Audi TT 2,0 diesel
11 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Audi TT 2,0 diesel

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΣΠΟΡ

25.766 Επισκέψεις στο άρθρο

Audi TT 2,0 diesel: Γνήσιο ΤΤ

Τι ξεχώρισε: Oδική συμπεριφορά & πίνακας οργάνων
Το Audi TT τρίτης γενιάς έρχεται πιο σπορτίφ από ποτέ, με κορυφαία στοιχεία τεχνολογίας, καθώς και έναν ισχυρό και οικονομικό πετρελαιοκινητήρα.
Το Audi TT παρουσιάστηκε το 1998 και έβαλε την Audi σε μία νέα κατηγορία, αυτή των compact coupe μοντέλων. Έγινε αμέσως επιτυχία και σήμερα μπαίνει στην τρίτη του γενιά η οποία έρχεται πιο σπορτίφ, high-tech και όμορφη από ποτέ. Σχεδιαστικά, το νέο TT σε κερδίζει με τις καμπύλες του, τους τονισμένους θόλους γύρω από τους τροχούς, αλλά και τους χαρακτηριστικούς πίσω ώμους όλων των TT, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να εκπέμπει πολυτέλεια και τεχνολογία, δίνοντας παράλληλα τον απαραίτητο συνεκτικό δεσμό με το παρελθόν.
Minimal και high-tech
Στο εσωτερικό η Audi έχει επιλέξει μια άκρως μινιμαλιστική σχεδίαση, όπου μεγάλος πρωταγωνιστής είναι ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (Audi Virtual Cockpit) με μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών, ο οποίος παρέχει πρόσβαση μέσω ευκρινέστατης προβολής, σε όλα τα συστήματα ψυχαγωγίας, ασφάλειας και πλοήγησης του αυτοκινήτου, καθώς και στο trip computer. Παράλληλα, απεικονίζει -ψηφιακά πάντα- το ταχύμετρο και στροφόμετρο, αλλά και όλους τους δείκτες θερμοκρασίας, βενζίνης κ.λπ. Στο ίδιο μινιμαλιστικό μοτίβο έρχεται και η τοποθετήση των χειριστηρίων του κλιματισμού μέσα στους εντυπωσιακούς κεντρικούς αεραγωγούς. Όσον αφορά τέλος την ποιότητα κατασκευής; Με μια λέξη: κορυφαία!
Απολαυστικό…
Με το πλαίσιο MQB υπό μάλης, το TT ελαφραίνει, γίνεται πιο άκαμπτο και παράλληλα, αποκτά μια «σπιρτάδα» και αμεσότητα, που δεν είχαμε δει ξανά στις προηγούμενες γενιές του. Αυτό, έχει άμεσα οφέλη τόσο στην άνεση αφού το αυτοκίνητο περνά σαν «ένα πράγμα» πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες, όσο και φυσικά, στα οδικά του χαρακτηριστικά, που προκαλούν περισσότερο από ποτέ για πίεση και οδηγική απόλαυση. Έτσι, σε ένα δρόμο με στροφές, το TT θα στρίψει γρήγορα, με απόλυτη ασφάλεια και κυρίως, πιο άμεσα από ποτέ.
Γρήγορα και οικονομικά
Με τον 2,0 TDI των 184 ίππων και 320 Nm κάτω από το καπό, το TT μπορεί να μην έχει την εκρηκτικότητα μίας βενζινοκίνητης έκδοσης, ωστόσο η πλούσια ροπή και το στροφάρισμα από πολύ χαμηλά, σε συνδυασμό και με το χαμηλό βάρος (1.265 κιλά) αλλά και το σφιχτό 6άρι μηχανικό κιβώτιο, προσφέρουν πολύ γρήγορες επιδόσεις. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα για τα δεδομένα της κατασκευής (4,2 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η Audi), με ένα νούμερο στα 7,0 λτ./100 χλμ. να είναι πιο ρεαλιστικό.

Ford Mustang 2,3 EcoBoost: Live your myth
Τι ξεχώρισε: Macho χαρακτήρας & εμφάνιση
Έχει χαρακτήρα, είναι πιο ευρωπαϊκή από ποτέ και με 317 άλογα από τον «μικρό» 2,3 turbo κινητήρα, η Mustang καλπάζει στα χνάρια του μύθου, που έκτισαν οι προκάτοχοί της. Είχαμε την ευκαιρία να κάψουμε πρώτοι τα λάστιχά της επί ελληνικού εδάφους…
Αν δεν σου αρέσει να είσαι το κέντρο του ενδιαφέροντος έχεις ένα μικρό πρόβλημα πίσω από το τιμόνι της νέας Ford Mustang: Κεφάλια γυρίζουν, κοπέλες μουτρώνουν στα αγόρια τους, που τις αγνοούν για σένα (αν δεν συνοδεύονται κοιτάνε αυτές μην ανησυχείς), άλλοι εποχούμενοι βγάζουν τα κινητά για να σε φωτογραφίσουν και ουκ ο λίγες φορές ακούς στα φανάρια «wow, ωραίο αμάξι ρε φίλε». Τίποτε όμως δεν είναι τυχαίο. Εδώ και 50 χρόνια η Ford Mustang έχει κτίσει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, το δικό της μύθο και αυτός με τη σειρά του έχει γεμίσει τα οδηγικά όνειρα των οπαδών του all American muscle. ¶λλωστε, η Μustang δημιούργησε την κατηγορία των αμερικάνικων «pony-cars», δηλαδή των προσιτών (για τα αμερικάνικα δεδομένα) σπορ κουπέ με μακρύ καπό και κοντό πίσω μέρος με αποτέλεσμα να προκύψουν μοντέλα, όπως η Chevrolet Camaro, η Pontiac Firebird και το Dodge Challenger. 
Κινητήρας-επιδόσεις: Δυνατός ο 4κύλινδρος 2,3 Εcoboost
Η Mustang ακολουθεί τα νέα ήθη περί downsizing και κάτω από το μακρύ καπό φιλοξενεί τον νέο, 16V, αλουμινένιο, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, 2,3 λτ. EcoBoost κινητήρα της Ford. Αυτός αποδίδει 317 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και άφθονη ροπή, που φτάνει τα 432 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Στη θεωρία δείχνει να υποκαθιστά επάξια τα μεγάλα κυβισμού μηχανικά σύνολα. Στην πράξη; Και εκεί τα καταφέρνει μια χαρά. Σίγουρα δεν έχει τον «κτηνώδη» χαρακτήρα και τον ήχο ενός πολυκύλινδρου V κινητήρα, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια που κάνει η ηλεκτρονική μέσω των ηχείων. Είναι όμως σε θέση να βάλει φωτιά στα πίσω ελαστικά και να τα αναγκάσει να αφήσουν φαρδιές λωρίδες γόμας στην άσφαλτο, αν «φυτέψεις» το γκάζι στο πάτωμα. Ο 2,3 Ecoboost είναι εύρωστος από χαμηλά, έχει ροπή για να κινείσαι με μία ή και δύο σχέσεις πάνω και καταφέρνει να επιταχύνει γρήγορα τη Mustang, την οποία με 1.655 κιλά μόνο ελαφριά δεν την λες. Μόνο στις υψηλές στροφές γίνεται λίγο τραχύς και δείχνει να μην έχει τη δύναμη, που περιμένεις και που ίσως θα ήθελες, αλλά σε γενικές γραμμές τα καταφέρνει μια χαρά, βοηθούμενος και από το 6τάχυτο κιβώτιο, που ναι μεν έχει κάπως μακριά κλιμάκωση, αλλά συνδυάζεται με έναν εξαιρετικό σε κούμπωμα και ακρίβεια, κοντών διαδρομών, επιλογέα. Όσο τέλος για την κατανάλωση; Όσο πατάς, τόσο ανεβαίνει… Αν πάντως κινηθείς σε φυσιολογικούς ρυθμούς μια μέση κατανάλωση των 10,5 λτ./100 χλμ. δεν είναι δύσκολο να επιτευχθεί. 
Εσωτερικό: Το ρετρό συναντά το high-tech
Η καμπίνα της Mustang συνεχίζει τη λογική της εξωτερικής εικόνας συνδυάζοντας με επιτυχία στοιχεία αυθεντικής muscle αισθητικής με σύγχρονες, high-tech, επιλογές. Έτσι, οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, το μεγάλο τριάκτινο τιμόνι με το άλογο Mustang στο κέντρο και τα στρογγυλά αναλογικά όργανα (το ταχύμετρο μας γνωστοποιεί πως τα στοιχεία του αφορούν… Ground Speed ήτοι ταχύτητα εδάφους) συνδυάζονται με πολλές ψηφιακές ενδείξεις, ηλεκτρονικό 2ζωνικό κλιματισμό και μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών -ίδια με αυτή των Focus και Mondeo- του συστήματος infotainment SYNC2.
Σχετικά με την ποιότητα τώρα. Σε ότι έχει να κάνει με την συναρμογή δεν έχουμε κάποιο ουσιαστικό παράπονο, αφού ούτε τριγμούς ακούσαμε, ούτε αστοχίες εντοπίσαμε. Ωστόσο, αυτό το mix διαφορικής υφής υλικών δεν βοηθάει τη συνολική εικόνα.
Στο δρόμο: Έχει χαρακτήρα και κρατάει δυναμικά
Παρά το μύθο γύρω από το όνομά της, η Mustang ποτέ δεν είχε αποθεωθεί για την κοφτερή οδική της συμπεριφορά και τον γνήσιο σπορ χαρακτήρα της. Έτσι και η νέα είναι πρωτίστως ένα ικανό GT και δευτερευόντως ένα «κοφτερό» σπορ αυτοκίνητο. Εξ ου και το μεστό της τιμόνι,  το οποίο όμως γύρω από τη θέση της ευθείας δείχνει λίγο αδρανές και ασαφές. Διαφορετικά, η Mustang είναι ιδιαίτερη και ξεκαθαρίζει από την αρχή ότι για να κάνεις παρέα μαζί της πρέπει να ξέρεις τι ζητάς. Εκλεπτυσμένη, απρόσμενα άνετη και με υψηλή ποιότητα κύλισης δε θα σε ταλαιπωρήσει ακόμα και αν κάνεις Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, αυθημερόν. Μόνο σε χαμηλές ταχύτητες και σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα ταραχθεί κάπως η ηρεμία των επιβατών περισσότερο λόγω των θεόρατων 19 ιντσών τροχών. Και από την άλλη, το ότι είναι άνετη και ευχάριστη στο ταξίδι δεν σημαίνει πως είναι και αποκομμένη από το δρόμο αφού δεν έχει πρόβλημα να επιτεθεί στις στροφές, όπου προσφέρει εξαιρετικά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Η Ford μάλιστα υπόσχεται ότι στις στροφές το αυτοκίνητο μπορεί να επιτύχει πλευρική επιτάχυνση μέχρι 0,97 g. Η δοκιμή τη δικαιώνει παρότι δεν κρύβει το βάρος και οι πλαγιολισθήσεις απαιτούν ιδιαίτερο χειρισμό. 


Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και η σχεδίαση παραδίδει μαθήματα μινιμαλισμού. Όλα τα λεφτά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και η σχεδίαση παραδίδει μαθήματα μινιμαλισμού. Όλα τα λεφτά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

GROUPAMA XOROS PELATVN
test center