Το νέο Renault Twingo έχει τόση ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους που μπορεί να σε βγάλει από τη λωρίδα σου, αν δεν είσαι προετοιμασμένος.

Το νέο Renault Twingo έχει τόση ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους που μπορεί να σε βγάλει από τη λωρίδα σου, αν δεν είσαι προετοιμασμένος.

Το «παίρνει ο αέρας»

39.828 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2015)

Το νέο Renault Twingo έχει τόση ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους που μπορεί να σε βγάλει από τη λωρίδα σου, αν δεν είσαι προετοιμασμένος.

Στην παρουσίαση του νέου Renault Twingo στο εξωτερικό είχαμε παρατηρήσει ότι το μοντέλο έχει μεγάλη ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, σε σημείο που όταν σε χτυπήσει απρόσμενα ριπή αέρα στον ανοιχτό δρόμο, μπορεί και να σε βγάλει από τη λωρίδα σου. Το νέο Twingo είναι το «αδελφό» μοντέλο του νέου smart forfour. Τα δύο μοντέλα έχουν εξελιχθεί από κοινού από τις Renault και smart (Mercedes), για λόγους περιορισμού του κόστους. Κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο στη Σλοβενία (της Renault), μοιράζονται την ίδια πισωκίνητη πλατφόρμα, εφοδιάζονται με κινητήρες και κιβώτια καταγωγής Renault, ενώ μοιράζονται και όλα τα μηχανικά μέρη. Οι διαφορές τους εστιάζονται στο σχεδιασμό εξωτερικού και εσωτερικού καθώς και στα ηχομονωτικά υλικά (30% περισσότερη ηχομόνωση στο smart).Και τα δύο μοντέλα έχουν δοκιμαστεί στην Ελλάδα από το Auto Τρίτη και αξιολογήθηκαν ως αυτοκίνητα πόλης. Ωστόσο στη χώρα μας, τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, χρησιμοποιούνται συχνά και στον ανοιχτό δρόμο για ταξίδι. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να ερευνήσουμε περισσότερο το θέμα.Έτσι παρατηρήσαμε ότι σε σημεία με ισχυρούς πλευρικούς ανέμους όπως: - βγαίνοντας από τα τούνελ της Κακιάς Σκάλας ή- από τα τούνελ της Αττικής Οδού, στο κομμάτι Ανω Λιόσια – Θριάσιο Πεδίο ή- στην Εγνατία, μεταξύ Ξάνθης – Κομοτηνής,αν δεν είσαι προετοιμασμένος, μπορεί να… αλλάξεις λωρίδα. 
Πέρα όμως από αυτό, όταν υπάρχει πλευρικός άνεμος είναι και ενοχλητικό και κουραστικό στην οδήγηση.Μετά την έρευνα που κάναμε προκύπτουν τα εξής: Τα Twingo και smart έχουν ασυνήθιστα ψηλό κέντρο βάρους για το είδος τους, καθώς η σχεδίαση τους προβλέπει την τοποθέτηση μπαταριών κάτω από το πάτωμα στο μέλλον. Η γαλλίδα εκπρόσωπος της Renault στο ταξίδι δήλωσε ότι γνωρίζουν την ιδιαιτερότητα αυτή του αυτοκινήτου και γι΄αυτό το μοντέλο έχει εφοδιαστεί με σύστημα ευστάθειας (ESP) με ειδική λειτουργία που καταστέλλει την τάση αποσταθεροποίησης στις ψηλές ταχύτητες, «κόβοντας» τον κινητήρα και επεμβαίνοντας στα φρένα. Το ίδιο σύστημα εφοδιάζει και το smart (cross wind assist). Παρόλα αυτά, όπως προαναφέραμε, το σύστημα αυτό δε φαίνεται να βοηθά στο Twingo. 
Στο smart forfour δοκιμάσαμε την έκδοση «proxy», που έχει χαμηλότερη ανάρτηση (κατά 10 χλστ.), σκληρότερα ελατήρια και τροχούς 16 ιντσών, με ελαστικά 195/50 εμπρός & 205/45 πίσω (το Twingo είχε 15άρες ζάντες, με ελαστικά 165/65 εμπρός & 185/60 πίσω). Αυτό το σετάρισμα είναι στάνταρ στην πλούσια έκδοση «proxy» του smart, ενώ διατίθεται και προαιρετικά στις πιο φτωχές.Στην έκδοση αυτή, στην «prοxy» δηλαδή, του smart forfour, το πρόβλημα της ευπάθειας στους πλευρικούς ανέμους σχεδόν μηδενίζεται.Δεν έχουμε ακόμα δοκιμάσει τις πιο φτωχές εκδόσεις του smart forfour, άρα δεν έχουμε διαμορφώσει γνώμη γι΄αυτές.Η γνώμη μας είναι ότι παρόλο που μιλάμε για αυτοκίνητα πόλης, όποιος θέλει να έχει το κεφάλι του ήσυχο, πρέπει να διαλέξει εκδόσεις με χαμηλότερη, σκληρότερη ανάρτηση και φαρδύτερους τροχούς, κάτι που δεν ξέρουμε αν διατίθεται για το Twingo. 
Εσείς τι γνώμη έχετε; Πρέπει ένα αυτοκίνητο πόλης να το αντιμετωπίζουμε όπως όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα ή να το κριτικάρουμε μόνο για τη συμπεριφορά του μέσα στην πόλη; 
Εγώ νομίζω ότι δεν χρειάζεται να προσθέσω τίποτα, μια και στην ουσία η Renault δεν διαφωνεί μαζί μας.
Πέτρος Τριανταφύλλης

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
Audi