, το μοτέρ αυτό εκμεταλλεύεται τα χαρακτηριστικά του για να προσφέρει άκρως ικανοποιητικό τράβηγμα από χαμηλά και παράλληλα, να εμφανιστεί περισσότερο «πολιτισμένο» και ήσυχο από τους συνήθεις 3κύλινδρους της κατηγορίας. Το κιβώτιο από την πλευρά του, είναι μηχανικό με 5 σχέσεις και ικανοποιεί απόλυτα με την κλιμάκωση και τη θετική αίσθηση από τον επιλογέα. Η κατανάλωση από την πλευρά της, με βάση τα δεδομένα της smart κρατιέται χαμηλά (4,2 λτ./100 χλμ), ενώ και τα 97 γρ. CO2 που εκπέμπει ο κινητήρας εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Εσωτερικό-Χώροι: Ποιοτικό, όμορφο και με πολύ καλούς χώρους για 4
Το ταμπλό του forfour είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό του διθέσιου fortwo, σε ένα πολύ μοντέρνο και άκρως ποιοτικό αποτέλεσμα. Ξεχωρίζουν στοιχεία όπως η όμορφη διχρωμία των υλικών, το τιμόνι με διάταξη κουμπιών α λα f1, αλλά και η έξυπνη απεικόνιση της θερμοκρασίας του κλιματισμού. Παράλληλα, η πρακτικότητα έρχεται πιο αυξημένη από ποτέ, μέσω της ύπαρξης 3 διαφορετικών ποτηροθηκών, θηκών στο εσωτερικό των θυρών, «κανονικού» ντουλαπιού συνοδηγού, αλλά και μιας κρυφής συρταρωτής θήκης κάτω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Στο κομμάτι της εργονομίας, τα πάντα είναι σωστά τοποθετημένα και το μόνο παράπονό μας έχει να κάνει με την πλήρη απουσία ρύθμισης του τιμονιού (ούτε σε ύψος, ούτε σε βάθος) και την επίσης απουσία ρύθμισης σε ύψος του καθίσματος του οδηγού, στην εξοπλιστική έκδοση της δοκιμής.

Χώροι για 4 χωρίς παραχωρήσεις
Αρκετά καλοί είναι οι χώροι στο εσωτερικό του forfour, με τις μετρήσεις μας να δείχνουν ότι 2 επιβάτες με ύψος ακόμη και άνω του μέσου, θα καθίσουν χωρίς πρόβλημα στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου. Ειδικότερα και παρά την ύπαρξη μη ανοιγόμενης ηλιοροφής, ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι αρκετός, το πλάτος επαρκεί για 2 ενήλικες, ενώ ο χώρος για τα γόνατά τους είναι ακόμη πολύ καλός. Εδώ, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο επιβάτης που κάθεται πίσω από το συνοδηγό μπορεί να έχει στη διάθεσή του ακόμη περισσότερο χώρο για τα γόνατά του, εάν ο συνοδηγός εκμεταλλευτεί την κλίση του ταμπλό από την πλευρά του και φέρει το κάθισμα πιο μπροστά. Στον τομέα του πορτ-μπαγκάζ από την άλλη, η χωρητικότητα βρίσκεται στο λογικό για την κατηγορία νούμερο των 185 λτ. και φυσικά, λόγω της τοποθέτησης του κινητήρα πίσω το πάτωμα είναι υψηλό, ωστόσο εάν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, τότε το νούμερο μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 975 λτ. 

Στον δρόμο: Ευέλικτο, ραφιναρισμένο και με καλή άνεση
Όπως ακριβώς και με το μικρότερο «αδελφάκι» του, έτσι και οδηγώντας κανείς το smart forfour, εκπλήσσεται από την κορυφαία ευελιξία και κυρίως, τον πολύ μικρό κύκλο στροφής του αυτοκινήτου (διάμετρος μόνο 8,65 μ.), που του επιτρέπει να ελιχθεί με ευκολία ακόμη και στους πιο στενούς δρόμους. Στο ίδιο μοτίβο έρχεται και το ελαφρύ τιμόνι με τεχνητή αίσθηση, αλλά και η υψηλή θέση οδήγησης, που ναι μεν αρχικά ξενίζει, στην καθημερινή ωστόσο οδήγηση βοηθά την περιμετρική ορατότητα. Από εκεί και πέρα και βγαίνοντας εκτός πόλης, το forfour είναι σταθερό, χωρίς να εμφανίζει μεγάλη ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους και με ελαφρύ και πάλι, αλλά με ικανοποιητική αίσθηση τιμόνι (έχει μεταβαλλόμενη υποβοήθηση). Στις στροφές, στοιχεία όπως οι μεγαλύτεροι πίσω τροχοί (205/45 R16 έναντι 195/50 R16 εμπρός) και το επεμβατικό ESP διακόπτουν άμεσα οποιαδήποτε τάση υπερστροφής, διατηρώντας το fortwo στην πορεία του υπό πίεση.

Συμπέρασμα
Μπορεί να πέρασαν 8 και κάτι παραπάνω χρόνια, από το τελευταίο 5θυρο smart, ωστόσο με το νέο forfour η εταιρεία μας δείχνει ότι η αναμονή αυτή άξιζε. Το νέο μοντέλο είναι ένα πραγματικό 4θέσιο μίνι, που φέρνει για πρώτη φόρα τη ξεχωριστή αύρα ενός smart σε όσους θα αναζητήσουν την έξτρα πρακτικότητα που αυτό προσφέρει. Σε ό,τι αφορά στο κόστος του, το forfour με τα 12.000 ευρώ που κοστίζει δεν είναι «φθηνό», από την άλλη όμως, υπάρχει το όνομα «smart» και το γενικότερο, άκρως ποιοτικό concept του αυτοκινήτου, που δεν έχουν αντίπαλο στην κατηγορία.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
NEXEN VS PIRELLI