ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Εlk Test στο Kia EV3 Long Range: Τυπικό ηλεκτρικό!

1.058 Επισκέψεις στο άρθρο (8/7/2025)
Δοκιμή Moose/Elk Test: Kia EV3 Long Range: Τυπικό ηλεκτρικό! | autotriti.gr
7 Φωτογραφίες »

Δοκιμή Moose/Elk Test: Kia EV3 Long Range: Τυπικό ηλεκτρικό! | autotriti.gr

Πατάει με σιγουριά βγάζοντας μια ουδέτερη αίσθηση.
Ηλεκτρονικά και 19άρες ζάντες το βοηθάνε στη διαδικασία.
Στο μέσο όρο των ηλεκτρικών με 73,5 χλμ./ώρα στην επιτυχημένη του προσπάθεια.

autotriti team

Τυπικό ηλεκτρικό

Το Kia EV3 βρέθηκε κι αυτό αντιμέτωπο με το elk test προκειμένου να αποδείξει την αποτελεσματικότητά του αφού το συγκεκριμένο τεστ αποτελεί έναν βασικό δείκτη για τις ικανότητες του εκάστοτε αυτοκινήτου όπως έχουμε διαπιστώσει μετά από περισσότερες από 120 δοκιμές που έχουμε πραγματοποιήσει.

Βλέπετε, το elk test ή moose test που είναι η πιο δημοφιλής του ονομασία, είναι μια από τις σημαντικότερες δοκιμασίες για την ενεργητική ασφάλεια των αυτοκινήτων και το AutoΤρίτη είναι το μόνο μέσο στην Ελλάδα και από τα ελάχιστα σε παγκόσμιο επίπεδο που διεξάγει με συνέπεια αυτό το τυποποιημένο τεστ.

Το Kia EV3 βρέθηκε στον ειδικά διαμορφωμένο και πιστοποιημένο χώρο της Σχολής Ασφαλούς οδήγησης Driving Academy, έναν χώρο στον οποίο μπορείς να μάθεις να οδηγείς με ασφάλεια και να αντιδράς σωστά σε απαιτητικές (ή και... καθημερινές) συνθήκες οδήγησης, προκειμένου να μας δείξει τις δυνατότητές του. Εδώ, λοιπόν, EV3 αποδείχθηκε ασφαλές και ικανό καταφέρνοντας να περάσει τη δοκιμασία με την ταχύτητα των 73,5 χλμ./ώρα, στο μέσο όρο δηλαδή των ηλεκτρικών ανεξαρτήτου κατηγορίας.

Με 73,5 χλμ./ώρα… εύκολα

Στη δοκιμασία και έως τα 73,5 χλμ./ώρα που το Kia EV3 πέρασε με επιτυχία το elk test, η γενικότερη εικόνα του ήταν καλή με το αυξημένο βάρος -λόγω μεγάλων- μπαταριών να αντιμετωπίζεται από την σφιχτή σχετικά ανάρτηση. Σε αυτή την ταχύτητα το EV3, ήταν ομαλό στις αντιδράσεις και τα ηλεκτρονικά συστήματα επενέβαιναν διακριτικά κάθε φορά που πραγματοποιούσαμε αλλαγή κατεύθυνσης, επιτρέποντάς του να βγάλει τη διαδρομή χωρίς παρέκκλιση από την πορεία του.

Επιπλέον αν και η γενικότερη αίσθηση στη διαδικασία ήταν ελαφρώς αποστειρωμένη λόγω της αίσθησης από το τιμόνι, οι εντολές του οδηγού του μεταφέρονταν με αμεσότητα και ακρίβεια στο δρόμο, που είναι και το σημαντικό…

Υποστροφικές τάσεις λόγω βάρους πάνω από τα 74 χλμ./ώρα

Η οδηγική αίσθηση δεν άλλαξε στα περισσότερα χλμ./ώρα που δοκιμάσαμε, ωστόσο σε αυτές τις ταχύτητες άνω της επιτυχημένης του επίδοσης, το βάρος έκανε την εμφάνισή του «σπρώχνοντας» το αμάξωμα προς τις κορίνες και δυσκολεύοντάς το να επιστρέψει στην διαδρομή μετά από κάθε αλλαγή πορείας.

Όπως και στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα αυτό είναι κάτι φυσιολογικό και μεταφράζεται σε υποστροφική τάση, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να είναι αυτά που αναλαμβάνουν να την αντιμετωπίσουν ή να την περιορίσουν. Στην περίπτωση του Kia EV3 και σε ταχύτητες άνω των 74 χλμ./ώρα, τα αυτορρυθμιζόμενα στις συνθήκες οδήγησης αμορτισέρ έδειξαν να πιέζονται αρκετά, ενώ δεν κατάφερε να μείνει μακριά από τις εξωτερικές κορίνες, παρά την εμπλοκή των ηλεκτρονικών του συστημάτων, των 19ιντσων ελαστικών του αλλά και των φαρδιών μετατροχίων του. Ήταν όμως και πάλι απόλυτα γραμμικό στις αντιδράσεις του και προβλέψιμο παρά το βάρος των 2 τόνων που ζυγίζει σε συνθήκες elk test ( 4 επιβάτες και αποσκευές).

Αίσθηση οδηγού, επιβατών & βαθμολογία

Γενική αίσθηση οδηγού: Μέχρι την πετυχημένη του επίδοση στα 73,5 χλμ./ώρα, το Kia EV3 ήταν υποδειγματικό όσον αφορά τη συμπεριφορά του στο διάδρομο αλλά του έλειπε η αίσθηση. Από κει και πάνω το βάρος είχε τον πρώτο λόγο, ωθώντας το προς τις εξωτερικές κορίνες της διαδρομής. Ο τρόπος που υποστρέφει ωστόσο είναι προοδευτικός, με τα ηλεκτρονικά του συστήματα να δουλεύουν μεν με διάρκεια αλλά όχι τόσο δραστικά όσο χρειάζεται.

Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Κανένα πρόβλημα δεν είχαμε στο πίσω κάθισμα ως επιβάτες ακόμα και στις αποτυχημένες προσπάθειες του Kia EV3. Σε αυτές ήταν αισθητή η αλλαγή συμπεριφοράς του από το βάρος, φέρνοντάς το πιο κοντά στις κορίνες, πολλές φορές και σε επαφή μαζί τους.

Βαθμολογία με άριστα το 10:
Ανάρτηση: 8+
Τιμόνι: 8
Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 8+
Διάσταση Ελαστικών: 215/50 R19
Τύπος ελαστικών: Hankook iON EVO

ford
ford
Omoda