Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

GWM: Πρώτο εργοστάσιο στην Ευρώπη με στόχο τα 300.000 αυτοκίνητα τον χρόνο

(27/11/2025)
GWM: Πρώτο εργοστάσιο στην Ευρώπη με στόχο τα 300.000 αυτοκίνητα τον χρόνο
2 Φωτογραφίες »

Η Great Wall Motor θέλει να καθιερωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το ευρωπαϊκό εργοστάσιο θα παράγει και θερμικά μοντέλα.
Η GWM θέλει να πετύχει 1 εκατομμύριο πωλήσεις ετησίως μέχρι το 2030

autotriti team

Η Great Wall Motor θέλει να καθιερωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά

Η Great Wall Motor δείχνει πως θέλει σοβαρά να καθιερωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά και κάνει το μεγαλύτερο βήμα μέχρι σήμερα, ετοιμάζοντας το πρώτο της εργοστάσιο στην Ευρώπη, με στόχο να φτάσει τις 300.000 μονάδες ετήσιας παραγωγής μέχρι το 2029. Αυτό αποκάλυψε στο Reuters ο Parker Shi, πρόεδρος της GWM International, στα κεντρικά της εταιρίας στο Baoding.
 
Οι δύο επικρατέστερες χώρες για τη δημιουργία της μονάδας είναι η Ισπανία και η Ουγγαρία. Η τελική επιλογή δεν είναι απλή υπόθεση, καθώς το κόστος εργασίας, τα logistics και το καθεστώς των ευρωπαϊκών δασμών θα καθορίσουν ποιο σημείο είναι βιώσιμο για μια τόσο μεγάλη επένδυση. Ο Shi είπε ξεκάθαρα πως όλα τα business plans πρέπει να “βγαίνουν” οικονομικά, αλλιώς το project θα γίνει εξαιρετικά δύσκολο.
 
Η κινεζική αγορά βρίσκεται πλέον σε κατάσταση έντονου ανταγωνισμού με έναν μακροχρόνιο πόλεμο τιμών, ειδικά στα ηλεκτρικά μοντέλα. Οι κινεζικές εταιρίες ψάχνουν διέξοδο στο εξωτερικό και η Ευρώπη παραμένει η πιο απαιτητική αλλά και η πιο ελκυστική αγορά.

Το ευρωπαϊκό εργοστάσιο θα παράγει και θερμικά μοντέλα

Η GWM, παρά το ρεκόρ 453.141 πωλήσεων εκτός Κίνας πέρυσι, είδε τις ευρωπαϊκές της επιδόσεις να υποχωρούν. Η μάρκα Ora, που αποτελεί τη βάση της ηλεκτρικής της παρουσίας, κατέγραψε πτώση 41% με μόλις 3.706 ταξινομήσεις. Έτσι, η εταιρία έχει κάθε λόγο να κινηθεί πιο επιθετικά. Όπως είπε ο Shi, «τα πάντα πρέπει να γίνουν πιο γρήγορα».
 
Το ευρωπαϊκό εργοστάσιο θα αποτελεί κεντρικό κομμάτι της στρατηγικής αυτής. Θα παράγει αυτοκίνητα κάθε τύπου, από θερμικά μέχρι υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς.


Το ευρωπαϊκό εργοστάσιο θα παράγει αυτοκίνητα κάθε τύπου, από θερμικά μέχρι υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς.
2 Φωτογραφίες »

Το ευρωπαϊκό εργοστάσιο θα παράγει αυτοκίνητα κάθε τύπου, από θερμικά μέχρι υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς.

Η GWM θέλει να πετύχει 1 εκατομμύριο πωλήσεις ετησίως μέχρι το 2030

Μεγάλο «όπλο» της GWM για τη διείσδυση στην αγορά είναι το νέο Ora 5, ένα compact SUV που θα προσφέρεται με πολλαπλές εκδόσεις κινητήρων και το οποίο προγραμματίζεται να λανσαριστεί στην Ευρώπη στα μέσα του 2026. Στην Κίνα, η ηλεκτρική του έκδοση έχει ήδη ανοίξει για προπαραγγελίες με τιμή εκκίνησης 109.800 γουάν (περίπου 13.400 ευρώ), χωρίς να έχουν ανακοινωθεί ακόμη οι ευρωπαϊκές τιμές.
 
Ο απώτερος στόχος της GWM είναι το 1 εκατομμύριο πωλήσεις ετησίως μέχρι το 2030. Για να το πετύχει αυτό, χρειάζεται μια ισχυρή βάση στην Ευρώπη, και το νέο εργοστάσιο αποτελεί το πιο αποφασιστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η παρουσία των κινεζικών εταιριών στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μπαίνει πλέον σε νέα φάση, με τα εργοστάσια να αυξάνονται και τον ανταγωνισμό να γίνεται πιο έντονος από ποτέ.

Mercedes
test all season