ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα μίνι της δοκιμής δεν είναι τρία οποιαδήποτε μοντέλα, αλλά εναλλακτικές προτάσεις με την κάθε μία να έχει τη δικιά της φιλοσοφία γύρω από την προσέγγιση της οικονομίας, αλλά και της κατασκευής ενός

Τα μίνι της δοκιμής δεν είναι τρία οποιαδήποτε μοντέλα, αλλά εναλλακτικές προτάσεις με την κάθε μία να έχει τη δικιά της φιλοσοφία γύρω από την προσέγγιση της οικονομίας, αλλά και της κατασκευής ενός σύγχρονου μίνι.

3 Μίνι με διαφορετικό καύσιμο

41.617 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2015)

Το diesel Fiat Panda, το πισωκίνητο smart forfour με τον τοποθετημένο πίσω 1.000άρη βενζινοκινητήρα και το αεριοκίνητο VW eco up! κινούνται ευέλικτα, αναζητώντας την οικονομία & την ολοκλήρωση.

Στα γρήγορα:

VW eco up!
• Κοστίζει από 12.640 ευρώ
• Είναι 1,0 λτ. με φυσικό αέριο και 68 άλογα
• Καίει 2,9 kg/100 χλμ.
• Δεν πληρώνει τέλη

smart forfour 1,0
• Κοστίζει από 12.087 ευρώ
• Είναι 1,0 λτ. βενζίνης με 71 άλογα
• Καίει 4,2 λτ./100 χλμ
• Δεν πληρώνει τέλη

Fiat Panda 1,3 MTJ II

• Κοστίζει 11.667 ευρώ
• Είναι 1,3 λτ. turbo diesel με 75 άλογα
• Καίει 3,9 λτ./100 χλμ
• Πληρώνει 93,6 ευρώ τέλη

Τα μίνι της δοκιμής δεν είναι τρία οποιαδήποτε μοντέλα, αλλά εναλλακτικές προτάσεις με την κάθε μία να έχει τη δικιά της φιλοσοφία γύρω από την προσέγγιση της οικονομίας, αλλά και της κατασκευής ενός σύγχρονου μίνι. Το τετραγωνισμένο Fiat Panda, κάνει θραύση στην πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.300άρη MultiJet κινητήρα των 75 ίππων. Το νέο smart forfour επιστρέφει έχοντας φέρει τα μπροστά-πίσω, αφού πλέον είναι πισωκίνητο, πισωμήχανο και έχει έναν σύγχρονο 1.000άρη κινητήρα βενζίνης. Τέλος το up!, η πρώτη σοβαρή προσπάθεια της VW στην κατηγορία των μίνι, βάζει στο τραπέζι με την έκδοση eco up!, το φυσικό αέριο ένα εναλλακτικό καύσιμο, που υπόσχεται την απόλυτη οικονομία στην μετακίνηση. Με δεδομένη την παραπλήσια τιμή, θα ψάξουμε να βρούμε ποιο από τα 3 μίνι προσφέρει το καλύτερο εναλλακτικό πακέτο σήμερα, ειδικά τώρα που οι τιμές των καυσίμων έχουν κατρακυλήσει (ευτυχώς)…

Εμφάνιση: Το forfour δείχνει τον trendy χαρακτήρα του
Το μόνο κοινό στοιχείο στην εμφάνιση των 3 μίνι είναι οι compact διαστάσεις με το μήκος να είναι λίγο πάνω, λίγο κάτω από τα 3,5 μ. Το smart forfour, που έχει εξελιχθεί παράλληλα με το νέο Renault Twingo, έχει το σχεδιαστικό DNA του νέου smart, με την προσθήκη φυσικά δύο πίσω θυρών και 619 χλστ. στο μεταξόνιο. Ακρως νεανικό και μοντέρνο, το forfour έχει έναν ιδιαίτερα trendy χαρακτήρα, που τονίζεται από τη διχρωμία του αμαξώματος και μια σειρά από δυνατότητες εξατομίκευσης. Από εκεί και πέρα το… ημίψηλο Panda έχει ακολουθήσει το τετραγωνισμένο μοτίβο, που είναι εμφανές παντού. Η σχεδίαση του eco up! είναι η πιο συντηρητική. Ενσωματώνει τη σοβαρή σχεδίαση των μοντέλων VW, σε ένα παιχνιδιάρικο και νεανικό μοτίβο όμως. Αυτό το πετυχαίνει με τη σχεδίαση του εμπρόσθιου προφυλακτήρα που μοιάζει να χαμογελάει. 


Κινητήρες: Το Panda ξεχωρίζει σε ροπή και επιδόσεις
Το forfour είναι πλέον πισωμήχανο και πισωκίνητο. Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας αποδίδει 71 ίππους και 91 Nm ροπής. Σίγουρα δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο και το forfour είναι πιο αργό από το γαλλικό alter ego του, το Twingo (λόγω βάρους και μακρύτερης κλιμάκωσης του κιβωτίου). Ωστόσο έχει ικανοποιητικό τράβηγμα από χαμηλά, άκρως πολιτισμένη λειτουργία και εμφανίζει χαμηλά επίπεδα θορύβου. Αντίθετα το πετρελαιοκίνητο Panda, με το Multijet II 1,3 λίτρων της Fiat στην έκδοση των 75 ίππων, είναι αισθητά πιο τραχύ και θορυβώδες. Ο πετρελαιοκινητήρας αυτός ωφελείται από τη «γεμάτη» ροπή του, από τις χαμηλές κιόλας στροφές και, σε συνδυασμό με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο, εντυπωσιάζει με την ευκολία του στο να ανεβάσει απόδοση όποτε ο οδηγός το θελήσει. Οι ρεπρίζ του μοτέρ αυτού είναι κορυφαίες για τα δεδομένα της κατηγορίας. Από την άλλη το 3κύλινδρο μοτέρ του eco up! έχει δεχθεί τις κατάλληλες ρυθμίσεις για την καύση φυσικού αερίου και αποδίδει 68 ίππους με 90 Nm ροπής. Ελέω των 2 δεξαμενών φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 11 κιλών CNG, το βάρος είναι αυξημένο κατά 80 κιλά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις και έτσι οι επιδόσεις του eco up! είναι ασθενείς, τόσο από στάση και κυρίως εν κινήσει. Η λειτουργία πάντως είναι ποιοτική, χωρίς κραδασμούς και θόρυβο. Να σημειωθεί πως το eco up! λειτουργεί με βενζίνη (μόνο 10 λτ. το ρεζερβουάρ), μόνο όταν εξαντληθεί το φυσικό αέριο, χωρίς η αλλαγή να γίνεται αισθητή. 

Κόστος κίνησης: Το eco up! δεν παίζεται
Το μεγάλο ατού του eco up! είναι το εξαιρετικά χαμηλά κόστος κίνησής του. Με θεωρητική κατανάλωση 2,9 κιλά/100 χλμ. και τιμή CNG 0,785 ευρώ/κιλά, έχουμε κόστος μόλις 2,3 ευρώ/100 χλμ.! Η μέση κατανάλωση στη διάρκεια των δοκιμών μας μάλιστα δεν ξεπέρασε τα 3,6 κιλά/100 χλμ.
Το μόνο θέμα που εγκύπτει είναι το περιορισμένο (προς το παρόν) δίκτυο ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο, αφού μέχρι σήμερα υπάρχουν μόνο 3 σταθμοί στην Αθήνα και 1 στη Θεσσαλονίκη.
Στα συν φυσικά και η απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας. Το πετρελαιοκίνητο Fiat Panda είναι το αμέσως πιο οικονομικό μίνι της δοκιμής, αφού θεωρητικά χρειάζεται 4,3 ευρώ/100 χλμ. (τιμή diesel στα 1,11 ευρώ/λτ.) Στην πράξη η μέση κατανάλωση ήταν γύρω στα 4,8 λτ./100 χλμ.
Παρότι μειωμένη αισθητά, η τιμή της βενζίνης παραμένει υψηλή σε σχέση με τα άλλα καύσιμα. H θεωρητική κατανάλωση του smart forfour είναι 4,2 λτ./100 χλμ. ή 5,7 ευρώ /100 χλμ. (τιμή αμόλυβδη 1,367ευρώ /λτ.). Στην πράξη όμως η κατανάλωση φλερτάρει με τα 6,0 λτ./100 χλμ.

Εσωτερικό: Καθένα με τη χάρη του
Στο εσωτερικό του Panda συνεχίζεται η εμμονή με τα τετράγωνα μοτίβα. Τετράγωνα βλέπεις στα χειριστήρια του κλιματισμού, τα όργανα του πίνακα, τα ηχεία, το λεβιέ το χειρόφρενο, τα χειριστήρια στο τιμόνι, τα κουμπιά του ηχοσυστήματος. Κατά τα λοιπά, τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό έχουν καλή συναρμογή και σωστό φινίρισμα, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η διχρωμία στο ταμπλό. Αρκετά ιδιαίτερη είναι και η αισθητική στο smart forfour, ειδικά στην ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση, που είχαμε στη διάθεσή μας. Πέρα από το πορτοκαλί διχτυωτό ύφασμα που καλύπτει το ταμπλό υπάρχουν και άλλα μικρά highlights που τραβούν την προσοχή. Ανάμεσα σε αυτά, το ξεχωριστό στροφόμετρο και το ρολόι στο πλάι αριστερά, η έγχρωμη οθόνη στην κορυφή της κονσόλας, το α λα F1 τιμόνι, οι αεραγωγοί και η έξυπνη απεικόνιση της θερμοκρασίας του κλιματισμού. Και εδώ τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά ανθεκτικά και εξαιρετικά φινιρισμένα.
Το eco up! έχει την πιο σοβαρή αισθητική στα πρότυπα της VW, χωρίς κάποια ιδιαίτερη νότα, εκτός ίσως από το αποσπώμενο σύστημα πλοήγησης και υπολογιστή ταξιδιού στην κορυφή του ταμπλό. Η ποιότητα κατασκευής θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Value for Money: To Panda είναι το πιο προσιτό
Παρά τον diesel κινητήρα, το Panda είναι το πιο προσιτό όλων μιας και η τιμή του με απόσυρση και προσφορά είναι 11.660 ευρώ στην έκδοση Pop. Από την έκδοση αυτή λείπει το ηχοσύστημα. Ακριβώς στη μέση του εύρους τιμών κάθεται το νέο smart forfour, που κοστίζει 12.087 ευρώ. Φθηνό δεν το λες, αλλά αφενός υπάρχει το όνομα «smart» και αφετέρου ο εξοπλισμός έχει όλα τα απαραίτητα συν αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού και cruise control. Mε 12.640 ευρώ το VW eco up! είναι το ακριβότερο με τον εξοπλισμό της έκδοσης να προσφέρει τα συνήθη για την κατηγορία απαραίτητα στοιχεία. Σε όλα τα μοντέλα προσφέρεται στάνταρ διετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Οδική συμπεριφορά: Ευέλικτα και ασφαλή
Tο smart forfour, εκπλήσσει με την κορυφαία ευελιξία (κύκλος στροφής μόνο 8,65 μ.) και την ευκολία οδήγησής του. Στο ίδιο μοτίβο έρχεται το ελαφρύ, αλλά με τεχνητή αίσθηση τιμόνι, το οποίο όμως είναι απαλλαγμένο από κάθε ανεπιθύμητη αντίδραση μιας και κινητήριοι τροχοί είναι οι πίσω. Η υψηλή θέση οδήγησης αρχικά ξενίζει, ωστόσο στην καθημερινή οδήγηση βοηθά την περιμετρική ορατότητα. Βγαίνοντας εκτός πόλης, το forfour εμφανίζει μια ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, αλλά το ESP διαθέτει ειδική λειτουργία και έτσι δεν υπάρχει τελικά πρόβλημα. Στις στροφές σε καμία περίπτωση δεν γίνεται αντιληπτή η πίσω κίνηση και το αυτοκίνητο έχει ελαφρά υποστροφική συμπεριφορά στο όριο, ενώ το επεμβατικό ESP και τα καλά φρένα διακόπτουν άμεσα οποιαδήποτε τάση αποσταθεροποίησης. Το Panda εμφανίζει μια τραχύτητα στον κινητήρα και την κύλιση, αλλά πατάει καλά. Μόνο όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, ο πίσω άξονας δείχνει ελαφρώς νευρικός πάνω από τα εγκάρσια σαμαράκια. Από την άλλη, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και είναι το μόνο με έξτρα υποβοήθηση (επιλογή City). Τα φρένα είναι και αυτά ικανά με καλή αίσθηση. Το eco up! καταφέρνει και κρύβει πως πρόκειται για ένα μίνι αυτοκίνητο. Έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, είναι το πιο άνετο, χωρίς πουθενά να δείχνει άτσαλο ή απρόσεκτο όσον αφορά στη συνδεσμολογία ή στη στιβαρότητα του πλαισίου. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, στις στροφές οι κλίσεις είναι ελεγχόμενες, στις ευθείες είναι σταθερό και δείχνει σίγουρο, ενώ δεν ενοχλείται από αεροδυναμικούς θορύβους. Το μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης δεν ευνοεί τις αποδράσεις μακριά από την πόλη.

Συμπέρασμα
Σίγουρα ο ώριμος, ποιοτικός, ευρύχωρος και ολοκληρωμένος χαρακτήρας του VW eco up!, όπως και η κορυφαία οικονομία κίνησης δεν περνούν απαρατήρητα. Όπως όμως και η υψηλή τιμή και κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό και φυσικά στο δίκτυο ανεφοδιασμού με CNG (προς το παρόν). Το νέο smart forfour κάνει την επανάσταση στα μίνι όντας για πρώτη φορά πισωκίνητο και πισωμήχανο και δείχνει πως η αναμονή άξιζε.
Η τιμή του είναι λογική και προσφέρει πρακτικότητα με την ιδιαίτερα αύρα ενός smart.
Το Panda έχει έναν οικονομικό (αν και τραχύ) diesel κινητήρα και ιταλικό ταμπεραμέντο. Κυρίως όμως έχει μια δελεαστική τιμή και το πεδίο δράσης του ξεφεύγει με άνεση από τα όρια της πόλης.

Fiat Panda 1,3 MJet 75PS
+ Επιδόσεις, θέση οδήγησης, οικονομία καυσίμου, χώροι επιβατών και αποσκευών
- Τραχύτητα κινητήρα, χώροι για μικροαντικείμενα, αναπηδήσεις πίσω άξονα

Smart forfour 71 PS
+ Σχεδίαση, ευελιξία, ποιότητα, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, απαλλαγή από τέλη
- Ευπάθεια στον πλευρικό άνεμο, πίσω παράθυρα με μεντεσέ, χώρος αποσκευών

VW eco up!

+ Οικονομία, χώροι, απαλλαγή από τέλη, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις, δίκτυο ανεφοδιασμού (προς το παρόν), πίσω παράθυρα με μεντεσέ και χειρισμός εμπρός παραθύρων

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
NEXEN VS PIRELLI