ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τέλος οι ζώνες ασφαλείας όπως τις ξέραμε!

(20/10/2025)
Τέλος οι ζώνες ασφαλείας όπως τις ξέραμε!

H Volvo εφηύρε την ζώνη 3 σημείων πριν από 66 χρόνια.
Ένας στους 4 νεκρούς στην άσφαλτο δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας.
Η Volvo βρήκε τώρα τρόπο να πείσει τους αρνητές της ζώνης, να την φορέσουν.
Ζώνες που θα μας… «παίρνουν τα μέτρα» και θα λειτουργούν ιδανικά για το σώμα μας.

autotriti team

H Volvo εφηύρε την ζώνη 3 σημείων πριν από 66 χρόνια

Η ζώνη ασφαλείας ξεκίνησε να μπαίνει στα αυτοκίνητα πριν από περίπου έναν αιώνα. Αρχικά ήταν 2 σημείων, δηλαδή εφάρμοζε στην μέση των επιβατών, όμως γρήγορα φάνηκε πως η ασφάλεια που πρόσφερε ήταν περιορισμένη, ειδικά σε πιο σφοδρές συγκρούσεις. Έπρεπε να φτάσουμε στο 1959, όταν ο Nils Bohlin, μηχανικός της σουηδικής Volvo, εφηύρε την ζώνη 3 σημείων που χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα στα περισσότερα οχήματα μαζικής παραγωγής. Η Volvo μάλιστα παρότι κατείχε την πατέντα, έδωσε το ελεύθερο για χρήση της από τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες, με στόχο να μειωθούν οι απώλειες στην άσφαλτο.

Ένας στους 4 νεκρούς στην άσφαλτο δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας

Όμως σήμερα, περισσότερα από 60 χρόνια μετά, αρκετοί οδηγοί επιμένουν να μη χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας, τουλάχιστον στις μικρές αποστάσεις. Φαίνεται πως τα βαριά πρόστιμα και οι ηχητικές ειδοποιήσεις των κατασκευαστών στα οχήματά τους για να αναγκάζουν τους επιβάτες να φοράνε ζώνη, δεν αποδίδουν στο 100%. Μάλιστα σύμφωνα με τα στατιστικά των τροχαίων δυστυχημάτων, 1 στους 4 νεκρούς στην άσφαλτο δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας!

Η Volvo βρήκε τώρα τρόπο να πείσει τους αρνητές της ζώνης, να την φορέσουν

Χρειάστηκε να περάσουν 66 ολόκληρα χρόνια και με τη βοήθεια της τεχνολογίας οι άνθρωποι της Volvo ετοιμάζονται να παρουσιάσουν την επόμενη μέρα στην παθητική ασφάλεια, όπου δε θα υπάρχουν πλέον δικαιολογίες για τη μη χρήση της ζώνης ασφαλείας. Μάλιστα πριν καν τη δούμε σε λειτουργία, το περιοδικό Time την συμπεριέλαβε στη λίστα με τις σημαντικότερες εφευρέσεις της χρονιάς.

Ζώνες που θα μας… «παίρνουν τα μέτρα» και θα λειτουργούν ιδανικά για το σώμα μας

Πρόκειται για ένα σύστημα με αισθητήρες (εντός και εκτός της καμπίνας) που θα ζυγίζει και θα «μετράει» τον κάθε επιβάτη, προσαρμόζοντας τη ζώνη στα… μέτρα του. Πλέον η ζώνη ασφαλείας δε θα «πιέζει» έναν εύσωμο επιβάτη, ούτε θα πιάνει ψηλά στο λαιμό έναν πιο βραχύσωμο επιβάτη, ενώ επιτέλους θα υπάρχει ρύθμιση και για τις εγκύους.

Πλέον δε θα αλλάζει μόνο το πώς θα πιάνει στο σώμα, αλλά και πού θα ασκεί περισσότερη ή λιγότερη πίεση σε περίπτωση μιας σφοδρής σύγκρουσης. Το πρώτο μοντέλο που θα δούμε αυτό το νέο σύστημα θα είναι το επερχόμενο EX60.