ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι χάνουμε με το νέο σύστημα πελατών στα συνεργεία;

(4/7/2025)
Τι χάνουμε με το νέο σύστημα πελατών στα συνεργεία;

Από 1η Ιουλίου τα συνεργεία πρέπει να κάνουν χρήση πλατφόρμας της ΑΑΔΕ.
Η εγγραφή εισόδου-εξόδου αυτοκινήτων έχει σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής.
Τα συνεργεία ειδοποιούν πως θα είναι το τέλος του «ρίξε μια ματιά» και του «να κάνω μια ερώτηση».
Χάνουμε εμείς, χάνουν και τα συνεργεία και η σχέση μεταξύ οδηγών και επισκευαστών αλλάζει για πάντα.

autotriti team

Από 1η Ιουλίου τα συνεργεία πρέπει να κάνουν χρήση πλατφόρμας της ΑΑΔΕ

Με μια ακόμη διαδικτυακή πλατφόρμα θέλει να περιορίσει τα φαινόμενα φοροδιαφυγής και φοροκλοπής στα συνεργεία η κυβέρνηση, και έτσι ήδη από την αρχή του Ιουλίου κάθε αυτοκίνητο που «πατάει» σε ένα συνεγείο πρέπει να εγγράφεται. Μπορεί το σύστημα να δουλέψει ως προς τον στόχο των εσόδων, όμως θα φέρει σημαντική αλλαγή στη σχέση μας με το συνεργείο. Γιατί;

Η νέα ουσιαστικά αντικαθιστά κάθε άλλο πρόγραμμα που χρησιμοποιούν τα συνεργεία για την εγγραφή των αυτοκινήτων που εξυπηρετούν. Με την είσοδο του αυτοκινήτου στο κατάστημα, αυτή καταγράφεται στην ΑΑΔΕ, με τον αριθμό κυκλοφορίας και το σύμπτωμα/διάγνωση για έλεγχο ή επισκευή. Με την ολοκλήρωση της εργασίας, πρέπει να εγγραφεί η έξοδος του αυτοκινήτου, μαζί με το είδος της εργασίας και το κόστος της. Η πλατφόρμα είναι γενικά απλή ως προς τις επιλογές της, όμως η διαδικασία εισόδου/εξόδου του κάθε αυτοκινήτου προσθέτει χρόνο και απασχολεί προσωπικό, και γενικά δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορη. Το αποτέλεσμα είναι οι απεργίες από τους ιδιοκτήτες να έχουν ήδη ξεκινήσει!

Η εγγραφή εισόδου-εξόδου αυτοκινήτων έχει σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής

Σαφώς το θέμα της φοροδιαφυγής είναι σημαντικό και πρέπει να παταχθεί. Όμως η λογική της πλατφόρμας εμφανώς δεν έχει σχέση με την καθημερινότητα των συνεργείων και το πώς λειτουργούν στην Ελλάδα. Με δεδομένο το ότι η πλατφόρμα αυτή προεξοφλεί πως τα συνεργεία φοροκλέβουν, τα συνεργεία δύσκολα θα αφήσουν ένα αυτοκίνητο που «πατάει» στο κατάστημα, έστω και για λίγα λεπτά χωρίς να το εγγράψουν στην πλατφόρμα. Πράγμα που σημαίνει πως θα αλλάξει ριζικά το πώς λειτουργούν, και ακόμη πιο σημαντικά, το τι σχέση έχουμε εμείς με αυτά.

Τα συνεργεία ειδοποιούν πως θα είναι το τέλος του «ρίξε μια ματιά» και του «να κάνω μια ερώτηση»

Βλέπεις στην Ελλάδα με τον αρχαιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρώπη που θέλει συχνή και ακριβή συντήρηση η επισκευή, το χρήμα δε ρέει άφθονο ώστε να κλείνεις ραντεβού στα τυφλά και να πηγαίνεις συνεργείο και «όσο πάει».  Οι περισσότεροι οδηγοί «περνάνε» από το συνεργείο να «ρίξει μια ματιά» ο μάστορας, να τα πουν και μετά να αποφασίσουν. Με την πλατφόρμα σε ισχύ, αυτό το σενάριο λειτουργίας τελειώνει για πάντα. Πώς να πλησιάσεις χωρίς να γίνει εγγραφή; Πώς να γίνει εγγραφή και μετά έξοδος με μηδενική χρέωση χωρίς να σηκώσει υποψίες;

Χάνουμε εμείς, χάνουν και τα συνεργεία και η σχέση μεταξύ οδηγών και επισκευαστών αλλάζει για πάντα και τελικά χάνουν όλοι

Το πρόβλημα φυσικά είναι πολλαπλό. Αν δεν μπορείς να ρωτήσεις πριν κανονίσεις επισκευή, είναι πολύ πιο πιθανό να μην κάνεις την επισκευή αυτή. Που σημαίνει πως δεν κάνεις τη δουλειά σου, το συνεργείο χάνει πελατεία, τα αυτοκίνητα γίνονται χειρότερα, πιο επικίνδυνα και πιο ρυπογόνα, ενώ τελικά θα χάσει έσοδα και το δημόσιο. Το χειρότερο όμως στην καθημερινότητά μας είναι πως χάνουμε την αμεσότητα που είχαμε στην επαφή με τον «μάστορα» και γινόμαστε «Ευρωπαίοι» με την κακή έννοια του όρου, δηλαδή δύσκαμπτοι, απρόσωποι και πανάκριβοι.
 
Εσύ τι λες όμως; Πόσο σε πειράζει αν δεν μπορείς να πλησιάσεις το συνεργείο να κάνεις μια ερώτηση; Θα αλλάξεις τρόπους και θα κλείνεις ραντεβού και όσο «φτάσει» ο λογαριασμός; Μήπως το σύστημα πρέπει να λάβει υπόψη την ελληνική πραγματικότητα και να προσαρμοστεί;

Mercedes
4green