Η βενζίνη έχει γίνει ξανά το πιο δημοφιλές καύσιμο και αναρωτιόμαστε, τι μοτέρ να διαλέξουμε.

Τώρα που κερδίζει η βενζίνη, τι μοτέρ διαλέγω;

10.223 Επισκέψεις στο άρθρο (15/10/2017)

Στα ντίζελ, η γκάμα ήταν μικρή και άρα η επιλογή εύκολη. Τώρα όμως που γυρνάμε ξανά στη βενζίνη, τι θα πάρουμε;

Απλά τα πράματα στο ντίζελ. Κάθε μάρκα και ένα μοτέρ.  Κάθε μοτέρ και ένας κυβισμός. Κάθε κυβισμός και μία απόδοση. Η επιλογή ήταν εύκολη, θα πάρεις κάποιο από τα βενζινοκίνητα, ή το ένα και μοναδικό ντίζελ; Τώρα που γυρνάμε ξανά στη βενζίνη, τι θα πάρουμε;
 
Με το ντίζελ να κυριαρχεί στις πωλήσεις αυτοκινήτων τα περασμένα 6 χρόνια, πολλοί χάσαμε επεισόδια από τις εξελίξεις στη βενζίνη. Βλέπεις για τους κατασκευαστές η εξέλιξη ενός νέου βενζινοκινητήρα είναι πολύ πιο σημαντική, αφού ακόμη και πριν τα προβλήματα με το ντίζελ, όλοι κατά βάθος γνώριζαν πως τα μοτέρ βενζίνης έχουν “ψωμί” και λόγω του συνδυασμού τους με ηλεκτροκινητήρες σε υβριδικά σύνολα.
 
Έτσι οι κατασκευαστές επιδόθηκαν σε αγώνα δρόμου ώστε σήμερα να έχουν όλοι ανεξαιρέτως ολοκαίνουργια μοτέρ βενζίνης, με νέους κυβισμούς, νέες αποδόσεις, νέες καταναλώσεις και τελείως νέες επιδόσεις. Πρώτα απΆόλα αυτό που άλλαξε τελείως, αν δεν το είχατε καταλάβει νωρίτερα, είναι τα πολλά μοτέρ σε διάφορους κυβισμούς.
 
Το παλιό σύστημα 1.100, 1.400 και 1.600 έχει πεθάνει οριστικά, ενώ ακόμη και αυτό που φαινόταν στην αρχή, να πηγαίνουμε δηλαδή σε δύο μοτέρ, 1000 και 1.400 έχει αλλάξει επίσης. Αυτό που επίσης έχει αλλάξει είναι πως τα περισσότερα μοτέρ βενζίνης έχουν πλέον 3 κυλίνδρους αντί για τέσσερις.
 
Σαφώς πολλές μάρκες έχουν δύο μοτέρ στο ίδιο μοντέλο, όμως αυτό συμβαίνει πλέον πιο συχνά στα μικρομεσαία μοντέλα, και όχι στα μικρότερα. Τα μίνι έχουν μόνο ένα, όλα 1.000 και κάτω, με εξαίρεση το αειθαλές Panda 1,2 που αποτελεί ακόμη άριστη αγορά παρότι υπάρχει πλέον το 900άρι της μάρκας. Τα μικρά συνήθως έχουν και αυτά το ίδιο μοτέρ, όμως το προσφέρουν σε ίδιες και δυνατότερες εκδόσεις με τούρμπο.
 
Το τούρμπο στα μικρά μοτέρ έχει φέρει τα πάνω κάτω αφού πλέον από 900, 1.000 ή 1.200 κυβικά μπορείς να έχεις χοντρικά 75, 90, και 115 ίππους, τρεις εκδόσεις που κάποτε ήθελα τρία διαφορετικά μοτέρ. Οπότε όταν διαλέγεις μικρό, ο κυβισμός είναι γενικά ο ίδιος, αυτό που αλλάζει είναι η απόδοση. Το καλύτερο απΆόλα είναι πως τόσο οι ρύποι, όσο και η κατανάλωση, τουλάχιστον με τις μέχρι τώρα μετρήσεις, εμφανίζονται να είναι ίδιες. Οπότε μένει η διαφορά στο κόστος και τις ανάγκες μας σε ισχύ.
 
Στα μικρομεσαία οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ακόμη ένα μοτέρ, 1.400, 1.500 ή 1.600 κυβικά που πλέον ανεβάζει κλιμακωτά τις αποδόσεις από 125 ως και σχεδόν 200 άλογα. Προσοχή θέλει λίγο στο ότι κάποιες μάρκες βρίσκονται σε περίοδο αλλαγής κινητήρα.

Η Ford για παράδειγμα έχει τον 1.500άρη της εδώ και καιρό, η VW όμως και ο όμιλος τώρα αλλάζει οπότε εδώ θέλει προσοχή να πάρεις το καινούργιο 1,5,  ή να αρπάξεις την ευκαιρία να βρεις το παλιό 1,4 σε καλύτερη τιμή.  Στα SUV ειδικά γίνεται χαμός με τις διαφορετικές αποδόσεις από φαινομενικά ίδια μοτέρ, οπότε λίγη έρευνα στις σελίδες του Autotriti βοηθάει.
 
Εσείς τώρα που γυρνάτε σε βενζίνη τι μοτέρ θα προτιμήσετε; Ποιάς μάρκας, ποιού κυβισμού και σε τι απόδοση; Πόσο σας πειράζουν τα τρικύλινδρα και τελικά πως θα διαλέξετε τι αμάξι θα προτιμήσετε;

Mercedes
test center