Πόσο καλό είναι το νέο Toyota bZ4X εκτός δρόμου;

23.399 Επισκέψεις στο άρθρο
Πόσο καλό είναι το νέο Toyota bZ4X εκτός δρόμου;
5 Φωτογραφίες »

- Οδηγικό mode που κατανέμει τη ροπή ανάλογα με το έδαφος
- Πάει σε νερό με βάθος 50 πόντους
- Ειδική λειτουργία αν κινείσαι σε πλαγιά
- Πατάς κουμπί και κατεβαίνει μόνο του μια πολύ απότομη κατηφόρα

Off road σαν να είναι το... Land Cruiser

Δοκιμάζοντας το bZ4X διαπιστώσαμε πως η Toyota σε συνεργασία με την Subaru που έχει ειδικότητα στο AWD κατάφερε να περάσει σχεδόν ατόφια την εκτός δρόμου «κληρονομιά» που έχει κτίσει με μοντέλα όπως το σκληροτράχηλο Land Cruiser και το πρωτοποριακό RAV4. Στο Toyota  bZ4X φυσικά η τετρακίνηση εξασφαλίζεται από την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα με την κατανομή της ροπής να γίνεται πολύ πιο γρήγορα και με απόλυτη ακρίβεια σε σύγκριση με τα μηχανικά συστήματα.

Οδηγικό mode που διανέμει τη ροπή ανάλογα με το έδαφος

Παράλληλα η 4κίνηση του Toyota bZ4X (δες εδώ ποιοι είναι οι ανταγωνιστές του) ενσωματώνει το σύστημα XMODE, το οποίο προσαρμόζει την απόδοση για επιφάνειες όπως το χιόνι και η λάσπη. Μάλιστα υπάρχουν 2 επιλογές μία για «χιόνι/λάσπη» και μία για «βαθύ χιόνι/λάσπη» (κάτω από 20 χλμ./ώρα) που διευκολύνουν την κίνηση σε αυτές τις ολισθηρές συνθήκες όπου τα ηλεκτρονικά καταλαβαίνουν ποιοι τροχοί έχουν επαφή με το έδαφος και στέλνουν εκεί τη δύναμη, φρενάροντας αντίστοιχα όσους δεν έχουν πρόσφυση. Αντίστοιχα, και σε δυσκολότερα κομμάτια όπου πρέπει να περάσεις χιαστί κάποιο εμπόδιο, όταν ένας από τους δύο τροχούς βρίσκεται στον αέρα, η δύναμη μεταφέρεται σε αυτόν που έχει το grip.


Τα ηλεκτρονικά καταλαβαίνουν ποιοι τροχοί έχουν επαφή με το έδαφος και στέλνουν εκεί τη δύναμη, φρενάροντας αντίστοιχα όσους είναι στον αέρα.
5 Φωτογραφίες »

Τα ηλεκτρονικά καταλαβαίνουν ποιοι τροχοί έχουν επαφή με το έδαφος και στέλνουν εκεί τη δύναμη, φρενάροντας αντίστοιχα όσους είναι στον αέρα.

Πατάς κουμπί και κατεβαίνει μόνο του μια κατηφόρα

Επιπλέον το Toyota bZ4x διαθέτει λειτουργία Grip Control, η οποία ρυθμίζεται σε 3 επίπεδα και ελέγχει την ταχύτητα όταν κινείσαι σε απότομες πλαγιές ή ανωμαλίες. Σε συνδυασμό με τα 205 χλστ. απόστασης από το έδαφος και το σύστημα ελέγχου κατάβασης (σε μια απότομη κατηφόρα το αυτοκίνητο κατεβαίνει μόνο του με χαμηλή ταχύτητα), το bZ4X περνάει από σχεδόν παντού, ενώ ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει σχεδόν τίποτα.

Πάει σε νερό με βάθος 50 πόντους

Τέλος, η 4κίνηση του ιαπωνικού μοντέλου ενσωματώνει το σύστημα XMODE, το οποίο προσαρμόζει την απόδοση για επιφάνειες όπως το χιόνι και η λάσπη. Μάλιστα υπάρχουν 2 επιλογές μία για «χιόνι/λάσπη» και μία για «βαθύ χιόνι/λάσπη» (κάτω από 20 χλμ./ώρα) που διευκολύνουν την κίνηση σε αυτές τις ολισθηρές συνθήκες όπου τα ηλεκτρονικά καταλαβαίνουν ποιοι τροχοί έχουν επαφή με το έδαφος και στέλνουν εκεί τη δύναμη, φρενάροντας αντίστοιχα όσους δεν έχουν πρόσφυση. Αντίστοιχα, και σε δυσκολότερα κομμάτια όπου πρέπει να περάσεις χιαστί κάποιο εμπόδιο, όταν ένας από τους δύο τροχούς βρίσκεται στον αέρα, η δύναμη μεταφέρεται σε αυτόν που έχει το grip.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το νερό, το ιαπωνικό ηλεκτρικό SUV μπορεί να βυθιστεί σε νερό με βάθος μέχρι και 50 εκατοστά. Ουσιαστικά τα όρια μπαίνουν από τα ελαστικά, που «στοχεύουν» στην ασφάλτινη χρήση. Με ένα σετ χωμάτινα το bZ4X δύσκολα θα μπορούσε να κάνει πίσω ακόμα και σε σκληρή εκτός δρόμου χρήση, αν και το 99,99% των αγοραστών του ούτε που θα τη σκεφτεί ποτέ.

home pro
ETRANSIT VS ESPRINTER