ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Νέος άξονας Ελλάδας–Βουλγαρίας–Ρουμανίας: Ο δρόμος που ενώνει 3 χώρες και 2 θάλασσες

(20/10/2025)
Νέος άξονας Ελλάδας–Βουλγαρίας–Ρουμανίας: Ο δρόμος που ενώνει 3 χώρες και 2 θάλασσες

Ο νέος διασυνοριακός άξονας θα ενώσει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα.
Η χάραξη προβλέπει σύνδεση Θεσσαλονίκης – Βουκουρεστίου.
Το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει υπογραφή συμφώνου συνεργασίας στις Βρυξέλλες.
O άξονας αναμένεται να τονώσει εμπόριο και τον τουρισμό.
Το έργο έχει και αμυντικό χαρακτήρα.

autotriti team

Ο νέος διασυνοριακός άξονας θα ενώσει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα

Ο νέος διασυνοριακός άξονας που προωθούν Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλάζει τον χάρτη μεταφορών στα Βαλκάνια. Με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη και στόχο τη σύνδεση με το Βουκουρέστι, ο διάδρομος φιλοδοξεί να ενώσει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα, δημιουργώντας μια ταχεία, ασφαλή και ανθεκτική αρτηρία για επιβάτες και εμπορεύματα. Η πρωτοβουλία χαρακτηρίζεται ευρωπαϊκή προτεραιότητα, με σαφή στόχευση στην ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας, της ανταγωνιστικότητας και της γεωστρατηγικής αυτονομίας της περιοχής.

Η χάραξη προβλέπει σύνδεση Θεσσαλονίκης – Βουκουρεστίου

Η χάραξη προβλέπει εκκίνηση από τη Θεσσαλονίκη, διέλευση από Σέρρες και Προμαχώνα, διασύνδεση με Σόφια και στη συνέχεια πορεία προς τον Δούναβη και το Βουκουρέστι, με δυνατότητες σύνδεσης - επέκτασης προς Μολδαβία και Ουκρανία. Σημαντικός ρόλος αποδίδεται και στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, όπως Μπουργκάς, Βάρνα και Κωνστάντζα, ώστε να διαμορφωθεί ένας ενιαίος θαλάσσιο-χερσαίος διάδρομος. Στην Ελλάδα, ο Α25 Θεσσαλονίκη–Σέρρες–Προμαχώνας λειτουργεί ήδη πλήρως, ενώ αναβαθμίσεις δρομολογούνται στις βουλγαρικές και ρουμανικές συνδέσεις, συμπεριλαμβανομένων έργων στον άξονα Σόφια–Κούλατα και της νέας γέφυρας Ρούσε–Giurgiu στον Δούναβη.

Το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει υπογραφή συμφώνου συνεργασίας στις Βρυξέλλες

Το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει υπογραφή συμφώνου συνεργασίας στις Βρυξέλλες με συγκεκριμένο πλάνο δράσης και σφιχτά χρονοδιαγράμματα για κάθε χώρα. Η χρηματοδότηση αναμένεται μικτή, με ευρωπαϊκούς πόρους μέσω του CEF και συμπληρωματικά εθνικούς προϋπολογισμούς, ενώ εξετάζονται κατά περίπτωση και ΣΔΙΤ. Μετά την πολιτική δέσμευση, θα ακολουθήσουν μελέτες εφαρμογής, δημοπρατήσεις και σταδιακή κατασκευή κρίσιμων τμημάτων, με ορίζοντα ολοκλήρωσης βασικών έργων προς το τέλος της δεκαετίας.

O άξονας αναμένεται να τονώσει εμπόριο και τον τουρισμό

Για την Ελλάδα, η γεωστρατηγική αξία είναι καθοριστική. Η χώρα αναδεικνύεται σε πύλη εισόδου για την ενδοχώρα της Ευρώπης, με τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης να ενισχύουν τον ρόλο τους στα logistics και στη διαμετακόμιση. Η νέα αρτηρία προσφέρει συντομότερες, ασφαλέστερες και προβλέψιμες μεταφορές για εξαγωγές και εισαγωγές, μειώνοντας εξαρτήσεις από σημεία συμφόρησης και δημιουργώντας νέα περιθώρια για αποθήκες, κέντρα διανομής και επενδύσεις σε εφοδιαστική αλυσίδα. Παράλληλα, ο άξονας αναμένεται να τονώσει τον οδικό τουρισμό ανάμεσα σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία, διευκολύνοντας σύντομες αποδράσεις και πολυήμερα οδικά ταξίδια από και προς τη Βόρεια Ελλάδα.

Συνέχεια του άρθρου >>>