3 Μίνι με διαφορετικό καύσιμο
41.617 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2015)
Το diesel Fiat Panda, το πισωκίνητο smart forfour με τον τοποθετημένο πίσω 1.000άρη βενζινοκινητήρα και το αεριοκίνητο VW eco up! κινούνται ευέλικτα, αναζητώντας την οικονομία & την ολοκλήρωση.
Στα γρήγορα:
VW eco up!
• Κοστίζει από 12.640 ευρώ
• Είναι 1,0 λτ. με φυσικό αέριο και 68 άλογα
• Καίει 2,9 kg/100 χλμ.
• Δεν πληρώνει τέλη
smart forfour 1,0
• Κοστίζει από 12.087 ευρώ
• Είναι 1,0 λτ. βενζίνης με 71 άλογα
• Καίει 4,2 λτ./100 χλμ
• Δεν πληρώνει τέλη
Fiat Panda 1,3 MTJ II
• Κοστίζει 11.667 ευρώ
• Είναι 1,3 λτ. turbo diesel με 75 άλογα
• Καίει 3,9 λτ./100 χλμ
• Πληρώνει 93,6 ευρώ τέλη
Τα μίνι της δοκιμής δεν είναι τρία οποιαδήποτε μοντέλα, αλλά εναλλακτικές προτάσεις με την κάθε μία να έχει τη δικιά της φιλοσοφία γύρω από την προσέγγιση της οικονομίας, αλλά και της κατασκευής ενός σύγχρονου μίνι. Το τετραγωνισμένο Fiat Panda, κάνει θραύση στην πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.300άρη MultiJet κινητήρα των 75 ίππων. Το νέο smart forfour επιστρέφει έχοντας φέρει τα μπροστά-πίσω, αφού πλέον είναι πισωκίνητο, πισωμήχανο και έχει έναν σύγχρονο 1.000άρη κινητήρα βενζίνης. Τέλος το up!, η πρώτη σοβαρή προσπάθεια της VW στην κατηγορία των μίνι, βάζει στο τραπέζι με την έκδοση eco up!, το φυσικό αέριο ένα εναλλακτικό καύσιμο, που υπόσχεται την απόλυτη οικονομία στην μετακίνηση. Με δεδομένη την παραπλήσια τιμή, θα ψάξουμε να βρούμε ποιο από τα 3 μίνι προσφέρει το καλύτερο εναλλακτικό πακέτο σήμερα, ειδικά τώρα που οι τιμές των καυσίμων έχουν κατρακυλήσει (ευτυχώς)…
Εμφάνιση: Το forfour δείχνει τον trendy χαρακτήρα του
Το μόνο κοινό στοιχείο στην εμφάνιση των 3 μίνι είναι οι compact διαστάσεις με το μήκος να είναι λίγο πάνω, λίγο κάτω από τα 3,5 μ. Το smart forfour, που έχει εξελιχθεί παράλληλα με το νέο Renault Twingo, έχει το σχεδιαστικό DNA του νέου smart, με την προσθήκη φυσικά δύο πίσω θυρών και 619 χλστ. στο μεταξόνιο. Ακρως νεανικό και μοντέρνο, το forfour έχει έναν ιδιαίτερα trendy χαρακτήρα, που τονίζεται από τη διχρωμία του αμαξώματος και μια σειρά από δυνατότητες εξατομίκευσης. Από εκεί και πέρα το… ημίψηλο Panda έχει ακολουθήσει το τετραγωνισμένο μοτίβο, που είναι εμφανές παντού. Η σχεδίαση του eco up! είναι η πιο συντηρητική. Ενσωματώνει τη σοβαρή σχεδίαση των μοντέλων VW, σε ένα παιχνιδιάρικο και νεανικό μοτίβο όμως. Αυτό το πετυχαίνει με τη σχεδίαση του εμπρόσθιου προφυλακτήρα που μοιάζει να χαμογελάει.
Κινητήρες: Το Panda ξεχωρίζει σε ροπή και επιδόσεις
Το forfour είναι πλέον πισωμήχανο και πισωκίνητο. Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας αποδίδει 71 ίππους και 91 Nm ροπής. Σίγουρα δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο και το forfour είναι πιο αργό από το γαλλικό alter ego του, το Twingo (λόγω βάρους και μακρύτερης κλιμάκωσης του κιβωτίου). Ωστόσο έχει ικανοποιητικό τράβηγμα από χαμηλά, άκρως πολιτισμένη λειτουργία και εμφανίζει χαμηλά επίπεδα θορύβου. Αντίθετα το πετρελαιοκίνητο Panda, με το Multijet II 1,3 λίτρων της Fiat στην έκδοση των 75 ίππων, είναι αισθητά πιο τραχύ και θορυβώδες. Ο πετρελαιοκινητήρας αυτός ωφελείται από τη «γεμάτη» ροπή του, από τις χαμηλές κιόλας στροφές και, σε συνδυασμό με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο, εντυπωσιάζει με την ευκολία του στο να ανεβάσει απόδοση όποτε ο οδηγός το θελήσει. Οι ρεπρίζ του μοτέρ αυτού είναι κορυφαίες για τα δεδομένα της κατηγορίας. Από την άλλη το 3κύλινδρο μοτέρ του eco up! έχει δεχθεί τις κατάλληλες ρυθμίσεις για την καύση φυσικού αερίου και αποδίδει 68 ίππους με 90 Nm ροπής. Ελέω των 2 δεξαμενών φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 11 κιλών CNG, το βάρος είναι αυξημένο κατά 80 κιλά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις και έτσι οι επιδόσεις του eco up! είναι ασθενείς, τόσο από στάση και κυρίως εν κινήσει. Η λειτουργία πάντως είναι ποιοτική, χωρίς κραδασμούς και θόρυβο. Να σημειωθεί πως το eco up! λειτουργεί με βενζίνη (μόνο 10 λτ. το ρεζερβουάρ), μόνο όταν εξαντληθεί το φυσικό αέριο, χωρίς η αλλαγή να γίνεται αισθητή.
Κόστος κίνησης: Το eco up! δεν παίζεται
Το μεγάλο ατού του eco up! είναι το εξαιρετικά χαμηλά κόστος κίνησής του. Με θεωρητική κατανάλωση 2,9 κιλά/100 χλμ. και τιμή CNG 0,785 ευρώ/κιλά, έχουμε κόστος μόλις 2,3 ευρώ/100 χλμ.! Η μέση κατανάλωση στη διάρκεια των δοκιμών μας μάλιστα δεν ξεπέρασε τα 3,6 κιλά/100 χλμ.
Το μόνο θέμα που εγκύπτει είναι το περιορισμένο (προς το παρόν) δίκτυο ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο, αφού μέχρι σήμερα υπάρχουν μόνο 3 σταθμοί στην Αθήνα και 1 στη Θεσσαλονίκη.
Στα συν φυσικά και η απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας. Το πετρελαιοκίνητο Fiat Panda είναι το αμέσως πιο οικονομικό μίνι της δοκιμής, αφού θεωρητικά χρειάζεται 4,3 ευρώ/100 χλμ. (τιμή diesel στα 1,11 ευρώ/λτ.) Στην πράξη η μέση κατανάλωση ήταν γύρω στα 4,8 λτ./100 χλμ.
Παρότι μειωμένη αισθητά, η τιμή της βενζίνης παραμένει υψηλή σε σχέση με τα άλλα καύσιμα. H θεωρητική κατανάλωση του smart forfour είναι 4,2 λτ./100 χλμ. ή 5,7 ευρώ /100 χλμ. (τιμή αμόλυβδη 1,367ευρώ /λτ.). Στην πράξη όμως η κατανάλωση φλερτάρει με τα 6,0 λτ./100 χλμ.
Εσωτερικό: Καθένα με τη χάρη του
Στο εσωτερικό του Panda συνεχίζεται η εμμονή με τα τετράγωνα μοτίβα. Τετράγωνα βλέπεις στα χειριστήρια του κλιματισμού, τα όργανα του πίνακα, τα ηχεία, το λεβιέ το χειρόφρενο, τα χειριστήρια στο τιμόνι, τα κουμπιά του ηχοσυστήματος. Κατά τα λοιπά, τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό έχουν καλή συναρμογή και σωστό φινίρισμα, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η διχρωμία στο ταμπλό. Αρκετά ιδιαίτερη είναι και η αισθητική στο smart forfour, ειδικά στην ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση, που είχαμε στη διάθεσή μας. Πέρα από το πορτοκαλί διχτυωτό ύφασμα που καλύπτει το ταμπλό υπάρχουν και άλλα μικρά highlights που τραβούν την προσοχή. Ανάμεσα σε αυτά, το ξεχωριστό στροφόμετρο και το ρολόι στο πλάι αριστερά, η έγχρωμη οθόνη στην κορυφή της κονσόλας, το α λα F1 τιμόνι, οι αεραγωγοί και η έξυπνη απεικόνιση της θερμοκρασίας του κλιματισμού. Και εδώ τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά ανθεκτικά και εξαιρετικά φινιρισμένα.
Το eco up! έχει την πιο σοβαρή αισθητική στα πρότυπα της VW, χωρίς κάποια ιδιαίτερη νότα, εκτός ίσως από το αποσπώμενο σύστημα πλοήγησης και υπολογιστή ταξιδιού στην κορυφή του ταμπλό. Η ποιότητα κατασκευής θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο.
Value for Money: To Panda είναι το πιο προσιτό
Παρά τον diesel κινητήρα, το Panda είναι το πιο προσιτό όλων μιας και η τιμή του με απόσυρση και προσφορά είναι 11.660 ευρώ στην έκδοση Pop. Από την έκδοση αυτή λείπει το ηχοσύστημα. Ακριβώς στη μέση του εύρους τιμών κάθεται το νέο smart forfour, που κοστίζει 12.087 ευρώ. Φθηνό δεν το λες, αλλά αφενός υπάρχει το όνομα «smart» και αφετέρου ο εξοπλισμός έχει όλα τα απαραίτητα συν αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού και cruise control. Mε 12.640 ευρώ το VW eco up! είναι το ακριβότερο με τον εξοπλισμό της έκδοσης να προσφέρει τα συνήθη για την κατηγορία απαραίτητα στοιχεία. Σε όλα τα μοντέλα προσφέρεται στάνταρ διετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.
Οδική συμπεριφορά: Ευέλικτα και ασφαλή
Tο smart forfour, εκπλήσσει με την κορυφαία ευελιξία (κύκλος στροφής μόνο 8,65 μ.) και την ευκολία οδήγησής του. Στο ίδιο μοτίβο έρχεται το ελαφρύ, αλλά με τεχνητή αίσθηση τιμόνι, το οποίο όμως είναι απαλλαγμένο από κάθε ανεπιθύμητη αντίδραση μιας και κινητήριοι τροχοί είναι οι πίσω. Η υψηλή θέση οδήγησης αρχικά ξενίζει, ωστόσο στην καθημερινή οδήγηση βοηθά την περιμετρική ορατότητα. Βγαίνοντας εκτός πόλης, το forfour εμφανίζει μια ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, αλλά το ESP διαθέτει ειδική λειτουργία και έτσι δεν υπάρχει τελικά πρόβλημα. Στις στροφές σε καμία περίπτωση δεν γίνεται αντιληπτή η πίσω κίνηση και το αυτοκίνητο έχει ελαφρά υποστροφική συμπεριφορά στο όριο, ενώ το επεμβατικό ESP και τα καλά φρένα διακόπτουν άμεσα οποιαδήποτε τάση αποσταθεροποίησης. Το Panda εμφανίζει μια τραχύτητα στον κινητήρα και την κύλιση, αλλά πατάει καλά. Μόνο όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, ο πίσω άξονας δείχνει ελαφρώς νευρικός πάνω από τα εγκάρσια σαμαράκια. Από την άλλη, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και είναι το μόνο με έξτρα υποβοήθηση (επιλογή City). Τα φρένα είναι και αυτά ικανά με καλή αίσθηση. Το eco up! καταφέρνει και κρύβει πως πρόκειται για ένα μίνι αυτοκίνητο. Έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, είναι το πιο άνετο, χωρίς πουθενά να δείχνει άτσαλο ή απρόσεκτο όσον αφορά στη συνδεσμολογία ή στη στιβαρότητα του πλαισίου. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, στις στροφές οι κλίσεις είναι ελεγχόμενες, στις ευθείες είναι σταθερό και δείχνει σίγουρο, ενώ δεν ενοχλείται από αεροδυναμικούς θορύβους. Το μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης δεν ευνοεί τις αποδράσεις μακριά από την πόλη.
Συμπέρασμα
Σίγουρα ο ώριμος, ποιοτικός, ευρύχωρος και ολοκληρωμένος χαρακτήρας του VW eco up!, όπως και η κορυφαία οικονομία κίνησης δεν περνούν απαρατήρητα. Όπως όμως και η υψηλή τιμή και κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό και φυσικά στο δίκτυο ανεφοδιασμού με CNG (προς το παρόν). Το νέο smart forfour κάνει την επανάσταση στα μίνι όντας για πρώτη φορά πισωκίνητο και πισωμήχανο και δείχνει πως η αναμονή άξιζε.
Η τιμή του είναι λογική και προσφέρει πρακτικότητα με την ιδιαίτερα αύρα ενός smart.
Το Panda έχει έναν οικονομικό (αν και τραχύ) diesel κινητήρα και ιταλικό ταμπεραμέντο. Κυρίως όμως έχει μια δελεαστική τιμή και το πεδίο δράσης του ξεφεύγει με άνεση από τα όρια της πόλης.
Fiat Panda 1,3 MJet 75PS
+ Επιδόσεις, θέση οδήγησης, οικονομία καυσίμου, χώροι επιβατών και αποσκευών
- Τραχύτητα κινητήρα, χώροι για μικροαντικείμενα, αναπηδήσεις πίσω άξονα
Smart forfour 71 PS
+ Σχεδίαση, ευελιξία, ποιότητα, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, απαλλαγή από τέλη
- Ευπάθεια στον πλευρικό άνεμο, πίσω παράθυρα με μεντεσέ, χώρος αποσκευών
VW eco up!
+ Οικονομία, χώροι, απαλλαγή από τέλη, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις, δίκτυο ανεφοδιασμού (προς το παρόν), πίσω παράθυρα με μεντεσέ και χειρισμός εμπρός παραθύρων
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Θα μπορούσε να είναι και χειρότερα. Μία συνεργασία VW-Renault, που το αυτοκίνητο, όποτε είχε πλευρικούς ανέμους, θα έσβηνε!
Είναι αυστηρά αυτοκίνητα πόλης. Καλά κάνετε και τονίζεται τις αδυναμίες αυτών των αυτοκινήτων, για να αποφύγουμε απώλειες ανθρώπων. Το θέμα είναι οτι επειδή κινούμαι πολύ συχνά στην εθνική οδό Αθηνών Λαμίας βλέπω smart να κινούνται στη τελική τους, 130 - 140 km/h, πράγμα που με προβληματίζει και με στεναχωρεί. Δυστυχώς οι οδηγοί τους έχουν παντελώς άγνοια κυνδίνου και καμία σχέση με την πραγματική οδήγηση, που σημαίνει πάθος για την οδήγηση αλλά πάνω απο όλα σεβασμό για την ανθρώπινη ζωή του άλλου και τη δική σου.
Ας είναι... Επειδη εχω δυο Renault στην κατοχή μου (το ενα ειναι το πρωτης γενιας Twingo) και μεσα απο τα καλα τους και τα κακα τους, αυτο που μενει στο τελος ειναι οτι ειναι αυτοκινητα που μπορεις να βασιστεις, θα ηθελα να ξερω στην συγκεκριμενη δοκιμη πως ειναι τα υπολοιπα μικρα της κατηγοριας αυτης.
Απάντηση: Στο site μπορεις να βρείς τις δοκιμές ολων των μικρών και να δεις πως συμπεριφέρονται. Οταν σφυράς οφσαίτ μια συγκεκριμένη ενεργεια ενος παίκτη (Twingo) δεν σημαίνει οτι τον θεωρείς συνολικά κακό παίκτη, ουτε οτι θεωρείς κακή την ομάδα του. Βλέπεις το οφσαίτ και το σφυράς. Γιατι? Γιατι ειναι οφσάιτ!! Εχεις αντίρρηση? Δεν θάθελες σαν φαν της Renault κατι καλύτερο στον τομέα αυτο?
Αφού βγάλατε κύριοι του autotriti προβληματικό αυτοκίνητο της VW, θα βγάλετε άχρηστο ότι θα κυκλοφορήσει στους δρόμους τα επόμενα 200 χρόνια.
Ο τίτλος του άρθρου είναι λάθος θα έπρεπε να είναι: Τα «παίρνει ο αέρας». Πρόκειται στην ουσία για το ίδιο σασί με διαφορετικές ονομασίες Renault Twingo - Smart Forfour. Δεν πιστεύω να υπάρχει σκοπιμότητα που δεν αναφέρεται ότι το Smart Forfour έχει και αυτό ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους.
Απο το συγκεκριμενο σημειο πριν την κακιας σκαλα με οτι και να εχω περασει κουναει (δυο λωριδες μετατωπιση με Autobianchi Abarth πολλα χρονια πριν, μεχρι και με stayer στρατιωτικο...!!!). Μηπως να υποδειξετε στα εργοστασια να συμπεριλαβουν τα συγκεκριμενα σημεια που αναφερετε στις σκληρες δοκιμες τους? Πως για παραδειγμα πανε στην ανταρκτική για δοκιμές ψυχους, να εχουν την "kakia skala" (ή mal escalier στα Γαλλικα) σημειο αναφορας για πλευρικο ανεμο!!!
Απάντηση: Μπάμπη, πριν 40 χρόνια που οδηγάγαμε Autobianchi Abarth, δεν ειχε 3 λουρίδες στην Κακιά Σκάλα για να μετατοπίζεσαι δυο λουρίδες, ουτε τουνελ ειχε, που μόλις βγαίνεις, σε παιρνει και σε σηκώνει. Το θέμα ειναι 40 χρόνια μετά, οτι τα αυτοκίνητα που οδηγάμε πρέπει να ειναι σχεδιασμένα ετσι ωστε να μην εχουν τέτοια προβλήματα.
Γιατί δεν λέτε και για τα παλαιότερα smart?αυτά και αν τα παιρνει ο αέρας...έχω ενα και γιαυτό το λεω
Αγαπητό autotriti, μόλις σκότωσες το Renault twingo. Τώρα μπορείτε να κάνετε το εν λόγω αυτοκίνητο σύγκριση με το fiat panda και το opel agila να δούμε ποιο έχει πιο μεγάλη ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους.
και το swift που ειχα-2008 μοντελο-ηταν ευπαθες στον πλευρικο ανεμο.αττικη οδος,4 μποφορ,πολλα εγκεφαλικα....τοτε δε γραφτηκε τιποτα...πραγματικα κανετε δοκιμες?
Είναι πολύ σημαντικό έστω και καθυστερημένα να βλέπω από ένα περιοδικό αυτοκινήτου να είναι με την πλευρά των οδηγών και όχι με την πλευρά των εταιριών- πελατών. Δύσκολος δρόμος αυτός δε λέω, όμως είναι ο μόνος τρόπος για να συνεχίσουν να υπάρχουν περιοδικά αυτοκινήτου και να μην είναι απλές διαφημιστικές καταχωρήσεις μοντέλων διαφόρων εταιριών!! Είστε σε καλό δρόμο μακάρι να συνεχίσετε έτσι.
Εδώ που τα λέμε για το ότι "δεν τεκμηριώνεται με συγκεκριμένα τεχνικά στοιχεία και δεν υποστηρίζεται από συγκεκριμένο πρωτόκολλο δοκιμής" δίκαιο έχει η Renault. Τέτοιες κριτικές δεν μπορεί να βασίζονται σε μία αίσθηση και το συμπέρασμα να είναι "...έχει τόση ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους που μπορεί να σε βγάλει από τη λωρίδα σου, αν δεν είσαι προετοιμασμένος."!
Απάντηση: Ποιός επισημαίνει πρώτος την ευπάθεια σε πλευρικό άνεμο? H Renault. Ανακοινώνει οτι για να την αντιμετωπίσει εχει αναπτύξει ειδικό σύστημα κλπ. Ειναι αποτελεσματικό? Διαβάστε την απάντηση της TΕΟΡΕΝ... δεν ειναι καλό να τρέχετε οταν φυσάει.
Επόμενο είναι. Αυτοκίνητο με πίσω μηχανή και κίνηση και ελαφρύ και ψηλό μπορεί να γίνει και κουραστικό και επικίνδυνο στους πλευρικούς ανέμους. 'Οσα ηλεκτρονικά και να έχει θα υστερεί κατά πολύ σε ευπάθεια σε σχέση με ένα μπροσθιοκίνητο, καλοσχεδιασμένο μικρό, με τα ίδια ηλεκτρονικά. Λάθος επιλογή το όλα πίσω από τη Renault.
Έχω αλλάξι πολλά αυτοκίνητα πόλης, μεταξύ αυτών και smart, και όλα είχαν ευπάθεια σε ισχυρούς πλευρικούς ανέμους. Όταν έχεις μικρό αυτοκίνητο πόλης το γνωρίζεις αυτό και συμπεριφέρεσαι ανάλογα σε ανοιχτό δρόμο. Δεν μπορεί πχ να τρέχεις με 130-140 με ένα μικρό αυτοκίνητο και να περιμένεις συμπεριφορά δίλτρου χαμηλομένου
Η δοκιμή "ταξίδι" σε ένα αυτοκίνητο αποκαλύπτει σχεδόν όλες τις αδυναμίες του και φυσικά αφορά όλες τις "κατηγορίες" των οδηγών. Δυστυχώς όμως δεν μπορείς σε ένα απλό test drive να αξιολογήσεις τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε υψηλές ταχύτητες με αποτέλεσμα να διαπιστώνεις τέτοια σοβαρά προβλήματα.....αφού το έχεις αγοράσει. Η renault δεν πρόκειται να κάνει τίποτα αφού το ξέρει ήδη αλλά παρολ΄αυτά το έβγαλε στην αγορά. Γενικά πάντως διάφοροι δοκιμαστές αυτοκινήτων αμελούν πολλές φορές τέτοια σοβαρά ζητήματα που αφορούν όλους και εστιάζουν στο fun to drive λες και πολλοι θα βρεθούν να λιώσουν τα αυτοκίνητά τους στην Πεντέλη....
Το θέμα με την πλευρική ευστάθεια, πέρα από τη συνολική επιφάνεια και το μεταξόνιο, έχει να κάνει κυρίως με την οριζόντια απόσταση του κέντρου βάρους σε σχέση με το κέντρο πλευρικής (αεροδυναμικής) πίεσης. Αν το κέντρο βάρους βρίσκεται εμπρός από το κέντρο πίεσης, όπως συνήθως στα προσθιοκίνητα, μια πλευρική ριπή θα σπρώξει μεν το αυτοκίνητο στο πλάι, αλλά λίγο περισσότερο στο πίσω μέρος, οπότε το αυτοκίνητο τείνει να περιστραφεί γύρω από το κέντρο βάρους του και να επανέλθει στην πορεία του. Προφανώς το αντίθετο ισχύει με τα πισωκίνητα, όπου συνήθως το κέντρο βάρους βρίσκεται πίσω από κέντρο πλευρικής πίεσης. Φυσικά μια τοποθέτηση μπαταριών στο μέλλον μπορεί να μεταφέρει πιο μπροστά το κέντρο βάρους και το αυτοκίνητο να γίνει ασφαλέστερο, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει αυτοκίνητο με περιορισμό χρήσης στον αυτοκινητόδρομο.
...120 χλμ/ωρα μέση ωριαία, με i10.... δηλαδή σε ορισμένα σημεία προφανώς με 140 ή 150, γιατί εκ των πραμάτων σε κάποια σημεία, αναγκάζεσαι να κινηθείς με 80-90 χλμ/ωρα. Υπαρχει και το i20 & i30 οπου σιγουρα θα μπορούμε να κινηθούμε με 200 μέση ωριαία...!! Ας προσέχουμε όλοι μας τι λεμε. Είναι μία χαρά το συγκεκριμένο οχημα, και όλη η κατηγορία, αλλά δεν είναι για 140 & 150 χλμ, καθότι αναρτήσεις και φρένα είναι ....πολύ πολύ "οικονομικά".
Διαβάζω κάποιους φίλους που λένε ότι νομοτελειακά τα αυτοκίνητα πόλης έχουν ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους και μπορούν στην εθνική οδό να...αλλάξουν λωρίδα κυκλοφορίας. Όχι φίλοι μου, δεν ειναι νομοτελειακό ότι αν οδηγείτε ένα μικρό αυτοκίνητο θα βγείτε από την πορεία σας με τον αέρα. Έχω ένα Hyundai i10, το 1000άρι, εδώ και 7 χρόνια, το έχω λιώσει στις εθνικές, Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Γιάννενα και με 120 χλμ. μέσο όρο ταξιδίου, με πολύ αέρα πάει τρένο! Κυριολεκτικά! Συν το ότι δεν έχει βγάλει το παραμικρό - όπως κανένα Hyundai που οδηγώ εδώ και 2 χρόνια. Ίσως λοιπόν καλό θα ήταν να δώσουμε βάρος στην ουσία και οχι στις ταμπέλες, διότι τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται. Προσωπικά Smart δεν θα έπαιρνα ποτέ, ακόμα κι αν μου το χάριζαν και μου έδιναν και λεφτά από πάνω. Σαβούρα και μάλιστα υπερτιμημένη. Όσο για το Twingo δεν έχω άποψη, αλλά πιστεύω το περιοδικό...
Από τη στιγμή που υπάρχει η δυνατότητα να επιλέξεις την έκδοση proxy, που όπως λέτε έχει μια πιό σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία δεν εμφανίζει το πρόβλημα, ουσιαστικά δεν υπάρχει πρόβλημα.
Απάντηση: Η εκδοση proxy υπαρχει στο Smart Forfour. Δεν εχει ανακοινώσει κάτι αντίστοιχο η Renault.
Δεν θα μπορούσα να συμφωνώ περισσότερο μαζί σου Gregvars! Δηλαδή πρέπει να τονίζεται τις αδυναμίες των αυτοκινήτων που δοκιμάζετε, αλλά να μην ξεχνάτε και τον λόγο για τον οποίον φτιάχτηκαν. Το Renault Twingo φτιάχτηκε λοιπόν για την πόλη κι όχι για τα ταξίδια. Αν κάποιος θέλει να ξεφεύγει από τα στενά της πόλης, υπάρχει και ο 900άρης κινητήρας με τους 90 ίππους ή ένα σουπερμίνι, το οποίο για την Renault είναι το Clio.
Δεν με εκπληζει το γεγονός ότι ενα μικρό και ψηλό κουβαδάκι έχει ευπαθεια στους πλευρικους ανέμους.Ρωταω όμως οι λοιποί κουβάδες της κατηγορίας δεν έχουν;αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας εκτός και εάν έχουν ειδικό set up ειναι ιδιαίτερα επικίνδυνα σε υψηλές ταχύτητες εκτός πόλης.
The truth is in the eye of the beholder.
Ε, ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΝΤΥΠΩΣΗ !! ΣΜΑΡΤ = ΠΑΤΑΤΑ ΜΕ ΡΟΔΕΣ.ΤΟ ΙΔΙΟ Κ ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΝΟ !! ΠΟΛΥΣ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΠΤ ΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ.ΤΣΑΜΠΑ ΛΕΦΤΑ. ΜΑΚΡΥΑ ΛΕΜΕ ΜΑΚΡΥΑ !! ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΔΗΛ? ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙ ΧΑΛΙ ? ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΟ TOYOTA IQ . .
Θεωρώ ότι η ευπάθεια του έχει προέλθει από την σχεδίαση του μπροστινού μέρους με τις πολλές καμπύλες, είναι δηλαδή θέμα αεροδυναμικης και όχι τόσο ύψους, κέντρου βάρους ή οτιδήποτε άλλο. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπιζαν εξάλλου και τα πρώτα στρογγυλά corsa. Προφανώς και ήξερε το πρόβλημα η Renault αλλά...
Anestis Simaioforidis Γιατί είναι αυτοκίνητο πόλης και όταν το αγοράζεις αποδέχεσαι και τους συμβιμβασμούς.Δεν μου λέτε όλοι εσείς οι γνώστες εκεί έξω..........τόσα χρόνια οδηγούνται atos,picanto,wagon r,pixxo,c1,107,aygo,splash και άλλα πολλά αυτοκίνητα πόλης.Αυτά δεν έχουν ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους........; ή το κάνουμε γαργάρα και αυτό; λίγη λογική δεν βλάπτει.
Jacob Panagiotis Giannisis Ότι δεν γράφει made in Japan ή Made in USA , είναι για τα μπάζα....!!!
Giannis Brachos Yaris κ ξερό ψωμί !!!!
Kostis Panagiotakis Αντικειμενικότατο το αρθρο...γιατι δε λετε οτι στην κατηγορια αυτη λιγο-πολυ ολα εχουν μια ευπαθια στους ανεμους και λογω υψους αλλα και μεταξονιου,βαρους κτλ
Γιωργος Πασχαλιδης Η Renault μπήκε σε ξένα ύδατα ! Στενό ψηλό καινοτόμο άσχημο ευτελή υλικά κατασκευής στο εσωτερικό παρά τα έντονα χρώματα που προσπαθούν να κλέψουν τις εντυπώσεις ! Ακριβό και με έξτρα χρεώσεις για οτιδήποτε φανταστεί κανεις ! Οπως βλέπετε δεν πουλάει ! Ας ανοίξει τα ματια της η Renault , έχει χάσει την ιστορική της πορεία
Jimmy Teles Δεν πουλαει στην Ελλαδα.Αλλα δε νομιζω οτι τους καιει, γιατι πουλαει εξω.
Dimitris Ioannidis Το Captur και το clio ομως ειναι καλα!! Τα υπολοιπα δεν αξιζουν!!
Jimmy Teles Για να ειναι μονιμα σαν εταιρεια στις πρωτες 5 της Ευρωπης, κατι θα κανει καλα.
Φώντας Κούβελος Η σειρά της Renault...
Gerasimos Panas πολυ ταπερ το τελευταιο...και ενα καρο ανακλησεις...
Λευτέρης Νταγράκης FIAT 500 ΚΑΙ ΞΕΡΩ ΨΩΜΙ..ΑΣ ΔΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΠΩΣ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ....ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΚΙΟΛΑΣ..!!
Lampros Charalampopoulos C3 istreet diesel oti prepei gia mikro oikonomiko diesel
Giapraktsis Giannis autotritiείστε σε καλό δρόμο. Τέτοια σχόλια θέλουμε να διαβάζουμε από σας. Όπως είναι τα πράγματα. Πολλές φορές σας έχω κρίνει για τα σχόλιά σας σε διάφορες παρουσιάσεις, όπως τελευταία του νέου yaris vs fiesta vs polo. Είναι το δεύτερο που διαβάζω τις τελευταίες μέρες και σας συγχαίρω
Mitsakas Mitsoumitsakas Μακριά από τα μπουρδελακια πάσης φύσης που την ειδαν αμαξαρες! Κουβαδες ηταν κουβαδες θα είναι...
Chris Tsalis Ο ΦΙΛΟΣ ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ!ΑΜΑΝ ΠΙΑ ΜΕ ΤΟ GROUP VW.ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΤΕ ΟΤΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ?
Γιαννάρας Μπαλάσκας Μονο mercedes a45 amg
Giannis Tsakanikas Συγνωμη αλλα εχετε αρχισει να λουγκρευετε ολοι....θελετε και κρατημα....αλλα και ανεση και οικονομια και μπλα μπλα μπλα.....οταν οδηγαγατε ματιζακια και ατος δε μιλατε.......
Kaloudis Kalou Και το matiz φτερο στον ανεμο ητανε!!
Στάθης Ζωγραφάκης Όπως λέει το άρθρο, υπάρχει η έκδοση proxy, όπου δεν υπάρχει πρόβλημα.
Petros Totos Το πρόβλημα δεν είναι στο αυτοκίνητο απο την στιγμη που ο κατασκευαστής σου λεει οτι ειναι αυτοκινητο πόλης. Το πρόβλημα ειναι ότι αν θέλεις να κάνεις ταξίδια πρέπει να πάρεις κατι μεγαλύτερο σε χώρους και κατα συνέπεια σε κυβικά, αλλά στη χώρα μας αυτ...Δείτε περισσότερα
Nikos Kountouris Nick Zourbakis Απορω γιατι πουλανε κι αλλα αυτο κινητα εκτος απο τα αξεντ,ειναι σκυλια,εχουν μεγαλους αποθηκευτικους χωρους,ειναι full extra,καινε λιγο και φυσικα ειναι hyundai! Δικιο δεν εχω ρε Γιώργος Καλοσκόπης
Nick Zourbakis Τι εγινε, ξεχασαν οι κατασκευαστες να φτιαχνουν αμαξια ? Μια το Polo που σβηνει και μια αυτο...
Aρης Σκαρβέλας Lightness is a great downhill weapon. This car can corner with a hish entry speed, However if it misses the line ,the results would be bad , so only a test can proove if its well or bad.
Mayo Vepsi αυτα ειναι κουβαδακια οχι αυτοκινητα !!! οπως κ τα smart... μακρια !!!μονο για μοστρα ειναι
Nikos Liatsos Eπομενο ηταν.
Δημητρης Φωτοπουλος ρε γιατι ασχολειστε με κουβαδακια? και πατε δινετε 10 χιλιαρικα σε αυτα τα αμαξακια?? ελεος!
Maria Petroglou Egw exw afto to aftokinito...kuvadaki....opos to lete kai eimai polu efharistimeni.....
Vasilis Aliai Μπα τα γαλλακια δεν εφτιαξαν και αυτο με τελειο ''κρατημα''???χαχαχαχαχα!!!!Περαστικα Γαλλοφιλοι!!!!
Παναγιώτης Βιρβίλης Milas gia kratimata gallwn k goustareis iaponezika? Poly thrasos re file.
Nikos Kountouris Απορω γιατι πουλανε κι αλλα αυτο κινητα εκτος απο τα αξεντ,ειναι σκυλια,εχουν μεγαλους αποθηκευτικους χωρους,ειναι full extra,καινε λιγο και φυσικα ειναι hyundai! Δικιο δεν εχω ρε Γιώργος Καλοσκόπης
Nikos Kountouris Εχουν και καλη ποιοτητα κυλησης,+λιγα τελη
Nikos Kountouris Για να μην θυμηθω οτι τα αξεντ σε ασημι χρωμα δεν ξεθωριαζουν ποτε οσα χρονια και να περασουν
Γιώργος Καλοσκόπης οσοι ομως πηραν χρυσο κονομησαν!
Nikos Kountouris Ουουου καλα εισαι υστερα απο λιγα χρονια λογω του ξεθωριασματος παλι εγιναν ασημι